Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eskici, Gamze Yayla" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Birleştirme II Tekniğinin Yaşam Becerileri Gelişimi Üzerine Etkisi
    (Sivas Cumhuriyet University, 2019) Eskici, Gamze Yayla; Özsevgeç, Tuncay
    Bu çalışmada, Birleştirme II tekniğinin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin yaşam becerileri üzerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 34 ortaokul 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak, yaşam becerileri ölçeği geliştirilmiş ve bu ölçekten faydalanılarak yaşam becerileri gözlem formu hazırlanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin kendilerini yaşam becerileri açısından değerlendirmesi için öz-değerlendirme formları kullanılarak yaşam becerileri gözlem formu verileri desteklenmeye çalışılmıştır. Uygulama sırasında sınıfa üç kamera yerleştirilerek başarı seviyelerine göre seçilen 9 öğrencinin yaşam becerileri gelişimi derinlemesine incelenmiştir. Verilerin analizinde, gözlem formunun nicel verileri frekanslandırılmış, öz- değerlendirme formunun nitel verileri ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, iletişim ve takım çalışması becerilerindeki gelişme ve öğrenci seviyeleri arasında bir ilişki bulunmazken bu becerilerde her öğrenci seviyesinde iyileşme sağlandığı belirlenmiştir. Karar verme becerisinde ise, üst seviye öğrencilerin başlangıç düzeylerinin çok değişmediği bu becerinin orta ve alt seviyedeki öğrencilerde gelişim sağladığı görülmüştür. Liderlik becerisinde, başarı seviyesi ile beceri düzeyi arasında bağıntı bulunmuştur. Başarı seviyesi arttıkça liderlik becerisi düzeyi de artmaktadır. Bu bağlamda, üst ve orta seviye öğrencileri başlangıçta da iyi ortalamaya sahip olduklarından liderlik becerilerinde fark edilir bir gelişme yaşanmasa da, tekniğin alt seviye öğrencilerde liderlik becerilerini geliştirdiği ortaya çıkarılmıştır. Öz-değerlendirme bulguları sayesinde becerilerdeki gelişimlerin yönü yorumlanmış ve elde edilen temaların yaşam becerilerin alt boyutlarına eklenmesi önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Birleştirme II Tekniğinin Yaşam Becerileri Gelişimine Etkisi
    (2019) Eskici, Gamze Yayla; Özsevgeç, Tuncay
    Bu çalışmada, Birleştirme II tekniğinin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin yaşam becerileri üzerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 34 ortaokul 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak, yaşam becerileri ölçeği geliştirilmiş ve bu ölçekten faydalanılarak yaşam becerileri gözlem formu hazırlanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin kendilerini yaşam becerileri açısından değerlendirmesi için öz-değerlendirme formları kullanılarak yaşam becerileri gözlem formu verileri desteklenmeye çalışılmıştır. Uygulama sırasında sınıfa kamera yerleştirilerek başarı seviyeleri bakımından 3 üst seviye, 3 orta seviye ve 3 alt seviye öğrenci olmak üzere 9 öğrencinin yaşam becerileri gelişimi derinlemesine incelenmiştir. Verilerin analizinde, gözlem formunun nicel verileri frekanslandırılmış, öz- değerlendirme formunun nitel verileri ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, iletişim ve takım çalışması becerilerindeki gelişme ve öğrenci seviyeleri arasında bir ilişki bulunmazken bu becerilerde her öğrenci seviyesinde iyileşme sağlandığı belirlenmiştir. Karar verme becerisinde ise, orta ve alt seviyedeki öğrencilerde gelişim sağladığı görülmüştür. Liderlik becerisinde, başarı seviyesi ile beceri düzeyi arasında bağıntı bulunmuştur. Başarı seviyesi yüksekse liderlik beceri de daha gelişmiştir. Bu bağlamda, üst ve orta seviye öğrencileri başlangıçta da iyi ortalamaya sahip olduklarından liderlik becerilerinde fark edilir bir gelişme yaşanmasa da, tekniğin alt seviye öğrencilerde liderlik becerilerini geliştirdiği ortaya çıkarılmıştır. Öz-değerlendirme bulguları sayesinde becerilerdeki gelişimlerin yönü yorumlanmış ve elde edilen temaların yaşam becerilerin alt boyutlarına eklenmesi önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Design of Enriched Guide Material in Distance Education: Example of Pedagogical Formation Education / Uzaktan Eğitimde Zenginleştirilmiş Rehber Materyal Tasarımı: Pedagojik Formasyon Eğitimi Örneği
    (Erdal TOPRAKCI, 2023) Eskici, Gamze Yayla
    Pedagogical Formation Education Certificate Program is a program that offers students who have not graduated from education faculties the professional knowledge and field education courses they must take in order to practice teaching. In this research, it was aimed to examine the guide materials prepared by teacher candidates receiving pedagogical formation education according to their participation in the course. The sample of the research consists of 176 teacher candidates who received pedagogical formation education at the faculty of science at a university in the Central Anatolia Region. Since pedagogical formation education is carried out through distance education, the application given to teacher candidates in the study was provided through distance education. In this way, the differences in the guide materials prepared by the prospective teachers who participated in distance education live and watched it later were tried to be revealed. The case study method was used in the research. Before starting the actual practice with the teacher candidates, information was given about the 5E teaching model and sample guide material was prepared for two weeks. Then, each teacher candidate chose a topic/achievement appropriate to his or her of science to prepare his/her own guide material. A guide material evaluation rubric based on the 5E teaching model was prepared to evaluate the data obtained in the research. All teacher candidates were scored according to their possession of the principles in the rubric, and the success levels of the guide materials were determined based on the average scores. As a result of the research, it was revealed that the guide teaching materials of the prospective teachers who watched the course live were at a better level and contained fewer errors than those of the prospective teachers who watched the course later.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determination of Entrepreneurship Tendencies of Academicians in Science Education Department
    (Oregda, 2020) Eskici, Gamze Yayla; Özsevgeç, Dr. Tuncay
    Academic entrepreneurship has an important role in bringing the results of the researches carried out in universities to the society and the economy. Although there are many studies worldwide in the relevant literature on this subject it is mentioned how the limitation of the study regarding the process of academic entrepreneurship process in Turkey. Accordingly, "How and for what purpose do academics become academic entrepreneurs?" The answer to the question remains unanswered. The academics in the faculty of education have the power to instill the entrepreneurial spirit to the teacher candidates due to their role in the nature of their fields of study. In this study, academic entrepreneurship is handled with this aspect and it is aimed to determine the academic entrepreneurship tendencies of academicians in education faculties. The sample of the study consists of six academics working in science education at the faculty of education. In the study, phenomenographic research method was used. Semi-structured interviews consisting of open-ended questions related to the concept and process of entrepreneurship were conducted to investigate the perceptions of academics on entrepreneurship. As a result of the study, it was revealed that academics assumed their social entrepreneurship roles more, and they evaluated entrepreneurship with academic anxiety, therefore they were incomplete in terms of enterprises related to opening a company and economic contribution.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    EVALUATION OF ENGINEERING DESIGN ACTIVITIES IN SCIENCE COURSEBOOKS IN TURKEY
    (2023) Eskici, Gamze Yayla
    This study aims to evaluate the compatibility of engineering design activities in 5-8 grade science coursebooks in Turkey with the curriculum and to examine their reflection of design principles. The document analysis method was used in the study. Initially, the 5-8 grade science coursebooks recommended by the Ministry of National Education in 2021-2022 were determined. Then, the engineering design activities in these books and the learning outcomes related to engineering and design skills in the 2018 Science Curriculum were determined. As a data collection tool, an engineering design activity evaluation rubric based on engineering design principles was prepared by reviewing the relevant literature. Based on the prepared rubric, the activities in the science coursebooks recommended by the MoNE in 2020-2021 were examined. At the end of the examination, some learning outcomes had more than one engineering design activity, some learning outcomes did not have design activities, and some learning outcomes had design activities in subjects excluding the learning outcomes. Depending on this, the percentages of the coursebooks reflecting engineering design were determined. It was observed that the percentage of the coursebook with more STEM activities reflecting engineering design principles was low.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendislik Tasarım Becerilerinin İncelenmesi
    (2023) Eskici, Gamze Yayla
    Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendislik tasarım becerilerini sergileme süreçlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını fen bilgisi öğretmenliği 4. Sınıfta öğrenim gören 28 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanması için araştırmacı tarafından mühendislik tasarım becerilerini kullanmalarını sağlayacak günlük hayat problemlerin yer aldığı etkinlikler hazırlanmıştır. Sınıf dörder kişilik gruplara ayrılmış ve her grup için bir etkinlik olmak üzere toplam yedi etkinlik uygulanmıştır. Uygulama dört hafta sürmüştür. Etkinlikleri değerlendirmek için, mühendislik tasarım becerileri değerlendirme rubriği hazırlanmıştır. Tasarımın her basamağı ayrı ayrı puanlanarak mühendislik tasarım becerilerini sergileme düzeyleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendislik tasarım becerilerini sergileme düzeylerinin düşük düzeyde olduğu, özellikle de çözümü seçmek için karar matrisleri hazırlamada yetersiz kaldıkları görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Popüler Bilim Sitelerinin Fen Kavramlarına Yönelik Algıya Etkisi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2022) Eskici, Gamze Yayla; Hançer, Ahmet Hakan
    Bu çalışmanın amacı, popüler bilim siteleri kullanılarak yapılan öğretimle öğretmen adaylarının günlük hayattaki fen kavramlarına yönelik algılarının nasıl geliştiğini değerlendirmektir. Çalışmada karma yöntem içerisinde incelenen müdahale deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıfta öğrenim gören 62 öğretmen adayından oluşmaktadır. Popüler bilim siteleri ile öğretim için sindirim ve boşaltım, fotosentez, maddenin yapısı, solunum, yakıcı-yanıcı-söndürücü madde, paslanma ve kaynama konularında popüler bilim sitelerinden eğitsel içerikler toplanmıştır. Bu içerikler bilim teknik ve popüler bilim (popular science) siteleri ile sınırlıdır. Video veya bilimsel anlatımlar ile gündelik yaşam temelli örnekler içeren eğitsel içerikler uzman görüşü alınarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorular ve çalışma yaprakları hazırlanarak yedi hafta süren uygulama tasarlanmıştır. Açık uçlu sorulardan ve çalışma yapraklarından elde edilen veriler ayrı ayrı analiz edilip, birleştirilerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, eğitim öncesinde çalışma yapraklarından belirlenen safra kesesinin görevi, yaprakların sonbaharda sararmasının nedeni gibi konulardaki yanılgılarının birçoğunun giderildiği ortaya çıkmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Robotik Kodlama Eğitiminden Yansımalar: Zihinsel İmajlar
    (Amasya Üniversitesi, 2020) Eskici, Gamze Yayla; Mercan, Serdar; Hakverdi, Fırat
    Bu çalışmada ortaokul öğrencilerine yönelik hazırlanan robotik kodlama eğitiminin öğrenme ortamına ve öğrencilerin zihinsel imajlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi sekiz ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenciler ikişerli grup yapılarak takım çalışmasına dayalı bir eğitim tasarlamıştır. Bu sayede kodlama ve robot yapımı sırasında etkileşimli öğrenme ile sorunların azaltılması amaçlanmıştır. Araştırmacılar tarafından tasarlanan robotik kodlama eğitimi için LEGO Minsdstorms EV3 Student Education seti kullanılmıştır. Lego setinden elde edilecek olan robotların kodlanması için Ardunio tabanlı sürükle yapıştır temelli bir yazılım kullanılmıştır. Eğitim içeriğinin uygunluğunu ve süreci gözler önüne sermek adına alan notu alınarak öğrenme ortamı okuyucuya yansıtılmaya çalışılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin robot kavramına dair zihinsel imajlarını belirlemek için iki açık uçlu sorudan oluşan anket ve araştırmacı günlüğü kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan elde edilen cevaplar içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiş ve günlükten elde edilen nitel veriler ile desteklenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğrenciler robotik kodlama eğitimi sonrasında algılarının geliştiği, robotun farklı ortamlarda algılama, depolama gibi farklı görevleri olabilen komplex yapıdaki teknolojiler olabileceğini düşündükleri görülmüştür. Ayrıca, verilen eğitimin robot kavramına dair zihinsel imajlarını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Robotik kodlama eğitimi için farklı yazılımlar ile eğitimlerin ve öğrenme ortamlarının nasıl tasarlanması gerektiğine dair çalışmaların yapılması önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sustainability and its Reflection on Education
    (Tamer KUTLUCA, 2023) Eskici, Gamze Yayla
    Changes in the world climate and population growth have brought along many problems. It is expected that resources such as water and energy will be used consciously, and individuals will be conscious about this issue. In this respect, the concept of sustainability, which means the careful use of existing resources and the protection of resources for the future, comes to the fore. Sustainability and sustainable development, while meeting the needs of today, necessitate taking into account the living conditions and environmental values of future generations, and creating healthy living environments for people in the environment-economy-technology relationship to be established to ensure this. Sustainability is one of the main policy issues at both national and international level today. Many international organizations invite states to take responsibility and cooperate for the development of sustainable development. Within the framework of these developments, the development of the way of thinking and behavior related to sustainable life in students has become one of the current aims of education. Taking these into consideration, this section provides information on both sustainability and sustainable education and practices.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yaşam Becerileri ile İlgili Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması
    (Tamer KUTLUCA, 2019) Eskici, Gamze Yayla; Özsevgeç, Tuncay
    Bilimsel ve teknolojik değişimlerin hızlı bir şekilde yaşandığı çağımızda bireylerden bu değişimlere ayak uyduracak niteliklere sahip olması beklenmektedir. Bireyler gündelik hayatta karşılarına çıkan farklı sorunlara çözümler üretebilmeli, toplum içinde uyumlu şekilde çalışabilmelidirler. Gündelik yaşamda karşılarına çıkan bu sorunlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenmeye dayanan ve yaşam becerileri olarak ifade edilen becerilerin akademik çalışmalara konu olduğu görülmektedir. Yapılan çalışmaları ortak bir metrikte toplamak hem yaşam becerileri ile ilgili yapılan faaliyetlere hem de ileri araştırmalar için yol gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, ilgili literatürün betimsel içerik analizi yapılarak sistematik özet bilgiler sunulmuş, daha sonra meta sentez yöntemi kullanılarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlanmıştır. İncelemeler sonucunda, çalışmaların iki farklı çatıda toplandığı görülmüştür: Birinci grup çalışmalar belli bir gelişim dönemi ya da öğretim seviyesindeki bireylerin yaşam becerilerini incelerken, diğer grup çalışmalar belirlenen bir öğretim yöntemi ya da geliştirilen bir program kapsamında ortaya çıkan yaşam becerilerini inceledikleri görülmüştür. Bu bağlamda, “yaşam becerileri eğitimi programları” hazırlamak ve “yaşam becerileri ölçekleri” geliştirmek öne çıkmıştır. Yapılan inceleme ile, yaşam becerileri ve içeriğinin öğretim programına nasıl yansıtılması gerektiği tartışılmış, fen bilimleri gibi belli bir öğretim alanındaki ve öğretim seviyelerindeki yaşam becerilerinde belirsizlikler olduğu saptanarak bunların araştırılması önerilmiştir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim