Yazar "Tüzer, Abdüllatif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe VAROLUŞÇU DÜŞÜNÜR MARTIN BUBER’İN DİYALOG FELSEFESİ VE BU FELSEFİ YAKLAŞIMIN EĞİTİM AÇISINDAN UZANIMLARI(2009) Tüzer, AbdüllatifMartin Buber, eğitim konusunda ortaya koyduğu diyolojik ilişki modeliyle, hemgeleneksel (öğretmen merkezli) hem de modern (öğrenci merkezli) eğitim tarzınındoğurduğu sorunlara işaret etmekte, bu sorunları eğitimde öğrenci ve öğretmene aktifbir rol vererek ve özgürlük, yaratıcılık, karakter eğitimi gibi temel kavramları yenidentanımlayarak aşmaya çalışmaktadır. Onun varoluşçu anlayışında özgürlük artıksınırlanmama değil, kişisel sorumluluğumuzu üstlenmektir; yaratıcılık ise bireyselyeteneklerin geliştirilmesi ve bireysel başarı değil eşyanın şekillenişine ve gerçekliğinmeydana getirilişi ve ifşasına iştirak etmektir. Buber için gerçeklik, nesnel olan bir şeyinzihinsel temsili değil, ortaklaşa yaşanan ve taşınan somut hayattır. Kısaca gerçeklik, Benile Sen’in ilişkisinden ortaya çıkan şeydir. Onun çocuğu bir gerçeklik olarak görmesi debu yüzden oldukça anlamlıdır. Buber’in eğitimin otonomluğuna verdiği öneminkökeninde de, özgürlük ve gerçekliğe verdiği bu anlamların belirleyici ve kurucu etkisivardır. Onun gözünde eğitimci, farklı dil oyunları içinden gelen insanlar arasındaSokratesvari bir arabuluculuk yaparak, farklılıkların özgürlüğünü ve özgünlüğünü aslabozmadan birlik ve birleşmeyi tesis eden kişidir.