Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gencer, Zekiye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A Reception Analysis on the Examination of Public Service Announcement About the Violence Against Women
    (Sivas Cumhuriyet University, 2022) Akyıl, Özden; Gencer, Zekiye
    There are many studies of ministries, public institutions and non-governmental organizations due to the serious increase of the violence against women. One of these studies is to prepare public service ads in order to raise awareness of people, to help them empathize, to explain the actions that can be taken on the perpetrator, and to guide those who are exposed to violence. In this study, it is aimed to analyse the importance of details on the suitability of the public service ads prepared for the violence against women and the way they are prepared in terms of conveying the message. For this purpose, reception studies were carried out on 3 public spots for the violence against women prepared. Twelve participants who are in the age cycle called Generation Y, participated in the reception study with an equal distribution of gender and marital status. Participants, who were provided an environment where they could express their opinions freely, contributed to the study through individual interviews and focus group discussions, in the form of a total of 9 questions, two questions on each of the public service ads and 3 questions in general. Although different unique ideas show up as a result of the study, it is suggested that public service ads contribute to raising awareness of the society and in terms of education however, it certainly does not suffice alone to prevent the violence. The different inadequacies and competencies of public service ads have emerged as a result of the study from every point of view.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dijitalleş Yoksa Yok Ol! Covid–19 Pandemi Süreci ve Dijitalleşen İş Dünyası Üzerine Bir Çalışma
    (Süleyman Demirel Üniversitesi, 2021) Gencer, Zekiye
    İnsanlık tarihi boyunca görülen kaynağı belli ya da belirsiz birçok salgın hastalığa bir yenisinin eklendiği Covid-19 süreci tüm dünyayı olumsuz etkilemektedir. Bu etkiler hastalığa bağlı can kayıpları başta olmak üzere, sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda ciddi bir biçimde kendisini göstermektedir. Tüm dünya ülkelerinin nerdeyse eş zamanlı yaşamaya başladığı salgın hastalığa bağlı olarak yaşanan küresel ekonomik kriz, sağlıktan eğitime, siyasete kadar tüm yaşamsal döngüleri felç etmiştir. Bu çalışmada, yaşanan bu olumsuz etkilere bağlı olarak iş kaybına uğrayan ticari dünya mercek altına alınmıştır. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından pandeminin başından beri alınan önlemler, iş dünyasını rahatlatmak adına önerilen projeler ve özellikle de pozitif ayrımcılık yapılarak kadın girişimcilere yönelik olarak yapılan bir takım faaliyetler incelenmiştir. Bu salgın döneminin en büyük zorunluluklarından biri olan dijitalleşme süreci, salgından korunmak için alınan sokağa çıkma yasakları ve sosyal mesafe gibi önlemlere bağlı olarak gerçekleşmiştir. Bu bağlamda TOBB tarafından yapılan, girişimcileri özellikle de kadın girişimcileri dijital ortama yönlendirmeyi amaçlayan 8 proje çalışma kapsamında analiz edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    PUBLIC RELATIONS PRACTICES IN PUBLIC INSTITUTIONS: THE EXAMPLE OF SIVAS PUBLIC INSTITUTIONS
    (Gümüşhane Üniversitesi, 2022) Gencer, Zekiye; Delican, Ahper Nuri
    Maintaining a more interactive and high-satisfactedmake relationship with the society that deal with the services of the institutions becomes more possible with effective communication and public relations activities. In the conditions of the new millennium, public relations become an important tool for public institutions and organizations that prioritize citizen satisfaction and welfare as required by the social state principle. It should be underlined that public relations, which are so important in terms of relations with citizens, are also important in terms of institutional development. Because, expert public relations practitioners are also looking for various opportunities for a more effective process management by bringing innovation to institutions and organizations. Public institutions, which got rid of their heavy and bureaucratic structures, also develop a management approach that is more transparent and make less mistakes in decision mechanisms thanks to different public relations practices. In public institutions, as in the private sector, the establishment of public relations units that need a professional structuring is a necessary arrangement in terms of public service. Within the scope of this study, the functioning and work of public institutions in Sivas province are analyzed. The data obtained as a result of the interviews with the representatives of the public relations units of 14 institutions out of a total of 23 public institutions. As a result; according to the expert personnel working in public institutions and organizations, insufficient number of experts in the institution, conflict between managers and employees and insufficient public relations budgets are considered among the micro factors that affect negatively in-house public relations.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim