Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gencer, Erol" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Covid 19 Pandemi Sürecinde Geliştirilen Aşılara Karşı Bireylerin Tutumlarının Değerlendirilmesi Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma
    (2021) Yıldız, Zafer; Gencer, Erol; Gezegen, Nuran Feyza
    Dünyayı etkisi altına alan salgın hastalık 2019 yılı sonlarından itibaren insanlığın temel sorunu haline gelmiştir. Covid-19 virüsü olarak tanınan ve insan hayatlarında dramatik değişikliklere yol açan bu pandemi süreci, tüketim alışkanlığından, medya izleme alışkanlığına, sağlığın korunması ve hastalıkları önleme davranışlarından, beslenme düzenine kadar kimi olumlu kimi olumsuz değişiklikleri zorunlu kılmıştır. Hastalığın seyri ve etkisi hızla devem ettiği son zamanlarda ise en önemli gündem olarak yer alan aşı tartışmalarını da beraberinde getirmiştir. Tüketim alışkanlıkları, medya izleme alışkanlıkları, sağlığı koruma ve hastalık önleme davranışları ve diyet gibi insan yaşamının bazı alanları. Son zamanlarda hastalığın seyri ve etkisi hızla artmış, dünyanın en önemli gündemi haline gelen aşı tartışmalarını da beraberinde getirmiştir. Bu çalışma, aşının dünyada ve Türkiye'deki önemini ve özellikle teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanlar arasında yaygınlaşan aşıya yönelik \"olumsuz\" tutumları değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle pandemi sürecinin devam ettiği bu günlerde artan vaka ve ölüm sayılarına rağmen aşıya karşı olduğunu belirten kişilerin varlığı bu araştırmayı gerekli kılıyor. Bu çalışmada, dünyada ve Türkiye’de aşının önemi ve özellikle teknolojik aygıtların gelişmesiyle birlikte insanlar arasında yayılan aşıya ilişkin “karşıt” tutumların değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Özellikle pandemi sürecinin devam ettiği bu günlerde, artan vaka ve ölüm sayılarına rağmen aşı karşıtı olduğunu ifade eden insanların varlığı bu araştırmayı gerekli kılmaktadır. Nicel bir yöntemle yapılan araştırmada son derece çarpıcı veriler elde edilmiştir. Katılımcıların yaş ve eğitim düzeylerine bağlı olarak aşı karşıtlığı tutumlarında olumlu değişiklikler gözlenmiştir. Ayrıca, araştırmaya katılanların güvenilir bilgi kaynağı olarak %70,1 düzeyinde Sağlık Bakanlığı açıklamalarına güvendikleri sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SAĞLIKTA SOSYAL PAZARLAMANIN GÜCÜ: 21. YÜZYILIN BİLİMSEL ARAŞTIRMALARINA BİBLİYOMETRİK BİR BAKIŞ
    (2024) Gencer, Erol
    Bu çalışma, 2014-2024 yılları arasında sağlık alanında sosyal pazarlama ile ilgili bilimsel yayınların genel durumu ve eğilimlerini incelemektedir. 638 farklı kaynaktan elde edilen veriler, bu alandaki araştırmaların geniş bir literatüre sahip olduğunu göstermektedir. Toplam 1549 doküman, sağlık alanında sosyal pazarlamanın kapsamlı bir şekilde ele alındığını ortaya koymaktadır. Ortalama yaşın 5.44 yıl olması, çalışmaların büyük kısmının son beş yıl içinde yayımlandığını göstermektedir. 15.89 atıf ortalaması, çalışmaların akademik etkisinin yüksek olduğunu göstermektedir. 70503 referans, çalışmaların geniş bir literatüre dayandığını göstermektedir. 5616 anahtar kelime, çalışmaların geniş bir konu yelpazesini kapsadığını göstermektedir. 3573 farklı anahtar kelime, araştırmacıların çeşitli konuları ele aldığını göstermektedir. 6358 yazar, bu alanda çalışmalar yapmıştır. 145 doküman, yayınların çoğunluğunun işbirliği ile yapıldığını göstermektedir. 4.92 ortalama yazar sayısı, geniş bir işbirliği olduğunu göstermektedir. %23.18, çalışmaların yaklaşık dörtte birinin uluslararası işbirliği ile yapıldığını göstermektedir. Tüm 1549 doküman makale türündedir, bu da araştırmaların büyük kısmının bilimsel makaleler olarak yayımlandığını göstermektedir. Bu alandaki önemli katkı sağlayıcılar arasında, en yüksek yerel atıf sayısına sahip olan Rundle-Thiele S. bulunmaktadır. Ayrıca, 94 yayınla öne çıkan Kaliforniya Üniversitesi, bu alanda önemli bir araştırma merkezi olarak konumlanmaktadır. 2964 makale ile Amerika Birleşik Devletleri hem hacim hem de atıf sayısı açısından en üretken ülke olarak öne çıkmaktadır. \"Social Marketing Quarterly\" ve \"BMC Public Health\", dikkate değer dergilerdir; özellikle \"BMC Public Health\" 604 atıfla en yüksek atıf sayısına sahiptir. Veriler, sağlık alanında sosyal pazarlama konusuna olan ilginin yıllar içinde dalgalandığını göstermektedir. İlk yıllarda yüksek olan ilgi, zamanla dalgalanarak devam etmiş, ancak son yıllarda bir düşüş gözlenmiştir. Bu trendler, araştırma alanlarının değişkenliğini ve sosyal pazarlamanın sağlık alanında farklı dönemlerde nasıl ilgi gördüğünü anlamak için önemli ipuçları sunar. Bu çalışma, sağlık alanında sosyal pazarlamanın dinamik ve sürekli evrilen bir alan olduğunu göstermektedir. Özellikle COVID-19 pandemisi gibi küresel sağlık krizleri, sağlık iletişimi ve sosyal pazarlama stratejilerinin hızla adapte olmasını gerektirmiştir. Araştırma trendlerindeki değişiklikler, toplumsal ve küresel sağlık sorunlarının değişen doğasını yansıtmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Üniversite- Sanayi İş birliği Sürecinde Üniversitelerden Beklentiler: “Sivas İş Dünyasının Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nden Beklentileri” Üzerine Bir Araştırma
    (2023) Gencer, Erol; Gencer, Zekiye Tamer
    Uzun zamandır gündemde yer alan üniversite sanayi iş birliği meselesi, teknolojik değişimlere uyum açısından son derece önemlidir. Bilindiği gibi, bilgi çağının getirdiği tüm yenilikler ve bilgiye erişimde çeşitlenen yollarla birlikte teknik donanım ve yeteneğin önemi de her geçen gün artmaktadır. Bilimsel olarak kendisini geliştirmiş akademisyenlerden oluşan üniversitelerin, sanayi kuruluşları ile bir arada çalışmasının önemi de buradan kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada, ülkemizde yeterince iyi düzeyde tesis edilemeyen üniversite sanayi iş birliği sürecinde, sanayi kuruluşlarının beklentilerinin neler olduğu araştırılmaktadır. Örneklem olarak seçilen Sivas iş dünyasının, şehirdeki iki üniversiteden biri ve en köklüsü olan Sivas Cumhuriyet Üniversitesinden beklentilerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda ise, üniversitede öğrenim gören gençlere daha teknolojik ve çağdaş bir eğitim verilmesi gerektiği, moda tasarımı ve turizm gibi uygulamalı alanlarda daha çok öğrencinin işyerlerine staja gelmesi gerektiği, üniversitede bulunan akademisyenler tarafından sektörde çalışan personele daha sık eğitim verilmesi gerektiği, üniversiteden sahaya bilgi ve teknoloji akışının artması, akademisyenlerin sahadaki işyerlerini daha sık ziyaret etmesi, öğrenciler yabancı dilde çok yetersiz olması sebebiyle istihdam zorluğu yaşadığından bu soruna yönelik eğitim öğretim faaliyetlerinin yaygınlaştırılması, dış ticaret açısından öğrencilerin yetiştirilmesi ve üniversite ile yapılan ortak etkinliklerin artırılması hususlarında da beklentiler olduğu tespit edilmiştir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim