Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karabacak, Edip" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Halk Oyuncularda İmgeleme Uygulamaları ile Başarı Motivasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (Yozgat Bozok Üniversitesi, 2024) Karabacak, Edip
    Bu çalışma halk oyunları ile ilgilenen bireylerde imgeleme ve başarı motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca bu çalışma ile yaş, cinsiyet, eğitim durumu, halk oyunlarıyla ilgilenme süreleri değişkenlerine göre başarı motivasyonlarının ne düzeyde olduğu, ölçek puan ortalamalarına göre aralarındaki ilişkinin nasıl olduğu incelenmeye çalışılacaktır. Ölçekler Google Form üzerinden 163 halk oyuncuya ulaştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, güvenirlik ve geçerlik çalışmasını Kızıldağ ve Tiryaki gerçekleştirilen Sporda İmgeleme Envanteri ve Türkçe uyarlaması Tiryaki ve Gödelek tarafından yapılan “Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği-SÖBMÖ” kullanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 paket programına aktarılmış, tüm istatistiki işlemlerdeki analizler aynı program üzerinde gerçekleştirilmiştir. Parametrik varsayımlar yerine getirildiğinden Bağımsız ikili gruplarda TTesti ikiden fazla gruplar için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve farklı grupların belirlenmesinde Tukey testleri kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların cevap ortalamaları alınarak ayrı ayrı sporda imgeleme envanteri ve spora özgü başarı motivasyonu ölçeği alt boyutları arasındaki ilişki ve yine katılımcıların cevap ortalamaları alınarak bu iki ölçeğin birbiri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla Pearson Kolerasyon Analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; katılımcıların cinsiyet değişkenine göre Sporda imgeleme ve spora özgü başarı motivasyonları ölçeklerinden almış oldukları puanlar incelendiğinde aralarında ki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmazken (p>0.05), alt boyutlardan alınan puanlar incelendiğinde bazı gruplar arasındaki ki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Yaş değişkenine göre Sporda imgeleme ve spora özgü başarı motivasyonları ölçeklerinden almış oldukları puanlar incelendiğinde aralarında ki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmazken (p>0.05), alt boyutlardan alınan puanlar incelendiğinde bazı yaş grupları arasındaki ki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05).Diğer değişkenlerimiz (Halk oyunları ile ilgilenme süreleri, eğitim durumu) arasında da hem genel ortalamada hem alt boyut düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). Pearson Kolerasyon Analizine göre sporda imgeleme envanteri ve spora özgü başarı motivasyonu ölçeği alt boyutları kendi arasındaki ilişki anlamlı bulunurken (p<0.05), bu iki ölçeğin arasındaki ilişki anlamlı bulunmamıştır (p<0.05).
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Halk oyunları eğitiminin 9-16 yaş grubu öğrencilerin özgüven düzeyleri üzerine etkisinin incelenmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2019) Karabacak, Edip; Kangalgil, Murat
    Bireyin kendini sevmesi, kabul etmesi ve kendi hakkında olumlu duygular beslemesi olarak tanımlanan özgüven önemli bir kişilik özelliğidir. Yüksek veya olması gereken düzeyde olan özgüven bireyin yaşantısını pozitif yönde etkilediği gibi düşük seviyede olan özgüven kişinin yaşamı boyunca birçok problemin temelini oluşturur ve bireyin yaşantısını olumsuz yönde etkileyen önemli bir kavramdır. Bu önemli duygu hali geliştirilebilir bir durum olması sebebiyle eksikliğinde birçok problemi beraberinde getiren özgüvenin gelişimi üzerine çalışmaların artırılması insanlık ve bilim adına önemlilik arz etmektedir. Çalışmamız bu gibi çalışmalara kaynak olması ve ailelerde, eğitimcilerde, antrenörlerde farkındalık oluşturmak amacıyla yapılmış olup çalışmamızda halk oyunları eğitiminin özgüven gelişimi üzerine etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada evreni, 2018-2019 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Sivas il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda ilkokul ve ortaokul düzeyinde eğitim gören öğrenciler ile lisede öğrenim gören 9. ve 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma örneklemini, 9-16 yaş arası, halk oyunları eğitimi alan ve almayan bireyler olmak üzere toplam 800 kişi oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan bireyler tamamen gönüllük esasına göre çalışmaya dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında; çalışma grubunun demografik özelliklerini kapsayan ve araştırmacı tarafından hazırlanan ''Kişisel Durum Formu'' ve 1964 yılında Piers ve Harris tarafından geliştirilen, 9-20 yaş arasını kapsayan Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği kullanılacaktır. Bu envanterdeki 80 maddelik sorulara katılımcılar "evet" veya "hayır" şeklinde cevap vermektedir. Öner (1996) ve Çataklı (1985) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ölçeğin çocukların kendilerine yönelik düşünce, duygu ve tutumlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma verilerinin istatiksel olarak değerlendirilmesinde; parametrik test varsayımları yerine getirilmediğinden bağımsız iki gruptan elde edilen ölçümleri karşılaştırırken Mann Whitney U testi, bağımsız ikiden fazla gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken Kruskal Wallis-H testi kullanılmış, sonuçlar tablolarımızda birey sayısı ve yüzdesi şeklinde belirtilip yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Çalışmamızda elde edilen bulgular doğrultusunda yapılan istatiksel hesaplamalar sonucu; halk oyunları eğitiminin özgüven gelişimine olumlu etkisi ortaya konmuş, halk oyunları eğitimi alan deneklerin özgüven puanları bu eğitime katılmamış deneklerden yüksek çıkmış ve gruplar arası farklılık önemli bulunmuştur (p<0,05). Ayrıca her iki gruptaki özgüven düzeyleri cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi, aylık gelir miktarı değişkenlerine göre incelenmiş, sonuçlar ise açık, anlaşılır ve detaylı bir şekilde belirtilmiştir. Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların cinsiyet değişkenine göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Mann Whitney U testi sonuçlarına göre; halk oyunları eğitimi almış katılımcıların özgüven puanları incelendiğinde gruplar arası fark önemli bulunurken (p<0,05), halk oyunları eğitimi almamış katılımcıların özgüven puanları karşılaştırıldığında cinsiyet yönünden fark önemsiz bulunmuştur (p>0,05). Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların yaş değişkenine göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Kruskal Wallis testi sonuçlarına göre; halk oyunları eğitimi almış katılımcıların özgüven puanları incelendiğinde gruplar arası fark önemli bulunmuştur ( p<0,05). Halk oyunları eğitimi almamış katılımcılarda benzer bir sonuç ortaya çıkmış ve yaş değişkenine göre özgüven puanları karşılaştırıldığında farklılık önemli bulunmuştur (p<0.05). Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların sınıf seviyelerine göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Kruskal Wallis testi sonuçlarına göre; halk oyunları eğitimi alan katılımcıların özgüven puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmazken (p>0,05), halk oyunları eğitimi almamış bireylerin sınıf seviyesine göre özgüven puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05). Halk oyunları eğitimi alan ve almayan katılımcıların aylık gelir durumlarına göre özgüven puanlarını belirlemek üzere yapılan Kruskal Wallis testi sonuçlarına baktığımızda; halk oyunları eğitimi almış bireylerin özgüven puanlarına bakıldığında gruplar arası fark önemsiz bulunmuştur (p>0,05). Benzer bir şekilde halk oyunları eğitimi almamış bireylerin de özgüven puanlarında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05).
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Halk Oyunları Eğitiminin 9-16 Yaş Grubu Öğrencilerin Özgüven Düzeyleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi
    (Ömer Faruk SÖNMEZ, 2021) Karabacak, Edip; Kangalgil, Murat; Kaya, Mustafa
    Bu çalışmanın amacı, halk oyunları eğitimin 9-16 yaş grubu öğrencilerin özgüven düzeylerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada evreni, 2018-2019 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Sivas il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda ilkokul ve ortaokul ile lisede 9. ve 10. sınıflarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Çalışma örneklemini ise 9-16 yaş arası, halk oyunları eğitimi alan ve almayan bireyler olmak üzere toplam 800 kişi oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan bireyler tamamen gönüllük esasına göre çalışmaya dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında; çalışma grubunun demografik özelliklerini kapsayan ve araştırmacı tarafından hazırlanan ''Kişisel Durum Formu'' ve 1964 yılında Piers ve Harris tarafından geliştirilen, 9-20 yaş arasını kapsayan “Piers-Harris’in Çocuklarda Öz Kavramı Ölçeği” kullanılmıştır. Öner (1996) ve Çataklı (1985) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ölçeğin çocukların kendilerine yönelik düşünce, duygu ve tutumlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma verilerinin istatiksel olarak değerlendirilmesinde; Mann Whitney U testi, bağımsız ikiden fazla gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken Kruskal Wallis-H testi kullanılmış, yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda yapılan istatiksel hesaplamalar sonucu; halk oyunları eğitiminin özgüven gelişimine olumlu etkisi ortaya konmuş, halk oyunları eğitimi alan öğrencilerin özgüven puanları bu eğitime katılmamış öğrencilerden yüksek çıkmış ve gruplar arası farklılık önemli bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca her iki gruptaki özgüven düzeyleri cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi değişkenlerine göre incelenmiş, sonuçlar ise açık, anlaşılır ve detaylı bir şekilde belirtilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Halk Oyunları Sporcularının Algıladıkları Antrenör Davranışlarının İncelenmesi
    (Yozgat Bozok Üniversitesi, 2024) Karabacak, Edip
    Bu çalışmada, halk oyuncuların algıladıkları antrenör tutum ve davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca algılanan antrenör tutum ve davranış ölçeğinden alınan puanların cinsiyet, yaş, antrenör yaşı, antrenör ile çalışma yılı, antrenör eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmeye çalışılacaktır. Ölçekler Google Form üzerinden 100 halk oyuncuya ulaştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Üzümcü ve ark.,) tarafından geliştirilen Algılanan Antrenör Tutum ve Davranışları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS.22 paket programına aktarılmış, tüm istatistiki işlemlerdeki analizler aynı program üzerinde gerçekleştirilmiştir. Parametrik varsayımlar yerine getirildiğinden Bağımsız ikili gruplarda T- Testi ikiden fazla gruplar için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre Algılanan Antrenör Tutum ve Davranışları Ölçeğinden genel olarak almış oldukları puanlar incelendiğinde aralarında ki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmazken (p>0.05), alt boyutlardan alınan puanlar incelendiğinde aralarında ki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Diğer değişkenlerimiz (yaş, antrenör çalışma yılı, antrenör eğitim durumu) arasında da hem genel ortalamada hem alt boyut düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    PİLATES REFORMER EGZERSİZLERİNİN SEDANTER KADINLARDA VÜCUT AĞIRLIĞI, KAS ÇEVRESİ VE ESNEKLİK DÜZEYLERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ
    (Sivas Cumhuriyet University, 2020) Kaya, Mustafa; Paktaş, Yakup; Topçu, İlknur; Karabacak, Edip
    Bu araştırma, pilates reformer egzersizlerinin vücut ağırlığı, kas çevresi ve esnekliğine olan etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya yaş aralığı 25- 30 arası olan 10 gönüllü kadın katıldı. Gönüllü kadınlara 6 hafta süreyle haftada 2 gün pilates reformer egzersiz programı uygulandı. Program öncesi ve sonrası, çevre ölçümleri Gullick şeridiyle, esneklik ölçümü standart otur-eriş testiyle belirlendi. İstatistiksel değerlendirmeler için tanımlayıcı istatistik, ön test ve son test farkı için örnek eşleştirilmiş t testi yapıldı. Verilerin analizinde SPSS 25 paket programı kullanıldı, anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlendi. Araştırma sonucunda, 6 hafta süreyle haftada 2 gün yapılan pilates reformer egzersizlerinin, sağlıklı sedanter kadınlarda uyluk çevresi, alt bacak ve vücut ağırlığı değerlerinde düşüş meydana getirdiği bulundu (p<0.05). Üst kol, esneklik ve el kavrama kuvveti değerlerinde ise olumlu düzeyde bir artış meydana geldiği belirlendi (p<0.05). 6 hafta süre ile yapılan pilates reformer egzersizlerinin özellikle esneklik, el kavrama kuvveti ve üst kol çevresi ölçümlerinde olumlu yönde artışa neden olduğu, üst kol çevresi ölçümlerindeki olumlu artışın ise bu bölgede etkili olan bir kas hipertrofisinden kaynaklı olduğu düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Rekreatif halk oyunları etkinliklerinin devlet korumasında olan 14-17 yaş arası bireylerin psikolojik iyi olma ve sosyal beceri düzeylerine etkisinin incelenmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Karabacak, Edip; Kaya, Mustafa
    Çalışmamızda rekreatif olarak yapılan halk oyunları etkinliklerinin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı kurumlarda kalan bireylerin sosyal beceri düzeylerine ve psikolojik iyi olma durumlarına etkisinin olup olamadığı, çeşitli değişkenlere göre sosyal becerilerinin ve psikolojik iyi olma durumlarının ne düzeyde olduğu incelenmiştir. Araştırmaya, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı Sivas ilinde faaliyet gösteren Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü bünyesindeki çocuk evleri ve çocuk destek merkezinden hizmet alan 14-17 yaş arası kız ve erkek bireyler katılmıştır. Bu bağlamda çalışmaya 23 erkek, 21 kadın olmak üzere 44 kişi katılmıştır. Bu çalışmada iki yöntem kullanılmıştır. (a) Nicel araştırma yöntemlerinden deneysel bir model olan " Tek Grup Ön test-Son test Deseni " ile oluşturulmuştur. Bu desende sadece tek bir denek grubu vardır ve bir müdahalede bunulmadan ön test aşaması vardır. (b) Diğer yöntemimiz nicel araştırma tarama modeli; ilişkisel tarama yöntemlerinden yararlanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği uygulanmış ve katılımcılar çalışmaya gönüllük esasına dayalı çalışmaya dahil edilmiştir. Katılımcılara " Kişisel bilgi formu, " Psikolojik iyi olma ölçeği ve Sosyal beceri envanteri " hakkında bilgiler verildikten sonra veriler toplanmıştır. Çalışma bulgularına göre; algılanan sosyal becerinin ön test ve son test puanları arasında anlamlı fark gözlenmiştir (p<0.05). Psikolojik iyi olmanın ön test ve son test puanları arasında anlamlı fark gözlenmiştir (p<0.05). Sonuç olarak halk oyunları eğitiminin devlet korunmasındaki 14-17 yaş arası çocuklarda psikolojik iyi olma ve sosyal beceri düzeyleri üzerinde olumlu etkisinin olduğu söylenebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN REKREASYONEL LİDERLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Akgül, Kerim Ali; Erdoğan, Ali; Karabacak, Edip
    Günümüzde yaşanan teknolojik ilerlemeler, çalışma koşullarının iyileşmesi ve makineleşme gibi faktörler, bireylerin eğlenme ve dinlenme için boş zamanlarının artmasına yol açmıştır. Bu artış, bireylerin günlük hayatın monotonluğundan uzaklaşmak amacıyla gerçekleştirdiği çeşitli aktiviteleri içeren rekreasyon olgusunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bireyler, belirli amaçlara ulaşma çabası ve sosyal varlıklar olmaları sebebiyle gruplar oluşturmakta ve bu grupları yönetecek liderlere ihtiyaç duymaktadırlar. Bu bağlamda, rekreasyon olgusunun gelişimi ile birlikte rekreatif liderlik kavramı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin rekreatif liderlik düzeylerini belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış ve 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde Spor Yöneticiliği, Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin rekreasyonel liderlik düzeylerini belirlemek amacıyla "Rekreasyonel Liderlik Davranışı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin dağılımı çarpıklık ve basıklık değerleri ile incelenmiş ve bu sonuçlara göre istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, rekreasyonel liderlik ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunurken, öğrencilerin bölümleri ve spor yapma yılları değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim