Yazar "Koc, Busra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A case report of immediate autotransplanted teeth: 2-year follow-up(Bayrakol Medical Publisher, 2022) Yildiz, Tugcenur; Koc, Busra; Mavi, Esra; Zan, RecaiAutotransplantation is the removal of tissue or an organ from an area of a living being's body and its transplantation to another area in the same body. Autotransplantation plays a key role in replacing missing teeth of young patients since this procedure has many advantages compared to fixed prosthesis and implant applications in individuals of developmental age. General indications for autotransplantation are periodontal causes and tooth loss that cannot be restored due to caries or trauma. On the other hand, external root resorption and dentoalveolar ankylosis are the most common complications of auto -transplantation. Autotransplantation is a treatment method that can result in a high success rate when attention is paid to the necessary prognostic factors.Öğe Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Kavramına İlişkin Metaforik Görüşleri(Sivas Cumhuriyet University, 2022) Güçlü, Nezahat; Doğan, Soner; Koc, BusraGünümüzde metafor, genel olarak birbirine benzeyen kavramları somutlaştıran bir düşünme algısı oluşturma anlamına gelmektedir. Aynı zamanda bireyi yaratıcı düşünmeye, hayal etmeye ve kavramlar arasında ilişki kurmaya yönlendirmektedir. Farklı branşlardan oluşan öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ile ilgili metafor üretmeleri, literatürü farklı bir açıdan ele almayı sağlamaktadır. Bu çalışma öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kavramına ilişkin metaforik görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın yönteminde nitel araştırma deseni olarak olgu bilim deseninden yararlanılmıştır. Yapılan çalışmaya 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıfta öğrenim gören farklı branştan 166 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada verilerin analizi yapılırken betimsel analiz ve içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan “Sınıf yönetimi …………. gibidir; çünkü……………” cümlesinin öğretmen adayları tarafından doldurulması istenmiştir. Verilerin analizi sonucu 80 metafor ortaya çıkmıştır. Metaforlar ortak özelliklerine göre 9 ayrı kategori başlığı altında gruplandırılmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının sınıf yönetimi hakkında yaratıcı, zengin, bilişsel ve duyuşsal yaklaşımlara sahip oldukları görülmüştür.