Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gürkan, Aysel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Cerrahi Hastaların Hemşirelik Bakım Kalitesi Algıları ve Bakımdan Memnuniyetleri
    (2020) Gürkan, Aysel; Aydın, Yeşim Dikmen; Aldemir, Kadriye
    Amaç: Çalışmanın amacı, cerrahi kliniklerde yatan hastaların hemşirelik bakım kalitesi algılarıyla bakımdan memnuniyetleri arasın- daki ilişkiyi belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türündeki bu çalışma, Şubat-Mart 2018 tarihleri arasında üçüncü düzey bir kamu hastanesinin genel cerrahi kliniğinde yapıldı. Örnek- lemi, 303 erişkin hasta oluşturdu. Hastaların, hemşirelik bakım kalitesi algıları “Bakım Davranışları Ölçeği (BDÖ)-24” ve bakımdan memnu- niyetleri “Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği (NHBMÖ)” ile ölçüldü. Veriler tanımlayıcı istatistik yöntemler, Stu- dent t-testi, One-Way ANOVA ve Pearson korelasyon analiziyle test edildi. Bulgular: Hastaların BDÖ-24 puan ortalaması 5,0±0,2 ve NHBMÖ puan ortalaması 76,9±13,3 olarak bulundu. BDÖ-24’te en yüksek puan ortalaması “bilgi ve mesleki beceri”, en düşük “bağlılık” alt boyutunda elde edildi. NHBMÖ’de en yüksek puan ortalamasının “hemşirelerin hastaların mahremiyetlerine gösterdikleri saygı”, en düşük “hemşirelerin hastaları kendi evlerindeymiş gibi hissettirmeleri” maddesinde olduğu görüldü. NHBMÖ ile BDÖ-24 toplam puan orta- lamaları arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki saptandı (p<0,001). Sonuç: Mevcut çalışma bulguları hastaların hemşirelik bakım kalitesi algılarının olumlu, bakımdan duydukları memnuniyetin iyi düzeyde ol- duğunu, hemşirelik bakım kalitesinin bakımdan duyulan memnuniyetle doğrudan ilişkili olduğunu gösterdi. Ayrıca çalışma bulguları, hastala- rın en fazla hemşirelerin mesleki bilgi ve becerilerini, en az bağlılıkla- rını olumlu algıladıklarını gösterdi. Hemşireler en iyi bakım kalitesi için çaba göstermeye devam etmelidir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Cerrahi Kliniklerde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyetinin İncelenmesi
    (2018) Aldemir, Kadriye; Gürkan, Aysel; Yılmaz, Feride Taşkın; Karabey, Gülseren
    GİRİŞ: Hemşirelik bakımından hasta memnuniyeti, hastaların hizmet kalitesine ilişkin algılarını açıklamada önemli bir etmen olarakgörülmektedir. Hasta özellikleri de olmak üzere birçok etmen hastaların aldığı tedavi ve bakımdan memnuniyetlerini etkilemektedir.AMAÇ: Bu çalışmanın amacı, cerrahi kliniklerde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyetini ve hasta özelliklerinin busonuçlardaki etkisini belirlemektir.YÖNTEM: Tanımlayıcı, kesitsel türdeki bu çalışmanın evrenini bir üniversite hastanesinin cerrahi kliniklerinde yatarak tedavi görenyetişkin hastalar oluşturdu. Çalışma örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden, 18 yaş ve üzeri, iletişim kurabilen ve enaz iki gece hastanede yatan 189 hasta oluşturdu. Veriler, hastaların hastanede yattıkları sürede öz bildirimleriyle tamamlanan“Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği” ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama, bağımsızgruplarda t testi, tekyönlü ANOVA, Karuskal Wallis testi ve Pearson’s Korelasyon analizi kullanıldı.BULGULAR: Cerrahi kliniklerde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet puan ortalaması 65,76±11,27 olarak bulundu.En yüksek memnuniyet hastaların mahremiyetlerine gösterilen saygı alanında(3,72±0,86), en düşük memnuniyet ise hemşirelerinhastaları evlerinde gibi hissettirmeleri alanındaydı (3,15±0,86).Yaş, eğitim düzeyi, medeni durum, sosyal güvence varlığıve önceki hastane deneyimi ile bakımdan memnuniyet arasında anlamlı bir fark bulunmazken (p>0,05), cinsiyet açısından anlamlıfark bulundu (p=0,008). Ayrıca hastaların hastanede kalış süresi ile memnuniyetleri arasında negatif yönde anlamlı ilişkisaptandı(p=0,007).SONUÇ: Çalışma bulguları, cerrahi hastaların hemşirelik bakımından orta düzeyde memnun olduğunu gösterdi. Ayrıca erkekleregöre kadınların bakımdan daha memnun oldukları ve hastanede kalış süresinin hastaların memnuniyet algılarını olumsuz yöndeetkilediği belirlendi.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Rehabilitation After Lumbar Disc Surgery and the Role of the Nurse
    (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, 2018) Aldemir, Kadriye; Gürkan, Aysel
    Although surgery has an important place in the treatment of lumbar hernia, patients may experience mild or moderate lumbar and leg pain, disability, limitation of activity, decrease in work performance. Patients may need rehabilitation after surgery to decrease their pain symptoms and increase their functional capacity. An effective rehabilitation program includes multi-disciplinary programs aiming at the resumption of daily living activities, including exercise therapy, physiotherapy, work and physical activity, and the development of coping strategies for pain. One of the important roles of the nurse in the rehabilitation program, which requires multisiplinary cooperation, is to provide training in health recovery and rehabilitation activities. In this context, the compilation was written to indicate the role and responsibilities of the nurse involved in the multidisiplener team in the rehabilitation stage after lumbar hernia surgery.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim