Yazar "Noyan, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim öğrencilerinin müzik dersi tutumlarının Covid-19 pandemi sürecinde incelenmesi(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2022) Noyan, Sinem; Erol, TürkerBu araştırmanın amacı; Sivas ilinde öğrenim görmekte olan ilköğretim öğrencilerinin müzik dersi tutumlarının Covid-19 pandemi sürecinde belirlenmesi ve ortaya çıkan sonuçların çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Tarama modeli ile ele alınan bu araştırma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Sivas ilinde öğrenim gören toplam 557 öğrenciden elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri, ilköğretim öğrencilerinin kişisel özelliklerini tespit etmek amacıyla hazırlanan kişisel bilgi formu ve sürece ilişkin tutumlarını saptamak amacıyla Umuzdaş tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Tutum ölçeğinde 28 adet likert tipi ölçek maddesi yer almaktadır. Ölçekte yer alan likert dereceleme ölçeğindeki 28 maddenin güvenirlik kat sayısı Cronbach Alfa; 0,90 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler, SPSS 22.0 istatistik paket program aracılığıyla değerlendirilmiş ve çözümlemeleri yapılmıştır. Anahtar Sözcükler: COVID-19, Müzik Eğitimi, Uzaktan Eğitim, Tutum, Müzik Dersine İlişkin Tutum