Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sungur, Bahattin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hükümet ve siyasi parti programlarında din eğitimi
    (Cumhuriyet Üniversitesi, 1998) Sungur, Bahattin; Aşıkoğlu, Nevzat
    ÖZET Cumhuriyet'in kuruluşundan 1950 yılına kadar CHP iktidar olmuştur. Bu partinin, parti ve hükümet programında din eğitimi ile ilgili herhangi bir bilgiye yer verilmemiştir. Bu dönemde devletin bütün kurum ve kuruluşlarını bu partinin ideolojisi yönlendirmiştir. 1950 yılından sonra, halk istek ve ihtiyaçlarını açıkça dile getirmiş, dönemin hükümetleri halka rağmen politika yapmanın, siyasi geleceklerini olumsuz yönde etkileyeceğini anlayarak, hükümet ve partilerinin programlarında din eğitimine yer vermeye başlamışlardır. 1946 yılında Demokrat Parti'nin kurulmasıyla çok partili siyasal hayata geçilmiştir. Demokrat Parti'nin din eğitimine yer vermesi ve halkın dini ihtiyaçlarına uygun politikalar yürütmesi, bu partiden sonra kurulan partilerin din eğitimine ayrıca önem vermeleri sonucunu doğurmuştur. Demokrat Parti'nin kurduğu hükümetlerin din eğitimine ilişkin uyguladığı politikalar, artık halkın kazanımı haline gelen haklardan sayılır hale gelmiştir. Bu nedenle diğer siyasal partiler din eğitimine olumlu ya da olumsuz yer vermek zorunda kalmışlardır. 1960-1980 yılları arasında kurulan hükümetlerin programlarında din eğitimi yer alırken, I. Demirel Hükümeti programında İmam Hatip Okulları'nın ismi bizzat zikredilmiştir. Özellikle CHP ve MSP ortaklığı ile kurulan I. Ecevit Hükümeti programında din eğitimine çok geniş yer verildiği görülmüştür. Bir önceki dönemde siyasi parti ve hükümet programlarında din eğitimine daha geniş yer verilirken, 1980 yılından sonra konuya yüzeysel yaklaşımlarla yer verilmeye başlanmıştır. Bu dönemin din eğitimi açısından en önemli gelişmesi 1982 Anayasası'nda din eğitiminin ilköğretimde mecburi hale getirilmesidir. Yine bu dönemde din eğitimi açısından bir olumsuz gelişme ise ilköğretimin kesintisiz ve zorunlu olarak 8 yıla çıkarılması olmuştur.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim