Yazar "Temel, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ DEĞERLER EĞİTİMİ ÖLÇEĞİ (BESDDEÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(Nigde Omer Halisdemir University, 2021) Kangalgil, Murat; Özgül, Fatih; Temel, Ahmet; Kural, Turan; Karagöz, YalçınThe aim of this study is to develop a physical education and sports lesson values education scale. The scale items created by literature review was applied to a total of 1022 secondary school students, 550 of whom were 7th grade and 472 of whom were 8th grade, reached by simple random method. Data were randomly divided into 3 groups and Exploratory Factor Analysis (EFA) was applied to the first group, Confirmatory factor analysis (CFA) to the second group and test-retest analysis to the third group. As a result of the EFA made to the first study group in order to determine the construct validity, a structure consisting of 28 items and 5 factors was obtained that explains 58.328% of the total variance. These factors are named as responsibility, justice, helpfulness, self-control and friendship. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient of the scale was calculated as .93. According to the CFA made to the second group, (χ2/sd: 2,851; GFI: .91; AGFI: .90; CFI: .93; RMSEA: .04; RMR: .03; IFI: .93; TLI: .93) the scale has acceptable fit index values. A positive-directional .99 was found to be perfectly related in the test re-test analysis conducted on the third study group. As a result, the Physical Education and Sports Lessons Values Education Scale PESLVES is a valid and reliable data collection tool.Öğe İlkokul, oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşmesine ilişkin öğretmen görüşleri(Cumhuriyet Üniversitesi, 2018) Temel, Ahmet; Kangalgil, MuratBu araştırma, ilkokul sınıf öğretmenlerinin, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi, kazanımların öğrenciye kazandırılmasında öğretmenlerin cinsiyeti, mezun olduğu bölüm, görev yaptığı il, hizmet yılı, derslerde fiziksel etkinlik kartı kullanımı, çocuk oyunlarına katılım ve bir spor branşında sertifikası olmasına göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma; İç Anadolu bölgesini temsilen rastgele sayılar tablosundan numaralandırma yapılarak seçilmiş 5 İl'de yapılmıştır. Tarama modelindeki bu çalışmanın evrenini, 2016-2017 öğretim yılında Konya 9425, Karaman 1033, Kayseri 5484, Sivas 2444, Niğde 1657 ilkokulda görev yapan toplam 20043 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tabakalı örnekleme yöntemine göre, çalışmaya kaç öğretmen katılacağı hesaplanmış, örneklem grubunu evrenden basit-tesadüfî yöntemle ulaşılan 837 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma nicel bir araştırma olup veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik kazanımların cevaplanmasında 5'li likert tipi anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında, tanımlayıcı istatistik (frekans-yüzde), ölçeklerdeki ifadelere ilişkin görüşler aritmetik ortalama X ?, t-testi ve ANOVA istatistiksel işlemleri yapılarak analiz edilmiştir. Verilerin istatistik analizi ve yorumlarında p<0,05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, ilkokul (1-4. sınıf) kademesi Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi öğretim programı kazanımları toplam puanlarının yüksek olması sınıf öğretmenleri tarafından bu kazanımların büyük oranda kazandırıldığını göstermektedir. Öğretmenlerin mezun olduğu bölüm, görev yaptığı il, hizmet yılı ve spor branşında sertifikası olmasına göre kazanım puan ortalamalarında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğretmenlerin cinsiyetine göre karşılaştırıldığında (1. 2. ve 4.) sınıf düzeylerinde anlamlı fark bulunamamıştır. 3. Sınıf düzeyinde cinsiyet yönünden kadın öğretmenler lehine farklılık bulunmuştur. Fiziksel etkinlik kartı kullanımı yönünden karşılaştırıldığında 1. ve 4. sınıf düzeyinde farklılık bulunamamıştır. 2. ve 3. sınıf düzeylerinde ise fiziksel etkinlik kartı kullananlar lehine farklılık bulunmuştur. Çocuk oyunları şenliğine katılıma göre (1. 3. ve 4.) sınıf düzeylerinde farklılık bulunmazken 2. sınıf düzeyinde çocuk oyunlarına katılım sağlayan öğretmenler lehine farklılık tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; ilkokul (1-4. sınıf) kademesi Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının öğrencilere kazandırılabildiği görüşü ortaya çıkmıştır.