Yazar "Sipahi, Muhammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CFD Analysis of an Aircraft Turbofan Engine Combustion Process and the Effect on Turbine(2023) Can, İbrahim; Alnak, Doğan Engin; Sipahi, MuhammedIn this paper, a two-dimensional computational fluid dynamics (CFD) study of Turbofan engine is presented using the ANSYS Fluent program, the navier–stokes equations is used for analysis, including a two-dimensional and symmetrical drawing of both the combustion chamber and in a 1.5 Stage Axial Flow Turbine. A GE-90 turbofan engine nacelle was used with Naca 63-412 type blades were used for the analysis of the flow on the turbine blades. Combustion chamber simulations were carried out using a previous study. The computational results were compared with other studies on the Exergetic analysis of a GE-21 turbojet engine. The GE-21 engine had a combustion chamber temperature of 2900 K, while the GE-90 engine had a temperature of around 2706 K. The previous study considered the velocity of fluid flow to be 200 m/s, whereas the velocity of flow in this study was 209 m/s as determined in the part of analysis and result.Öğe Turbojet motorlarda kullanılan soğutmalı türbin kanatçıklarının tasarımı ile türbinlerinin ağırlık güç oranını iyileştirmek(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Sipahi, Muhammed; Can, İbrahimGünümüzde güç santrallerinde ve havacılık sektöründe kullanılan en önemli makineler gaz türbinleridir. Gaz türbinlerinden beklenen performans artışının karşılanması, artan türbin sıcaklıkları ile karşımıza çıkmaktadır ancak artan türbin giriş sıcaklıkları gaz türbinlerinin iyi tasarlanmış soğutma sistemlerine ve daha iyi malzemelerin kullanılması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Genel olarak araştırmalara bakıldığında malzeme teknolojilerine bağlı türbin giriş sıcaklıklarındaki artış, soğutma teknolojilerindeki artışın yanında oldukça düşük kalmaktadır. Bu sebeple soğutma sistemlerinin optimal tasarımı ve geliştirilen ileri teknolojik yaklaşımlar gaz türbinlerinin performansı için kritik öneme sahiptir. Ülkemizde devam eden ve gelecekte başlayacak gaz türbini projelerinde belirli bir sıcaklığın üzerinde çalışacak motorlarda bu teknolojilerin kullanılması kritik bir öneme sahiptir. Gaz türbinlerinde yanma odası çıkış gazı sıcaklığı kanatçıkların erime sıcaklığının üzerine çıkabilmektedir. Bu yüzden kanatçıklarda çok iyi soğutulmuş hava kullanılması gerekmektedir. Genel olarak gaz türbinlerinde kanatçıkları soğutmak amacıyla kompresörde sıkıştırılmış havanın bir miktarı kullanılmaktadır. Kullanılan hava miktarı optimum seviyede tutularak parçaların istenilen sıcaklığa kadar soğutulması önemlidir. Ancak bunun yeterli olmadığı durumlar da tespit edilmiştir. Bu çalışmada, gaz türbinli motorun türbin kanadının soğutulması için içten ve dıştan soğutmalı sistem tasarımı oluşturuldu ve oluşturulan model için hesaplamalı akışkanlar dinamiği kullanılarak optimum tasarımı ve analizi yapıldı ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda kanat üretimi yapılarak gerçek zamanlı testler için deney düzeneği kurulmuştur. Deney sonunda deney sonuçları ile sayısal analiz sonuçları karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiş ve çıkartılmıştır.