Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mercan, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    AISI 1040 ve AA6013 malzeme çiftinin mekanik kilitleme yönteminde (MLM) farklı bağlantı açıları kullanılarak birleştirilmesi
    (Gazi Üniversitesi, 2022) Mercan, Serdar; Özkavak, Hatice Varol
    Farklı malzeme türlerinin birleştirilerek kullanılmasının zorunlu olduğu birçok endüstriyel uygulama bulunmaktadır. Ancak kaynak, döküm, yapıştırma gibi diğer birleştirme yöntemleri ile bu her zaman mümkün olmamakta ya da çeşitli problemler ortaya çıkarmaktadır. Bu problemlerin ortadan kaldırılması amacıyla klasik birleştirme yöntemlerine alternatif olarak yeni ve çevreci bir yöntem olan mekanik kilitleme yöntemi (MLM) kullanılmaktadır. MLM yöntemi özellikle farklı kimyasal ve fiziksel özelliklere sahip malzeme çiftlerinin birleştirilmesinde kullanılabilir. Bununla birlikte yüksek ısı girdisinin neden olduğu mikro yapı hatalarının azaltılması istenen durumlarda tercih edilebilir. Bu çalışmada; MLM için bağlantı kalitesini doğrudan etkileyen bağlantı açısının mikro yapı ve mekanik özelliklerle olan etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla; AISI 1040 çelik ve AA6013 alüminyum alaşımı MLM yöntemi ile farklı bağlantı açıları (7°,10° ve 13°) kullanılarak birleştirilmiştir. Birleştirme işlemi sonrasında mikro yapı incelemesi, mikro sertlik ölçümleri ile çekme testleri yapılarak bağlantı performansı belirlenmiştir. Çalışma sonunda 13° bağlantı açısı ile hazırlanan numunelerde 241,38 MPa değer ile en yüksek mekanik özellikler elde edilmiştir. Bağlantı açısının daha düşük olduğu diğer numunelerde ise bağlantıyı gerçekleştiren flanş oluşumunun düzensiz dağılım gösterdiği, malzeme akışının yetersiz olduğu bunun sonucunda mekanik özelliklerin düştüğü tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    AISI 1040 ve AA6013 malzeme çiftinin mekanik kilitleme yönteminde (MLM)farklı bağlantı açıları kullanılarak birleştirilmesi
    (2022) Mercan, Serdar; Özkavak, Hatice Varol
    Farklı malzeme türlerinin birleştirilerek kullanılmasının zorunlu olduğu birçok endüstriyel uygulama bulunmaktadır. Ancak kaynak, döküm, yapıştırma gibi diğer birleştirme yöntemleri ile bu her zaman mümkün olmamakta ya da çeşitli problemler ortaya çıkarmaktadır. Bu problemlerin ortadan kaldırılması amacıyla klasik birleştirme yöntemlerine alternatif olarak yeni ve çevreci bir yöntem olan mekanik kilitleme yöntemi (MLM) kullanılmaktadır. MLM yöntemi özellikle farklı kimyasal ve fiziksel özelliklere sahip malzeme çiftlerinin birleştirilmesinde kullanılabilir. Bununla birlikte yüksek ısı girdisinin neden olduğu mikro yapı hatalarının azaltılması istenen durumlarda tercih edilebilir. Bu çalışmada; MLM için bağlantı kalitesini doğrudan etkileyen bağlantı açısının mikro yapı ve mekanik özelliklerle olan etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla; AISI 1040 çelik ve AA6013 alüminyum alaşımı MLM yöntemi ile farklı bağlantı açıları (7°,10° ve 13°) kullanılarak birleştirilmiştir. Birleştirme işlemi sonrasında mikro yapı incelemesi, mikro sertlik ölçümleri ile çekme testleri yapılarak bağlantı performansı belirlenmiştir. Çalışma sonunda 13° bağlantı açısı ile hazırlanan numunelerde 241,38 MPa değer ile en yüksek mekanik özellikler elde edilmiştir. Bağlantı açısının daha düşük olduğu diğer numunelerde ise bağlantıyı gerçekleştiren flanş oluşumunun düzensiz dağılım gösterdiği, malzeme akışının yetersiz olduğu bunun sonucunda mekanik özelliklerin düştüğü tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Damaged surface morphology of AA6063/Cu30Zn parts joined with a new technology by friction-mechanical locking method
    (Springer Heidelberg, 2024) Mercan, Serdar; Kaptan, Arslan
    Mechanical locking method is a novel and environmentally friendly technique used to join dissimilar materials with a low heat input. In this method, no connection at the atomic level is expected between the types of materials that are combined, called molds and reshaped parts. On the other hand, different types of materials such as copper, steel, aluminum and non-metallic ceramics can be combined with each other, provided that the reshaped part has melting properties. In a previous study, the aluminium alloy AA6063 and Cu30Zn brass material pair, which have different physical, chemical, thermal, and mechanical properties, was joined by mechanical locking method. The effects of different rpm values (900, 1120, and 1400 rpm) used in joining processes on the joint quality were investigated. This study investigated the damaged surface morphology of the samples whose mechanical tests were completed. For this purpose, detailed SEM and EDX examinations of damaged surfaces were completed. The damage processes of the metal joined by heat and pressure and significant changes in its microstructure were thoroughly assessed. As a result, it was determined that insufficient heat during the joining process significantly negatively affected the damage processes. When sufficient heat values were reached, the load-bearing joint metal had a more regular microstructure and a linear joint area. This was the main reason for the increase in mechanical properties.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Design of Conical Channel in Joining of AA7075/AZ91 Materials by Mechanical Locking Method
    (2023) Mercan, Serdar
    ABSTRACT Material types with different chemical and physical properties are employed by being joined in industrial applications. The major objective is to generate high-performance prochannels by bringing outstanding properties of materials together. Many conventional methods, primarily welding method such as casting, adhesion, rivet weld, and bolts are employed in joining procedures. Among the joining methods, mechanical locking, a novel and ecologically friendly method, stands out as a successful method, particularly when joining dissimilar metal types. Within the scope of this study, the optimization of the channel geometry was performed on the AZ91 mold part, out of AA7075/AZ91 material pairs joined by using the mechanical locking method. The channel design was paid attention to ensure that it do not adversely affect the stress values and facilitates material flow. Fixed joint angle and fixed channel depth were used in accordance with the data received from previous research results and employed in the analysis. The analyses were completed using the finite element method and the Static Structural Module of the Workbench 18.2 version of the ANSYS software. The whole study was carried out on 3D geometric models. As a result, it was determined that the mechanical properties of the samples joined by MLM significantly changed depending on the channel design. The mechanical properties of the joint improved by roughly 3% with the optimal joint design, while the joint design that will facilitate material flow was achieved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Effect of welding parameters on the fatigue properties of dissimilar AISI 2205-AISI 1020 joined by friction welding
    (Elsevier Sci Ltd, 2015) Mercan, Serdar; Aydin, Sinan; Ozdemir, Niyazi
    In this study, AISI 2205 duplex stainless steel, most commonly used in its class and economical AISI 1020 steel couple with low carbon content, were connected using different operation parameters through friction welding. Tension test and rotary bending fatigue test were applied to the welded connections, and the impact of the welding parameters on fatigue strength was examined. It was discovered that when the welding parameters used in connecting AISI 2205 and AISI 1020 steel couple through friction welding were selected correctly, fatigue strength of the connection would increase compared to the main material, and incompliant parameters decreased fatigue strength. (C) 2015 Elsevier Ltd. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Farklı Metal Çiftlerinin Mekanik Kilitlenme Yöntemi ile Birleştirilmesi
    (2019) Mercan, Serdar
    Malzemeler sökülebilen ve sökülemeyen birleştirme yöntemleri kullanılarak birleştirilirler. Ancak farklı malzeme türlerinin birleştirilmesi söz konusu olduğunda birçok birleştirme yönteminin kullanılması güç ve problemlidir. Bu nedenle farklı malzeme türlerinin birleştirilmesinde mekanik kilitleme yöntemi kullanılarak uygulamada karşılaşılan bazı problemlerin önüne geçilebilecektir. Yöntem ile seramikler ile metaller, demir esaslı malzemeler ile demir dışı metaller ve diğer malzeme türleri birbirleri ile birleştirilebilir. Bu çalışma kapsamında farklı kimyasal bileşime sahip AISI 1040 ve AA 1050 metal çiftleri mekanik kilitleme ile birleştirilerek yöntemin uygulanabilirliği araştırılmıştır. Birleştirilen numunelerin mekanik analizleri yapılmış ve mikro yapı incelemeleri tamamlanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda farklı malzeme çiftlerinin mekanik kilitleme yöntemi ile başarılı bir şekilde birleştirileceği görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Influence of Process Parameters on Kerf Width in Abrasive Waterjet Machining of GFRP Composites
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Kaptan, Arslan; Mercan, Serdar; Kartal, Fuat
    This study investigates the influence of process parameters on kerf width in abrasive waterjet (AWJ) machining of glass fiber reinforced polymer (GFRP) composites. The experimental analysis was conducted using a Taguchi L27 orthogonal array to optimize the machining parameters: pressure, feed rate, abrasive flow rate, and standoff distance. The top kerf width (TKW) and bottom kerf width (BKW) were measured to evaluate the impact of these parameters. Results indicate that higher pressures and abrasive flow rates generally increase both TKW and BKW due to enhanced material removal rates. Conversely, increased feed rates tend to reduce kerf widths, highlighting the importance of optimizing cutting speeds. Standoff distance exhibited a less pronounced effect but still influenced the kerf widths. The optimal parameters for minimizing TKW and BKW were identified, providing valuable insights for improving precision and efficiency in AWJ machining of GFRP composites. These findings contribute to the development of more effective manufacturing practices for high-performance composite materials.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation of joining properties of AA 5083 material in MIG and TIG weldings
    (2021) Özkavak, Hatice Varol; Mercan, Serdar
    AA 5083 Aluminum alloys begin to be replaced steels in automobiles, ships, and high-speed trains by providing reduced energy consumption and low carbon emissions thanks to their low densities, good weldabilities, and high corrosion resistance. During the production of high speed trains, which are of special importance for our country, the proper selection of joining method for AA5083 increases the production speed. In this study, AA5083 alloys with 8 mm thickness were butt-welded under different parameters by using MIG and TIG weldings. It was aimed to determine the changes in microstructure and mechanical properties of welded samples, and also to specify the proper welding method. As a result, it was found that samples joined by MIG welding have higher strength and ductility, along with a lower amount of microstructural defects compared to their counterparts joined by TIG welding.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation of joining properties of AA 5083 material in MIG and TIG weldings
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2021) Özkavak, Hatice Varol; Mercan, Serdar
    AA 5083 Aluminum alloys begin to be replaced steels in automobiles, ships, and high-speed-trains by providing reduced energy consumption and low carbon emissions thanks to their low densities, good weldabilities, and high corrosion resistance. During the production of high-speed trains, which are of special importance for our country, the proper selection of joining method for AA5083 increases the production speed. In this study, AA5083 alloys with 8 mm thickness were butt-welded under different parameters by using MIG and TIG weldings. It was aimed to determine the changes in microstructure and mechanical properties of welded samples, and also to specify the proper welding method. As a result, it was found that samples joined by MIG welding have higher strength and ductility, along with a lower amount of microstructural defects compared to their counterparts joined by TIG welding.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kaynak Bağlantılarında Hasar Analizi
    (Niyazi ÖZDEMİR, 2019) Mercan, Serdar
    Kaynaklı bir yapıda veya makinede en zayıf unsur birleşme bölgeleridir. Bu nedenle kaynaklı bağlantılarda hasar analizi sistemin çalışması ve benzer hataların tekrarını önlemek açısından çok önemlidir. Kaynaklı bağlantılarında hasar analizi; hataları tespit etmekte ve bu hatalar nedeni ile ortaya çıkan olumsuz faktörleri göz önünde bulundurarak, bağlantının hasara uğrama nedenlerini ortaya koyan yöntemdir. Hatalar kaynak tasarımı, imalat süreci veya çalışma koşullarına bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Aşırı zorlanma ve teknolojik hatalardan bir veya birkaçının biraraya gelmesi sonucunda hasar meydana gelmektedir. Oluşan hasar türleri ise çarpılma, kırılma, korozyon ve yorulma hasarları olarak ana başlıklar altında toplanabilir. Bu çalışmada, kaynak yöntemi ile birleştirilmiş metal malzemelerde oluşan hasar mekanizmalarının incelenmesi ile hasar nedenlerine karar vermek ve hasar analizlerinde kullanılmak üzere sistematik bir yaklaşım oluşturulması amaçlanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Köprülü krenlerde köprü üzerinde oluşan gerilme dağılımının incelenmesi
    (Cumhuriyet Üniversitesi, 2002) Mercan, Serdar; Çimen, Şemseddin
    VIII ÖZET Yüksek Lisans Tezi KÖPRÜLÜ KRENLERDE KÖPRÜ ÜZERİNDE OLUŞAN GERİLME DAĞILIMININ İNCELENMESİ Serdar MERCAN Cumhuriyet Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Yrd. Doç. Dr. M. Şemseddin ÇİMEN Krenlerin gövde yapısının gerilme ve deformasyon analizleri, basitleştirilmiş modeller kullanılarak klasik yöntemlerle yaklaşık olarak yapılabilmektedir. Ayrıntılı şekil ve kesit optimizasyonu çok zordur. Bulunan değerler yaklaşık olduğundan genellikle emniyet katsayıları, büyük tutulmakta ve sonuçta son derece büyük boyutlu, ağır ve ekonomik olmayan köprü tasarımları ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, karmaşık bir geometriye sahip olan köprü üzerindeki gerilme dağılımını nümerik olarak inceleyebilmek için günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan sonlu elemanlar yöntemi kullanmıştır. Daha sonra köprü üzerinde kritik noktalardaki gerilme değerleri deneysel olarak ölçülmüş ve nümerik sonuçlarla kıyaslanmıştır. Yapılan bu karşılaştırma ile elde edilen nümerik sonuçların doğru olduğu gösterilmiştir. Köprü üzerindeki gerilme dağılımı, nümerik yöntemler kullanılarak, klasik yöntemlere göre çok daha hızlı ve gerçeğe yakın olarak bulunabilmektedir. Buna bağlı olarak daha küçük boyutlu, düşük maliyetli, optimum tasarımların geliştirilmesi mümkündür. Bu çalışmada, köprü üzerindeki kritik noktalar belirlenmiş ve değişik konstrüksiyon ve yükleme durumları için bu noktalardaki gerilme değerleri nümerik olarak elde edilmiş ve bulunan sonuçlar grafikler halinde sunulmuştur. ANAHTAR KELİMELER : Kren / Köprülü Krenler / Transport Tekniği / Sonlu Elemanlar Metodu / Gerilme Dağılımı
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Mekanik Kilitleme Yönteminde T Kanallı Kalıp Tasarımı
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Mercan, Serdar
    Metaller, bazı durumlarda her bir metal türünün üstün özelliklerini bir araya getirebilmek bazı durumlarda yapısal zorunluluklar nedeni ile farklı yöntemler kullanılarak birleştirilirler. Bu yöntemler arasında yer alan Mekanik Kilitleme Yöntemi (MLM) alternatif ve çevreci, yeni bir yöntemdir. Yöntemde malzemelerden biri kalıp parçası diğeri yeniden şekillendirilen parça olarak isimlendirilir. Birleştirilecek her iki malzeme bağlantı öncesi istenilen fiziksel forma göre şekillendirilir. Hazırlık aşamasında kalıp parçası içine konik veya T kanal açılabilir. Kanalın temel amacı; uygulanacak dış kuvvetler karşısında yeniden şekillendirilen parçanın hasara uğramadan bağlantının bütünlüğünün korunmasıdır. Bu çalışma kapsamında, mekanik kilitleme yöntemi kullanılarak, farklı malzeme türlerinin birleştirilmesinde T kanal tasarımında oluşan gerilme dağılımları numerik olarak incelenmiştir. ANSYS bilgisayar destekli analiz programında altı farklı model oluşturularak incelemeler tamamlanmıştır. En yüksek gerilme değeri S1 nolu tasarımda en düşük gerilme değerinin S5 nolu tasarımda meydana geldiği tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    REDUCING SOUND INTENSITY BY OPTIMIZING CUTTING PARAMETERS ON CNC MILLING MACHINES
    (2022) Albayrak, Sirer; Mercan, Serdar; Karaçam, Hikmet
    In the cutting process with machine tools in the Machinery Manufacturing Industry; while the desired surface integrity is ensured by the optimization of the cutting parameters, the noise level must be kept at a minimum to protect the health of the workers. The noise level can be reduced by using this optimization without compromising the surface roughness through processing of EN AW 6013 material on a CNC milling machine. Experimental design was examined in three variables, three levels and two target functions. The effects of these parameters on the target function were studied by performing experimental plans determined by \"Central Composite Design (CCT)\" of Response Surface Method (RSM)\". To assess the sound intensity and surface roughness, mathematical models were developed by performing regression analysis on the experimental results. These developed models have been tested with control experiments and it has been seen that the models have acceptable error rates. The obtained regression equation is highly modeled with a validity of 93.29% for sound intensity and 97.33% for surface roughness. Therefore, cutting parameters were found to be related to sound intensity and surface roughness values.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Robotik Kodlama Eğitiminden Yansımalar: Zihinsel İmajlar
    (Amasya Üniversitesi, 2020) Eskici, Gamze Yayla; Mercan, Serdar; Hakverdi, Fırat
    Bu çalışmada ortaokul öğrencilerine yönelik hazırlanan robotik kodlama eğitiminin öğrenme ortamına ve öğrencilerin zihinsel imajlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi sekiz ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenciler ikişerli grup yapılarak takım çalışmasına dayalı bir eğitim tasarlamıştır. Bu sayede kodlama ve robot yapımı sırasında etkileşimli öğrenme ile sorunların azaltılması amaçlanmıştır. Araştırmacılar tarafından tasarlanan robotik kodlama eğitimi için LEGO Minsdstorms EV3 Student Education seti kullanılmıştır. Lego setinden elde edilecek olan robotların kodlanması için Ardunio tabanlı sürükle yapıştır temelli bir yazılım kullanılmıştır. Eğitim içeriğinin uygunluğunu ve süreci gözler önüne sermek adına alan notu alınarak öğrenme ortamı okuyucuya yansıtılmaya çalışılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin robot kavramına dair zihinsel imajlarını belirlemek için iki açık uçlu sorudan oluşan anket ve araştırmacı günlüğü kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan elde edilen cevaplar içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiş ve günlükten elde edilen nitel veriler ile desteklenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğrenciler robotik kodlama eğitimi sonrasında algılarının geliştiği, robotun farklı ortamlarda algılama, depolama gibi farklı görevleri olabilen komplex yapıdaki teknolojiler olabileceğini düşündükleri görülmüştür. Ayrıca, verilen eğitimin robot kavramına dair zihinsel imajlarını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Robotik kodlama eğitimi için farklı yazılımlar ile eğitimlerin ve öğrenme ortamlarının nasıl tasarlanması gerektiğine dair çalışmaların yapılması önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of Channel Depth on Joint Quality in Cu/AISI 1040 Materials Joined by Mechanical Locking Method
    (Univ Osijek, Tech Fac, 2024) Mercan, Serdar; Kaptan, Arslan
    The aim of this study is to investigate a novel and environmentally friendly method that is an alternative to conventional methods in the production of bi-metallic products. Bi-metallic products are obtained by joining materials with different physical and chemical properties. As a result, the desired properties of different materials can be used together. Numerous conventional methods such as welding, casting and pressing are used in the production of bi-metal materials. However, Cu and AISI 1040 steel materials are almost impossible to be joined by conventional production methods. The original value of this study is that these materials can be joined by a new method, the Mechanical Locking Method. In the joining process, a constant speed (1400 rpm), a constant feed rate (16 mm/min) and different channel depths (10, 13, and 15 mm) were used. The effect of the channel depth, one of the physical design parameters, on the joint quality was investigated. The mechanical and microstructural properties of the joint were determined experimentally. In conclusion, it was determined that the Cu/AISI 1040 material pair was successfully joined by using the Mechanical Locking Method and the most suitable channel depth was 10 mm.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    X-RAY RADIOGRAPHY OF AISI 4340-2205 STEELS WELDED BY FRICTION WELDING
    (INST ZA KOVINSKE MATERIALE I IN TEHNOLOGIE, 2016) Caligulu, Ugur; Yalcinoz, Mahmut; Turkmen, Mustafa; Mercan, Serdar
    In this study, X-ray radiographic tests of friction-welded AISI 4340-AISI 2205 steels were investigated. AISI 4340 tempered steel and AISI 2205 duplex stainless steel, each of 12 mm diameter, were used to fabricate the joints. The friction-welding tests were carried out using a direct-drive-type friction-welding machine for different parameters. After this process, the radiographic tests of the welded joints were examined by X-ray diffraction. The experimental results indicated that the AISI 4340 tempered steel could be joined to the AISI 2205 duplex stainless steel using the friction-welding technique and for achieving a weld with sufficient strength. The result of the radiographic tests indicated that by increasing the rotation speed, the friction pressure and the forging pressure, the amount of flash increased for all the specimens. In contrast, when increasing the friction time the amount of flash decreased. The best properties for steels AISI 4340-2205 were observed for the specimens welded at a rotation speed of 2200 min(-1), a friction pressure of 40 MPa, a forging pressure of 80 MPa, a friction time of 6 s and a forging time of 3 s.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim