Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koç, Büşra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul Yönetimi Nasıl Olmalıdır? Bir Okul İncelemesi
    (2022) Koç, Büşra; Doğan, Soner
    Bu araştırmanın amacı Sivas il merkezinde bulunan bir okulu okul yöneticisinin yaşam deneyimlerinin okula yansımaları, okulun yönetim faaliyetleri ve süreçleri bakımından, okulda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, değerlendirmek ve bir okul yönetim süreci önerisinde bulunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde Sivas il merkezinde bulunan bir okulda görev yapan bir okul yöneticisi ve yirmi iki öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacıların geliştirmiş olduğu yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, okul yöneticisinin yaşantısına kişilik özellikleri ve iletişim yönüyle bakılarak liderlik ve yöneticilik yaklaşımı incelenmiştir. Okul yöneticisinin okula bakış açısına dikkate edilerek okulun bürokratik işleyişi, güçlü ve zayıf yönleri, vizyonu ve misyonu ele alınmıştır. Okul yöneticisinin çatışmayı çözme ve disiplini sağlama, akademik ve sosyal alanda geliştirdiği projeler ile okul yönetimi kapsamında okul yöneticisinin okulda geliştirdiği projeler ve geliştireceği projeler, başarıyı ve öğretmen motivasyonunu artırma yolları incelenmiştir. Okul yöneticisinin öğrenci-öğretmen-veli ile etkileşimi dikkate alınmıştır. Ayrıca okul yöneticisinin öğrencilerden, öğretmenlerden, velilerden talep ve beklentileri ele alınmıştır. Sonuç olarak elde edilen bulgulara dayalı olarak bir okul yönetimi süreci önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Rat mandibulasında oluşturulan kemik defektlerine uygulanan stronsiyum ranelat’ın ve otojen greft karışımının iyileşme üzerine etkilerinin mikro CT ile değerlendilmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2022) Koç, Büşra; Mavi, Esra
    Oral ve maksillofasiyal cerrahinin en önemli araştırma alanlarından biri kaybolan veya eksilen kemik dokusunun tamamlanarak estetik ve fonksiyonun tekrar kazandırılmasıdır. Diş çekimi kaynaklı oluşabilen alveolar kayıplar, kistik oluşumlar, tümör operasyonları, onkolojik rezeksiyonlar, travma, enfeksiyon ve gelişimsel anomaliler gibi sebepler sonucunda kemik dokusunda defektler meydana gelebilmektedir. Çeşitli sebeplerle meydana gelen bu defektlerin anatomik forma en uygun şekilde onarılması gereklidir. Son zamanlarda yapılan birçok çalışmada araştırmacılar, kemik defektlerinin onarımı için yeni kemik oluşumunu uyarabilecek olan greftler ve biyomateryaller üzerinde çalışma yapmaktadırlar ve buna ek olarak kemik defektlerinin onarılması için osteoporoz tedavisinde kullanılan bazı ilaç uygulamaları giderek popülerlik kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı; osteoporoz tedavisinde de kullanılan Stronsiyum Ranelat'ın tek başına ve otojen greft ile birlikte kullanıldığında yeni kemik oluşumundaki etkisinin araştırılmasıdır. Yapılan birçok çalışmada Stronsiyum Ranelat'ın in vitro kemik rezorpsiyonunda inhibitor etkisi olduğu bulunmuştur. Stronsiyum Ranelat'ın osteoklastların sayısını azalttığı ve kemik rezorbe edici aktivitelerini inhibe ettiği incelenmiştir. Osteoporoz tedavisinde kullanılan Stronsiyum Ranelat'ın lokal salınım yapan ve granül formlarının yeni kemik oluşumuna pozitif yönde etki ettiği çalışmalar doğrultusunda bu çalışmada etken maddenin jel formunun kemik defektlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada 32 adet dişi Wistar albino cinsi rat kullanılmıştır ve ratlar 5 gruba rastgele seçilerek dağıtılmıştır. Kontrol grubu (K), Otojen greft grubu (OG), %1,5'lik Stronsiyum Ranelat grubu (%1,5 SR), %7,5'lik Stronsiyum Ranelat grubu (%7,5 SR) ve Otojen greft + %7,5'lik Stronsiyum Ranelat grubu (OG+%7,5SR) olmak üzere 5 gruba ayrılmıştır. Tüm gruplarda ratların sağ mandibulasında 5 mm çapında defekt oluşturulmuştur. 1. deney grubu olan kontrol grubunda (K) oluşturulan defekte herhangi bir işlem yapılmamıştır. 2. deney grubu olan otojen greft grubunda (OG) oluşturulan defekt otojen kemik grefti ile doldurulmuştur. 3. deney grubu olan %1,5'lik Stronsiyum Ranelat (%1,5 SR) grubunda oluşturulan defekte %1,5'lik jel Stronsiyum Ranelat uygulanmıştır. 4. deney grubu olan %7,5'lik Stronsiyum Ranelat (%7,5 SR) grubunda oluşturulan defekte %7,5'lik jel Stronsiyum Ranelat uygulanmıştır. 5. deney grubu olan otojen greft + %7,5'lik Stronsiyum Ranelat (OG+%7,5 SR) grubunda oluşturulan defekt hem otojen kemik greftiyle doldurulmuş hem de lokal %7,5'lik jel Stronsiyum Ranelat uygulanmıştır. Tüm gruplar 28. günde sakrifiye edilmiştir. Tüm gruplardaki kemik iyileşmeleri mikro-CT analizi ile incelenmiştir. Yapılan analizler sonucu gruplar arası radyolojik değerlendirmeler incelendiğinde 28. günde Tissue volüme (doku hacmi, TV), Bone volüme (kemik hacmi, BV), Bone surface (kemik yüzeyi, BS), Percent Bone volüme (kemik hacim yüzdesi, BV/TV) ve Trabekuler Number (Trabeküler sayı, Tb.N) ölçümleri yönünden gruplar arası farklılık önemli bulunurken; Bone surface/volume ratio (kemik yüzeyinin hacmine oranı, BS/BV), Bone surface density (kemik yüzey yoğunluğu, BS/TV) ve Hounsfield units (HU) değerlerinin ölçümleri yönünden gruplar arası farklılık önemsiz bulunmuştur. Sonuç olarak defekt bölgesine konulan Stronsiyum Ranelat'ın kemik iyileşmesi üzerine etkisinin olumlu olduğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Defekt, Otojen Greft, Stronsiyum Ranelat, Kemik İyileşmesi, Mikro CT
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sivas il merkezinde bulunan bir okulun okul yönetimi bağlamında incelenmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2018) Koç, Büşra; Doğan, Soner
    Bu araştırmanın amacı Sivas il merkezinde bulunan bir okulun okuldaki yönetim faaliyetleri bakımından, bir okul yöneticisinin yaşam boyu edindiği deneyimlerin okul yönetimine olan etkisini gözlemlemek, okul yöneticisinin gözüyle okulu tanımak ve analiz etmektir. Bunun yanı sıra okul yöneticisinin okulda gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmek istediği projelerin ortaya çıkabilecek okul yönetim işleyişine olan etkisini araştırmaktır. Yapılan araştırmalarla öğretmenlerin okul yöneticisini ve var olan yönetim şeklini nasıl tanımladığı ile ilgili düşüncelerini nitel veriler aracılığıyla tespit etmektir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve durum çalışması (örnek olay) deseni benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniklerine göre belirlenmiştir. Ayrıca kolay ulaşılabilir örnekleme yönteminden de faydalanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacının geliştirmiş olduğu yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Geliştirilen görüşme formunda okul yöneticisi için çeşitli sonda soruları ile desteklenen on dört tane açık uçlu soru ve öğretmenler için on iki tane açık uçlu soru bulunmaktadır. Öğretmenlerin görüşleri alınırken odak grup görüşme yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmaya 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde Sivas il merkezinde bulunan bir okulda görev yapan bir okul yöneticisi ve yirmi iki öğretmen katılmıştır. Okul yöneticisi ve öğretmenler ile yapılan görüşmeler önceden belirlenen bir zaman diliminde gerçekleştirilmiş ve görüşmelerden elde edilen verilerin deşifresi yapılarak metin şekline getirilmiştir. Elde edilen verilerin betimsel analizi yapılmış ve alt problemlere göre şekiller oluşturularak yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler okul yönetimi bakımından ayrıntılı incelenerek, bir okulun yapısı, işleyişi bütün bir sistem olarak analiz edilmiştir. Bu amaçla ilk olarak okul yöneticisinin yaşantısının okul yönetimi üzerindeki etkilerine değinilmiş, okul yöneticisinin anlattıklarından yola çıkılarak okul genel bir sistem olarak her yönden ele alınmıştır. Öğretmenlerin de okul yöneticisi ve okulun yönetim şekline ilişkin görüşleri dikkate alınarak araştırmacı tarafından oluşturulan şekiller yorumlanmıştır. Araştırma, okul yöneticisinin yaşantısına kişilik özellikleri ve iletişim yönüyle bakılarak liderlik ve yöneticilik yaklaşımı incelenmiştir. Okul yöneticisinin okula bakış açısına dikkate edilerek okulun bürokratik işleyişi, güçlü ve zayıf yönleri, vizyonu ve misyonu ele alınmıştır. Okul yöneticisinin çatışmayı çözme ve disiplini sağlama, akademik ve sosyal alanda geliştirdiği projeler ile okul yönetimi kapsamında okul yöneticisinin okulda geliştirdiği projeler ve geliştireceği projeler, başarıyı ve öğretmen motivasyonunu artırma yolları incelenmiştir. Okul yöneticisinin öğrenci-öğretmen-veli ile etkileşimi dikkate alınmıştır. Ayrıca okul yöneticisinin öğrencilerden, öğretmenlerden, velilerden talep ve beklentileri ele alınmıştır. Son olarak elde edilen okul yönetimi kavramlarıyla bir okulun yönetim işleyişi ortaya konulmuştur. Bir okul yönetiminin işleyiş sürecinde, okul yönetiminde ön plana çıkan kavramların liderlik ve yöneticilik olduğu görülmüştür. Bu bağlamda okul yöneticisinin müdür yardımcıları, öğretmenler, öğrenciler ve veliler arasındaki etkileşimi ele alınmıştır. Ortaya çıkan etkileşimle beraber okulun geliştirilmesi adına ihtiyaç duyulan kavramlar oluşturulmuştur. Bu kavramlar, okul yöneticisi ve yaşantısı, okulun bir örgüt olarak ele alınması, fiziki koşullar, güçlü ve zayıf yönler, fırsat ve tehlikeler, vizyon ve misyon, kültürel unsurlar ve bürokrasi, çatışma durumları ve çözüm yolları şeklinde sayılabilir. Bu kavramlarla birlikte üretilen projelerin, okulun akademik ve sosyal başarısına katkısına yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul, Okul Yönetimi, Okul Yöneticisi.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Surgical treatment of an extraoral fistula developing due to the left maxillary first molar tooth of which endodontic treatment was performed and infection could not be eliminated
    (AVES, 2022) Koç, Büşra; Kengel, Büşra Melda; Mavi, Esra
    Extraoral fistulas are confused with many different formations, especially skin lesions, tuberculosis, and os-teomyelitis, and as a result, ineffective treatment can be applied to patients. Differential diagnosis should be made very carefully in these cases to prevent wrong diagnosis and treatment. This study's goal is to summa-rize the dental diagnosis and treatment options of extraoral fistulization developing due to odontogenic in-fection. A 22-year-old male patient with no systemic disease applied to Sivas Cumhuriyet University Faculty of Dentistry due to the extraoral fistula in the left maxillary region. According to the dental history of the patient, he had undergone a root canal treatment in tooth number 26 in another institution two years ago. The patient primarily applied to the dermatology clinic. The patient was not treated in the dermatology clinic and was referred to the plastic surgery department. But when it was observed that healing could not be achieved despite three operations, the patient was referred to the dentist. It should definitely be taken into consideration that skin lesions in the face and neck region may be caused by odontogenic infections. The clinical and radiographic examination should be performed carefully in the differential diagnosis, and the appropriate diagnosis should be made. Thus, when a tooth related to the lesion is detected, the use of unnecessary medications and wrong interventions may be avoided by performing the appropriate treatment. © 2022, AVES. All rights reserved.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim