Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hatice Gonca Usta" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Development Study for Absenteeism Attitude Scale
    (2016) Hatice Gonca Usta; Celal Teyyar Uğurlu; Ahmet Salih Şimşek
    Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin devamsızlık tutumlarını ortaya koyacak bir ölçek geliştirmek ve geçerlik, güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Devamsızlık Tutum Ölçeği (DTÖ)'nin psikometrik özelliklerini sağlamak amacı ile 1.691 bireyden veri toplanmıştır (ön uygulama için 239, AFA için 702, DFA için 750). Örneklem seçiminde maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. DTÖ (19 madde), Gereklilik, Zorunluluk ve Sorumluluk olmak üzere üç alt boyuttan oluşmaktadır. AFA sonuçlarına göre DTÖ tarafından açıklanan toplam varyans oranı %53.97'dir. Gereklilik alt boyutu toplam varyansın %18.51'ini, sorumluluk alt boyutu toplam varyansın %17.88'ini ve Zorunluluk alt boyutu toplam varyansın %17.582ini açıklamaktadır. DFA sonuçlarına göre uyum iyiliği değerleri de (RMSEA: 0,06 SRMR: 0,046, AGFI:0,91, NFI: 0,97, CFI: 0,98) yüksek bulunmuştur. DTÖ'nin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .91 ve Guttman yarı testler katsayısı .88 olarak yüksek güvenirliğe sahip olduğu gözlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİM MODELLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA*
    (2016) Ebru Bozpolat; Hatice Gonca Usta; Celal Teyyar Uğurlu
    Bu araştırmada, öğretim elemanlarının sınıf yönetim modellerini bilme ve uygulama düzeylerini betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma modelinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma grubu, 20142015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Cumhuriyet Üniversitesi'nde öğrenim gören 89 üniversite öğrencisi ve 32 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında; araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; hem öğretim elemanlarının hem de öğrencilerin en çok çağdaş ve geleneksel modeli bildikleri tespit edilmiştir. Benzer şekilde her iki grubunda sınıf yönetimi modellerinden bütünsel, önlemsel, tepkisel ve gelişimsel modeli bilmedikleri belirlenmiştir. Öğrenciler öğretim elemanlarının derslerinde 1.sırada geleneksel, 2.sırada çağdaş ve 3.sırada tepkisel sınıf yönetimi modellerini kullandıklarını belirtmiş; öğretim elemanları ise derslerinde 1.sırada çağdaş, 2. ve 3. sırada gelişimsel sınıf yönetimi modellerini kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşlerine göre sınıfta en çok tercih edilen sınıf yönetim modelinin geleneksel model olduğu görülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmenlerin Örgütsel Güven Düzeylerine İlişkin Lojistik Yordayıcılık
    (2016) Fatma Köybaşı; Celal Teyyar Uğurlu; Hatice Gonca Usta
    Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin okula duydukları güven düzeylerini sınıflandırmada etkili olan değişkenlerin yordama gücünü belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Sivas ili merkez ilçede ilköğretim okullarında çalışan 300 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler Daboval, Comish ve Swindle ve Gaster (1994) tarafından geliştirilen Kamer (2001) tarafından uyarlaması yapılan örgütsel güven ölçeği kullanılmıştır. Örgütsel güven düzeyini sınıflandırma (düşük/yüksek) modelinde anlamlı bir yordama etkisi olabileceği düşünülen cinsiyet, öğretim hizmeti, okuldaki hizmet yılı, branş ve örgütsel sinizm değişkenler lojistik regresyon analizi ile test edilmiştir. Elde edilen verilere göre düşük örgütsel güven düzeyini belirlemede örgütsel sinizm en güçlü yordayıcı değişkendir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI VE DENETLENMESİ: DENETMEN VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
    (2018) Hatice Gonca Usta; Celal Teyyar Uğurlu
    Öğretmenler, öğrencilerin daha iyi öğrenmesini sağlamak amacıyla farklı yöntem, teknik, sunum, ölçme ve değerlendirme etkinliklerine yer vererek öğretimsel süreci etkili bir şekilde yönetmek durumundadırlar. Ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin farklılaşması öğretmene yardımı gerekli kılmaktadır. Bu yardımı sağlayan mekanizmalardan biri de denetim mekanizmasıdır. Denetim süreci var olan durumu tespit ederken aynı zamanda da düzeltme ve önlem alma işlevini de üstlenir. Bu yanı ile denetim, öğretmenlerin hesap verebilir olmalarını denetim sürecini de dikkate alarak ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin denetimini gerçekleştirilmesini sağlamalıdır. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda bu araştırma kapsamında amaçlanan öğretmenlerin sınıf içi etkinlikler kapsamında hangi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ne amaçla kullandıklarını ortaya koymak, bunun yanında denetmenlerin öğretmenlere düzeltme ve önlem alma sürecinde ne kadar etkili yardım edebildiklerini betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden tesadüfi amaçsal örnekleme yöntemi ile 18 öğretmen ve 18 denetmenin görüşleri alınmıştır. Ulaşılan sonuçlar: sınıf içerisinde öğretmen tarafından kullanılan ve denetmenler tarafından gözlenen değerlendirme yöntemlerinin bilişsel alana yönelik geleneksel değerlendirme yaklaşımlarıdır. Ayrıca verilen dönütler müfettiş görüşlerine göre geleneksel ve tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik iken öğretmen görüşlerine göre çok genel ve yetersiz olduğu yönündedir. Bunun yanında her iki katılımcı grubun görüşlerine göre denetimler yazılı evraklar üzerinde yapılmaktadır. Bu gözlemler doğrultusunda denetmen ve öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin denetlenmesine yönelik önerileri objektif olunması yönündedir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SUNUM YAPMA BECERİLERİNİN ÇOK YÜZEYLİ RASCH ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
    (2016) İbrahim Alper Köse; Hatice Gonca Usta; Alperen Yandı
    Bu araştırmanın amacı öğrenci sunumlarına ait akran değerlendirmeleri kullanılarak puanlayıcı, ölçüt ve sunum becerilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile analizini yapmaktır. 2015-2016 eğitimöğretim yılında eğitimde ölçme ve değerlendirme yüksek lisans dersini alan 6 öğrenci araştırma grubunu oluşturmaktadır. Öğrenciler sunum becerilerini kendileri ve akranları tarafından, araştırmacının puanlama kriterlerini belirlediği değerlendirme formunu kullanarak yapmışlardır. Analizler sonucunda puanlayıcıların katılık ve cömertlikleri bakımından ayrıldıkları, öğrencilerin konuyu sunmada ilgi çekici materyal kullanmadıkları, verilen sürelere bütün katılımcıların uydukları belirlenmiştir. Sonuç olarak çok yüzeyli Rasch ölçme modelinin öğrenci performansını belirlemede kullanılabilecek alternatif ölçme modeli olduğu örneklenmiştir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim