Yazar "Polat, Emine Serra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik öğretmen adaylarının şiddet tutum düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2022) Polat, Emine Serra; Yılmaz, Duygu UlusoyBu araştırmanın amacı, Türkiye'nin farklı devlet üniversitelerinin eğitim fakültesi müzik öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören ve mezun olup henüz ataması olmayan müzik öğretmen adaylarının şiddet tutum düzeylerini belirlenmesi ve ortaya çıkan sonuçların farklı değişkenler ile incelenmesidir. Betimsel tarama modeli kullanılan bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin farklı devlet üniversitelerinin eğitim fakültesi müzik öğretmenliği anabilim dalında, güzel sanatlar fakültesinde ve konservatuvarda öğrenim gören ve mezun olmuş 203 müzik öğretmen adayının elde edilen verileri ile hazırlanmıştır. Araştırma verileri, şiddet tutum düzeylerini belirlemek için Adıbelli ve Saçan ve Türkoğlu (2017) tarafından geliştirilen "Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği" ile müzik öğretmen adaylarının kişisel bilgileri için araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Şiddet tutum ölçeğinde beşli likert tipi 52 sorudan, kişisel bilgi formunda ise 27 sorudan oluşmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 22 istatistiksel paket programında değerlendirilip, analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmen adaylarının şiddet tutum düzeylerinin cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise, mezun oldukları üniversite, çalgı, izledikleri film/dizi türleri, tercih ettikleri müzik türleri ve sanat dalları arasında anlamlı bir fark olduğu, okudukları kitap türleri ve tercih etmedikleri müzik türleri arasında ise anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Şiddet, Sanat Eğitimi, Müzik Eğitimi, Öğretmen Adayı.Öğe MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN ŞİDDET TUTUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2023) Yılmaz, Duygu Ulusoy; Polat, Emine Serraİnsanın olduğu her yerde var olan ve engel olunmadığı sürece varlığını artırarak devam ettiren şiddet, günümüzde en büyük toplumsal sorunlardan biridir. Kişinin kendisine ya da karşısındakilere (canlı, cansız her tür varlık olabilir) üstünlük sağlamak amacıyla fiziksel ve/veya duygusal biçimde uyguladığı baskıyı, zorlamayı ifade eden, gerek bireysel, gerek toplumsal açıdan genel olarak kötüyü çağrıştıran bir ifadedir. Bu bakışla, güzelle örtüşen unsurları şiddetle bağdaştırabilmek daha zordur. Bu yönden çoğu kişi tarafından güzel algısıyla bütünleştirilen sanatın şiddetle anılması çok da alışıldık bir yaklaşım değildir. Özünde güzeli barındırması beklenen sanatla uğraşan kişilerin, şiddete ilişkin tutumlarının nasıl olduğu sorusundan hareketle başlayan çalışma, müzik eğitimi alan ve bu alanda mesleğini sürdüren bireylerle sınırlandırılmıştır. Türkiye’de farklı bölgelerde çalışan 100 müzik öğretmeninin şiddet tutumlarını belirlemek amacıyla, Adıbelli, Saçan ve Türkoğlu tarafından geliştirilen Şiddet Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Şiddet tutumuna farklı değişkenlerin etkisini saptamak amacıyla kişisel bilgi formundan yararlanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22 istatistik programı kullanılmıştır. Cinsiyetin, yaşın, mezun olunan lise türünün, müzik öğretmenlerinin okudukları kitap, izledikleri film, dinledikleri müzik türlerinin, şiddet tutumları üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik sorular neticesinde, dinlenilen müzik türü ile şiddet tutum düzeyi arasında anlamlı sonuçlar elde edilmiştir.