Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ulusoy, Hatice" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 25
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Adaptation of Everyday Discrimination Scale (EDS) for Nurses: A Validity and Reliability Study in Turkish
    (Association of Executive Nurses, 2024) Ulusoy, Nazan; Ulusoy, Hatice; Nienhaus, Albert; Brzoska, Patrick
    Aim: The Everyday Discrimination Scale is frequently used in the field of health and social psychology to examine individuals' experiences of discrimination and unequal treatment. To the best of our knowledge, no Turkish language version exists which has been adapted to study discrimination in nurses. The aim of this study was to adapt the Scale to nurses and to examine its factorial validity and reliability. Methods: The population and sample of the study consisted of nurses working in a university hospital in Turkey. Data were collected online between January and April 2023. Confirmatory factor analysis with maximum likelihood estimation was conducted to analyse the factor structure of the adapted Scale. Results: A total of 244 nurses voluntarily participated in the study. The 8-item, one-factor baseline model of the adapted Everyday Discrimination Scale, most commonly used in literature, showed a poor model fit (RMSEA= 0.145; CFI= 0.839; TLI= 0.775; SRMR 0.058). It improved significantly after addition of two error covariances between items 1 and 2 and items 7 and 8 (RMSEA= 0.051; CFI= 0.982; TLI= 0.973; SRMR= 0.036). Conclusion: The Turkish version of the Everyday Discrimination Scale can be used as a valid and reliable tool to assess nurses' experiences of discrimination. Similar to the adaptations of the scale in other countries, measurements with the scale should be analysed using a latent variable model, considering that some error covariances need to be parameterized. © 2024 The Authors. Published by Association of Nurse Managers.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Aile Hekimlerinin Örgütsel Sinizm Ve Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Ve Aralarındaki İlişkinin Çeşitli Sosyo-Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Uçar, Ahmet; Ulusoy, Hatice
    Bu çalışmada, aile hekimlerinin örgütsel sinizm ve örgütsel bağlılık düzeyleri ve aralarındaki çeşitli sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Tokat ili Merkez ve ilçelerindeki aile sağlığı merkezlerinde görev yapan aile hekimleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve “Örgütsel Sinizm Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak toplam 112 aile hekimi katılmıştır. Çalışmada ölçeklerin toplam puan ortalamaları Örgütsel Sinizm için orta (X=2,76±0,75); Örgütsel Bağlılık için yüksek düzeyde (3,18±0,53) saptanmıştır. Örgütsel sinizm ile örgütsel bağlılık arasında örgütsel bağlılık ölçeğinin “devam bağlılığı” alt boyutu dışındaki tüm boyutlarında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu görülmüştür (p
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ASİSTAN HEKİMLERİN VE İNTERN DOKTORLARIN HASTA GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
    (Zekai ÖZTÜRK, 2020) Ketrez, Gizem; Ulusoy, Hatice
    Bu araştırmanın amacı, asistan hekimlerin ve intern doktorların hasta güvenliği kültürüne ilişkin tutumlarının bazı sosyo-demografik değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, bir Üniversite Hastanesi’nde görev yapan asistan hekimler ve aynı üniversitenin Tıp Fakültesi son sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 105 asistan hekim ve 103 intern doktor oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ile Hasta Güvenliği Kültürüne İlişkin Tutum Ölçeği (HGKİTÖ) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, katılımcıların genel olarak hasta güvenliği kültürüne ilişkin tutumları yüksek düzeydedir. Asistan hekim ve intern doktorların hasta güvenliği kültürüne ilişkin tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır (p>0,05). Asistan hekimlerin %75,2’si, intern doktorların ise %56,3’ü hasta güvenliği konusunda herhangi bir kurs veya ders almamıştır. Ölçekte en yüksek ortalamaya sahip alt boyut “hata yapma nedeni olarak çalışma saatleri” olmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Comparisons of Health Tourism Within the EU Countries
    (Springer Science and Business Media B.V., 2020) Ulusoy, Hatice; Tosun, Nurperihan
    Health tourism is one of the sectors that includes two important branches, medical tourism and wellness-spa tourism and forms with the dynamism of health and tourism together. Today, the obstacles to accessing the health system, long waiting lists, the lack of diagnosis and treatment with new technology in countries of people, the desire to get quality health services at a more affordable cost, as well as vacationing or seeing different holiday destinations increase the demand for medical tourism. In this study, it is aimed to compare and evaluate the health tourism potential of the European Union, which has the third largest population in the world, in the context of medical tourism. France, Germany, Italy, Sweden and Poland are economically important health tourism destinations. More than three-quarters of EU health tourism revenues are only among these five countries. © 2020, Springer Nature Switzerland AG.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    COVID-19 PANDEMİSİNDE HEKİM VE HEMŞİRELERİN İŞ GÜVENLİĞİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİ ÖRNEĞİ
    (Zekai ÖZTÜRK, 2022) Yılmaz, Mustafa Emre; Ulusoy, Hatice
    Bu araştırma hekim ve hemşirelerin iş güvenliğine yönelik değerlendirmelerini belirlemek amacı ile tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Mayıs-Temmuz 2021 tarihleri arasında bir Üniversite Hastanesinde çalışan 270 hekim ve hemşire oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hastanede Çalışan Sağlık Personeli İçin İş Güvenliği Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS İstatistik Programı v.22 kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların Ölçek toplam puan ortalamasının 3,02 ± 0,89 olduğu, ölçeğin alt boyutlarından “mesleki hastalıklar ve şikayetler” (X=2,05 ±0,78) ve “yönetsel destek ve yaklaşımlar (X=2,59±1,23) boyutlarının en düşük olduğu ve her iki boyutta da hemşirelerin ortalamasının hekimlerin ortalamasından daha düşük olduğu saptanmıştır (p<0,05). Çalışmada dinlenme ortamı olanlar hastanedeki iş güvenliğini daha olumlu değerlendirmiştir (p<0,05). Sonuç olarak katılımcıların hastanedeki iş güvenliğini genel olarak orta düzeyde yeterli; “mesleki hastalıklar ve şikayetler” ve “yönetsel destek ve yaklaşımlar” alt boyutlarında yetersiz değerlendirdikleri; iş güvenliğini hiçbir boyutta yeterli ya da iyi olarak değerlendirmedikleri, hemşirelerin hastanedeki iş güvenliğini hekimlere göre daha olumsuz değerlendirdikleri saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HASTANEDE YATAN HASTALARIN ALGILADIĞI HİZMET KALİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: TRABZON İLİ ÖRNEĞİ
    (Zekai ÖZTÜRK, 2021) Yeşildağ, Ahmet Y.; Ulusoy, Hatice
    Sağlık profesyonellerinin temel sorumluluklarından bir tanesi, sağlık hizmeti kullanıcılarının hizmet beklentilerini anlamak ve bu beklentileri olabildiğince karşılamaya çalışmaktır. Bu çalışma, hastanede yatarak tedavi gören hastaların algıladığı hizmet kalitesinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın verileri 15.12.2019 15.02.2020 tarihleri arasında kişisel bilgi formu ve SERVPERF Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Trabzon’da bulunan bir üniversite hastanesi ve bir özel hastanede yatan toplam 407 hastanın katıldığı araştırmada, algılanan sağlık hizmeti kalitesinin, x̄=4,35 düzeyinde olduğu, ölçek boyutları itibariyle en düşük ortalamaya sahip olan alt boyutun fiziksel unsurlar (x̄=3,95) en yüksek ortalamaya sahip boyutun ise nezaket (x̄=4,59) olduğu bulunmuştur. Üniversite hastanesi ile karşılaştırıldığında; özel hastanede algılanan hizmet kalitesinin daha yüksek olduğu saptanmıştır (p
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hastanelerin Kalite Direktörlerinin, Kalite Birim Çalışanlarının Ve Klinik Kalite Sorumlularının Kalite İndikatör Yönetimi Hakkındaki Görüşlerin Değerlendirilmesi: Sivas İli Örneği*
    (Sivas Cumhuriyet University, 2022) Kaya, Cansu; Ulusoy, Hatice
    Bu çalışma Sivas il merkezinde hizmet veren hastanelerin kalite direktörlerinin, kalite birimi çalışanlarının ve klinik kalite sorumlularının Kalite İndikatör Yönetimi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik tanımlayıcı kesitsel tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini 1 Temmuz 2020- 1 Aralık 2020 tarihleri arasında ilgili hastanelerde çalışmakta olup araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden kalite direktörleri, kalite birimi çalışanları ve klinik kalite sorumluları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Kişisel Bilgi Formu” ve altı boyut, 37 maddeden oluşan, beşli Likert tipindeki “Kalite İndikatör Yönetimi Ölçeği” (KİYÖ) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi SPSS 22 programında yapılmış olup, Kruskal Wallis analizi, Mann Whitney-U analizi, Bağımsız Gruplar için t-Testi analizleri uygulanmıştır. Yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcıların %61’inin kalite eğitimi almadığı, %8’i kalite denetçisi sertifikasına, %4’ü akreditasyon denetçisi sertifikasına sahip olduğu saptanmıştır. Kadınların KİYÖ puanları erkeklerden anlamlı olarak daha yüksektir. Katılımcıların çalıştıkları hastaneye göre KİYÖ puanları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Medicana Hastanesi’nde çalışan katılımcıların KİYÖ puanı anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HASTANELERİN POLİKLİNİKLERİNE BAŞVURAN HASTALARIN HEKİME GÜVENİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
    (Seda UYAR, 2024) Koç, Melisa; Ulusoy, Hatice
    Bu çalışma hastanelerin polikliniklerine başvuran hastaların hekime olan güvenini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı kesitsel tipte olup, evrenini 30.01.2023-03.03.2023 tarihleri arasında bir eğitim ve araştırma, bir devlet ve bir özel hastanenin polikliniklerine başvuran 18 yaş ve üzeri bireyler oluşturmuştur. Araştırmaya toplam 753 hasta katılım sağlamıştır. Çalışmada veriler kişisel bilgi formu ve hastaların hekime güvenini ölçmek amacıyla geliştirilen “Wake Forest Hekime Güven Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışmada ölçek toplam puan ortalaması X ̅=4,16 olarak saptanmış olup, ortaokul ve ön lisans mezunu olan hastaların, aynı hekime dört veya daha fazla kez başvuran hastaların, hasta hekim arasındaki iletişimden memnun olan hastaların, mevcut yaşam durumundan memnuniyeti yüksek olanlarınve Özel Hastaneye başvuran hastaların hekime olan güven düzeyi istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak hastanelerin polikliniklerine başvuran hastaların hekimine güvenini etkileyen bazı sosyo-demografik özellikler saptanmıştır, hekime güven düzeyi genel olarak yüksektir (X ̅=4,16).
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HEALTH TOURISM EDUCATION: THE CASE OF TURKEY AND THE WORLD
    (Dilaver TENGİLİMOĞLU, 2018) Ulusoy, Hatice; Tosun, Nurperihan; Akkum, Büşra
    The aim of this study is to investigate the university training programs that train professional manpower in the field of health tourism in Turkey and in the world. The study is descriptive and cross-sectional type. Data were collected from the web pages of the universities on February 1-25, 2018. The curriculum content of programs was investigated in terms of the credits of the courses, the process of the programs, the education fees, the language of education and the universities and institutions to which they are affiliated. There are five programs in the field of health tourism, with 3 masters without thesis and 2 masters with thesis. There is no doctoral program and also BSc program in Turkey. There are two programs that associate degree which is called as health tourism management. In the study, in total 12 country and 25 programs were examined. Three of them are doctoral, nine are masters, 11 are BSc degree and three are associate degree level. Considering that health tourism is one of the high value added of the sector in Turkey and the World it can be argued that the number of programs to train professional manpower in this sector is not sufficient.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HEKİM VE HEMŞİRELERİN TIBBİ HATA TUTUMLARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
    (2020) Ulusoy, Hatice; Tosun, Nurperihan
    Amaç: Tıbbı hatalar hasta güvenliğinin önemli bir bileşenidir. Bu çalışma hekim ve hemşirelerin tıbbı hatatutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan araştırmada veriler kişisel bilgi formu ve “Tıbbi Hatalarda TutumÖlçeği” ile toplanmıştır. Çalışmaya bir devlet hastanesinde çalışmakta olan 203 hekim ve hemşire katılmıştır.Veriler SPSS 21 programında tanımlayıcı istatistikler ve parametrik olmayan testler kullanılarakdeğerlendirilmiştir.Bulgular: Çalışmaya katılanların %37,4’ü hekim, %62,6’sı hemşiredir. Katılımcıların %29,6’sı lisans mezunu,%71,4’ü kadın, %59,6’sı 31-40 yaş aralığında olup 76,8’i dahili birimlerde, %61,1’i haftada 40 saatin atındaçalışmaktadır. %53,2’sinin mesleki çalışma süresi 10 yılın altındadır. Katılımcıların tıbbı hata ölçeğindenaldıkları toplam puan ortalaması 3,55±0,36 olup, tıbbı hata algısı, tıbbı hataya yaklaşım ve tıbbı hata nedenlerialt boyutlarından aldıkları puan ortalamaları sırasıyla; 3,09±0,73; 3,56±0,46; ve 3,70±0,45’dir.Sonuç: Hekim ve hemşirelerin tıbbı hatalara yönelik farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HEMŞİRELERDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ İLE COVİD-19 KORKUSU ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    (Şebnem ASLAN, 2023) Ulusoy, Hatice; Sarıçoban, Sinem; Gözübüyük, Ebru Kaya
    Bu çalışmanın amacı bir Devlet Hastanesinde çalışan hemşirelerin Covid-19 korkusu ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin bazı demografik özelliklere göre incelenmesidir. Bu amaçla Şubat-Nisan 2022 tarihleri arasında online anket aracılığıyla, çalışmaya katılmaya gönüllü olan hemşirelerden veri toplanmıştır. Veriler kişisel bilgi formu, Covid-19 Korkusu Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri kullanılarak elde edilmiştir. Toplamda 97 hemşireye ulaşılmıştır. Hemşirelerin Covid-19 Korkusu Ölçeği puan ortalaması 15,84±6,5, Problem Çözme Envanteri puan ortalaması ise 79,68±23,54 olarak bulunmuştur. Covid-19 korkusu ile göre Problem Çözme Envanteri, Düşünen Yaklaşım Alt Boyutu, Kendine Güvenli Yaklaşım Alt Boyutu ve Planlı Yaklaşım Alt Boyutu arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı korelasyon olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak çalışmamızda hemşirelerin Covid-19 korkusu ile problem çözme konusunda kendisini yeterli hissetme düzeyinin orta seviyede olduğu, Covid-19 korku düzeyi arttıkça problem çözme konusunda kendisini daha yetersiz hissettiği saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HEMŞİRELİKTE KLİNİK SÜPERVİZYON
    (Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Derneği, 2007) Ulusoy, Hatice
    Clinical supervision has generally been described as “a professional relationship and support process by which nurses are assisted to improve their competencies in order to enhance quality of care”. It is a videly discussed concept within nursing literature in the North American and Europian countries. However this issue has not yet been the subject of any article in our country. The aim of this paper is to present an overview of clinical supervision in nursing. Various aspects of the definitions, potential for its success, benefits, components and processes of clinical supervision are explored. Current debates and problematic areas and the need for clinical supervision in nursing are also discussed.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kangal Balıklı Kaplıca ’ya Yurt Dışından Gelen Sağlık Medikal Turistlerin Profili: 3 Yıllık İzlem Çalışması
    (Ankara Bilim University, 2018) Ulusoy, Hatice; Tosun, Nurperihan; Akkum, Büşra
    Kangal Balıklı Kaplıcası balıkları nedeniyle dünyada önemli ve spesifik bir balneoterapi merkezidir. Çalışmada, sağlık turizmi için Sivas ili Kangal Balıklı Kaplıcaya gelen medikal turistlerin profilinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırma tanımlayıcı ve retrospektif olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Sivas Kangal Balıklı Kaplıca tesisine 01.01.2015- 10.02.2018 tarihleri arasında gelen yabancı sağlık turistlerin tamamı N=193 oluşturmuştur. Tesisi 01.01.2015- 10.02.2018 tarihleri arası 8953 yerli, 193 yabancı sağlık turisti ziyaret etmiştir. Sağlık turistlerinin; %56’si Almanya’dan, %28,5’i Rusya’dan , %13’ü Kazakistan’dan ve %2,6’si Amerika’dan gelmiştir ve gelenlerin %43’ü Türk asıllı yabancı ülke vatandaşıdır. Sağlık turistlerinin, %39,9’u kadın, %60,1’i erkektir ve %52,8’i tesise tek başına gelmiştir. Sağlık turistlerinin %50’si merkeze Ağustos ayında gelmekte ve %15,5’i merkezi tekrarlı tercih etmektedir. Tesiste ortalama kalış süresi 11,49 gündür. Gelenlerin %28,5’i acente aracılığı ile 71,5’i ise sevkli gelmiştir. Bu bulgular doğrultusunda önemli bir balneoterapi merkezi olan tesisin yabancı turistlerce tanınırlığının ve tercih edilme düzeyinin oldukça yetersiz olduğu ileri sürülebilir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Nurse Managers' and Staff Nurses' Assessment and Evaluation of Organizational Culture
    (Drunpp-Sarajevo, 2011) Ulusoy, Hatice; Cingol, Nurhan
    Objective: To compare staff nurses' assessment and evaluation of organizational culture and to compare the evaluation of organizational culture made by staff nurses and nurse managers. Materials and Methods: The universe of this descriptive study was constituted by all nurse managers (N=50) and all the staff nurses (N=246) at a Turkish university hospital. In total 94% of the nurse managers and 79% of the staff nurses have been accessed. Organizational Culture; Questionnaire Form for Its Effects upon Organizational Culture and Personnel Behavior in the Case of a Hospital was used for data collection. Results: There were statistically significant differences between the staff nurses assessment related to the strong organizational culture that should exist at a hospital and their evaluation related to organizational culture that currently exists at their hospital. Similarly there were statistically significant differences between evaluation of current organizational culture by the nurse managers and the staff nurses. Conclusion: Staff nurses were able to identify the features of strong organizational culture, however, they have more negative evaluation of the organizational culture, assessment and evaluation of the staff nurses were not in harmony with each other. Staff nurses evaluated organizational culture more negatively than their managers.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Perceptions of Patient Safety Culture of Dentistry Students and Dentists in a Faculty of Dentistry
    (Dilaver TENGİLİMOĞLU, 2023) Demir, Ayşe Kübra; Ulusoy, Hatice
    Aim: Recently, the importance of patient safety culture in dentistry has been discussed. This study aims to evaluate the perceptions of dentists and dentistry students about patient safety culture. Methods: The population of this cross-sectional study consisted of senior lecturers and research assistants (N=109) and 4th and 5th year dentistry students (N=197) at the Faculty of Dentistry Hospital. 107 dentists and 177 students, agreed to voluntarily participate in the study. Data were collected by using Turkish version of the “Agency for Healthcare Research and Quality Hospital Survey on Patient Safety Culture”. SPSS 22 program was used to evaluate the data. Results:The mean of the total score of the Scale was found as "moderate" (X=2.81). Overall, "teamwork within units" had the highest average (X=3.16), "frequency of event reported " had the lowest score (X=2.41). Dentists had a higher average than students in all dimensions except for "teamwork across hospital units," "hospital handoffs and transitions," and "staff." 72.1% of dentists and 66.7% of students have not received any courses or training on patient safety issues. Overall, 83.7% of dentists and 92% of students have not reported any medical errors so far. Conclusion:Participants' perceptions of the patient safety culture were “moderate”, that is, the average score of the participants means neither high nor low. It is suggested that hospital managers should establish a more positive patient safety culture.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Reliability and validity of the Salford-Scott Nursing Values Questionnaire in Turkish
    (Sage Publications Ltd, 2018) Ulusoy, Hatice; Guler, Gungor; Yildirim, Guelay; Demir, Ecem
    Background: Developing professional values among nursing students is important because values are a significant predictor of the quality care that will be provided, the clients' recognition, and consequently the nurses' job satisfaction. The literature analysis showed that there is only one validated tool available in Turkish that examines both the personal and the professional values of nursing students. Objective: The aim of this study was to assess the reliability and validity of the Salford-Scott Nursing Values Questionnaire in Turkish. Design of the study: This study was a Turkish linguistic and cultural adaptation of a research tool. Participants and research context: The sample of this study consisted of 627 undergraduate nursing students from different geographical areas of Turkey. Two questionnaires were used for data collection: a socio-demographic form and the Salford-Scott Nursing Values Questionnaire. For the Salford-Scott Nursing Values Questionnaire, construct validity was examined using factor analyses. Ethical considerations: The study was approved by the Cumhuriyet University Faculty of Medicine Research Ethics Board. Students were informed that participation in the study was entirely voluntary and anonymous. Results: Item content validity index ranged from 0.66 to 1.0, and the total content validity index was 0.94. The Kaiser-Meyer-Olkin measure of sampling was 0.870, and Bartlett's test of sphericity was statistically significant (x(2) = 3108.714, p < 0.001). Construct validity was examined using factor analyses and the six factors were identified. Cronbach's alpha was used to assess the internal consistency reliability and the value of 0.834 was obtained. Conclusion: Our analyses showed that the Turkish version of Salford-Scott Nursing Values Questionnaire has high validity and reliability.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SAĞLIK ÇALIŞANLARINDA SANAL KAYTARMA VE ÖRGÜTSEL GÜVEN ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ
    (Şebnem ASLAN, 2022) Gültekin, Didem; Ulusoy, Hatice
    Sanal kaytarma ve örgütsel güven günümüz çalışma koşullarında iş görenleri yakından ilgilendiren konular arasındadır. Bu çalışma, sağlık çalışanlarında sanal kaytarma ve örgütsel güven arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Sivas’ta bir Kamu hastanesinde çalışan 1470 sağlık personeli (hekim, hemşire, ebe ve diğer sağlık personeli) oluşturmuş olup, veriler çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 305 kişiden toplanmıştır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu, Sanal Kaytarma Ölçeği ve Örgütsel Güven Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Sanal Kaytarma Ölçeği puan ortalaması 27,90± 10,20 olarak saptanmış, cinsiyet, eğitim ve meslek grupları ile önemsiz sanal kaytarma arasında; yaş, çalışma yılı ve kurum içindeki internet olanakları ile ciddi sanal kaytarma arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çalışmaya katılanların, “Örgütsel Güven Ölçeği” puan ortalaması 110,85± 31,28’dir. Örgütsel güvenin alt boyutlarından “yöneticiye güven” ile katılımcıların yönetsel görevinin olup olmaması, kurum içindeki internet olanakları arasında; “çalışma arkadaşlarına güven” alt boyutu ile yaş, eğitim durumu, çalışma yılı ve kurum içindeki internet olanakları arasında, “örgüte güven” alt boyutu ile eğitim durumu, kurum içindeki internet olanakları ve meslek arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak çalışmada sanal kaytarma ve örgütsel güven arasında anlamlı bir ilişki olmadığı hesaplanmış ancak ölçeklerin alt boyutları ile demografik özellikler incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bulgular elde edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SAĞLIK KURUMLARINDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
    (Şebnem ASLAN, 2018) Kılınç, Erhan; Hasdemir, Sefkan; Ulusoy, Hatice
    Çatışma sadece yönetim biliminin değil, sosyoloji, psikoloji, antropoloji, ekonomi gibi diğer disiplinlerin de incelediği, günlük hayatın ve iş hayatının içinde var olan toplumsal bir olgudur. İnsanların bir arada yaşayamaya başlamasından itibaren bilinen bu kavram, bireyler, gruplar ve toplumlar arasındaki benzerlikler, ortaklıklar ve uzlaşmaların var olduğu gibi farklılıklar, karşıtlıklar ve olumsuzlukların da var olduğunu ortaya koymaktadır. Kelime olarak birbirine çatmak, anlaşamamak, uyumsuz olmak, sıkıntı, düşmanlık ve kaygı gibi anlamlara gelen çatışma, yönetim literatüründe yapılan ilk çalışmalarda kaçınılması ve yok edilmesi gereken olumsuz bir durum gibi ifade edilmiştir.  Sonrasında yapılan çalışmalar, çatışmanın örgütler için kaçınılmaz bir gerçek olduğunu ve bu durumun iyi yönetilirse örgüt ve çalışan yararına kullanılabileceği görüşünü ortaya koymuştur.     Sağlık kurumları ve özellikle hastaneler diğer örgütlere nazaran yapısal ve işleyiş bakımından farklılıkları, sağlık profesyonellerinin mesleksel, eğitimsel ve statüsel farklılıkları ve hastanelerdeki faaliyetler arası ilişkilerin çok yönlü ve senkronize olması gibi nedenlerden dolayı çatışmaların sıklıkla yaşanabildiği örgütlerdir. Bu anlamda sağlık örgütlerinde çatışma konusunun incelenmesi önem arz etmektedir. Bu makale sağlık kurumlarında meydana gelen çatışmaların nedenlerini araştırmak ve çatışmaların iyi yönetilmesini sağlamak açısından literatüre katkı sağlamak amacıyla yazılmıştır. Bu kapsamda makalede, ilgili literatür ışığında, sağlık kurumlarında fonksiyonel bir çatışma yönetimi için çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzi Farkındalıkları ve Çevre Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Yıldız, Talha Kaan; Ulusoy, Hatice; Sarıçoban, Sinem
    Bireylerin çevre sorunlarına yönelik tutumlarında, çevre okuryazarlık düzeyleri ve ekolojik ayak izi farkındalıkları önemli göstergelerdendir. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin çevre okuryazarlığı ve ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin ve bunların öğrencilerin sosyo-demografik özellikleriyle ilişkisinin incelenmesidir. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın evrenini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri (N=2325) oluşturmuştur. Orantılı tabakalı örnekleme yöntemi ile örneklem 519 olarak belirlenmiştir ve çalışmaya toplam 519 öğrenci katılmıştır. Veriler, 06.06.2022-24.07.2023 tarihleri arasında Google Forms aracılığıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “Çevre Okuryazarlığı Ölçeği” (ELSA) ve “Ekolojik Ayak İzi Farkındalığı Ölçeği” (EAİFÖ) ile toplanmıştır. Çalışmanın bulgularına göre öğrencilerin çevre okuryazarlığı puan ortalaması 82,36±14,94, ekolojik ayak izi farkındalıklarının puan ortalaması 3,76±0,83 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin hem ekolojik ayak izi farkındalık düzeyleri hem de çevre okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir. Kadınların ölçek puan ortalamaları ve alt boyut puan ortalamaları erkeklere göre daha yüksektir. Bölümlere göre incelendiğinde ebelik bölümü öğrencilerinin ölçek puan ortalamalarının diğer bölüm öğrencilerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Çevre okuryazarlığı ölçeği ile ekolojik ayak izi farkındalığı ölçeği arasında pozitif yönlü, istatistiksel olarak anlamlı ancak zayıf bir ilişki olduğu bulunmuştur (r= 0,234). Çevre okuryazarlığının artması ile ekolojik ayak izi farkındalığının da artacağı söylenebilir ancak bu ilişki zayıf düzeydedir. Öğrencilerin çevre bilincinin artırılması için eğitim müfredatına çevre içerikli ders eklenmesi önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sağlık Çalışanlarında Covid- 19 Korkusu, Aşırı İş Yükü ve İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi: Tanımlayıcı Bir Araştırma
    (2024) Dönmez, Barış; Sarıçoban, Sinem; Ulusoy, Hatice
    Bu çalışmada sağlık çalışanlarının Covid-19 korkusu, aşırı iş yükü ve işten ayrılma niyetlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Sivas Numune Hastanesinde çalışan hekim, hemşire ve diğer sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 125 sağlık çalışanına ulaşılmıştır. Veri toplamak amacıyla sosyodemografik ve işle ilgili soruların yer aldığı Kişisel Bilgi Formu, Covid-19 Korkusu Ölçeği, Aşırı İş Yükü Ölçeği ve İşten Ayrılma Niyeti Ölçeği kullanılmıştır. Veriler Mart-Mayıs 2022 tarihleri arasında Google Forms aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada sağlık çalışanlarının Covid-19 Korkusu ölçeği puan ortalaması 17,28±7,41, aşırı iş yükü ölçeği puan ortalaması 3,02±1,02 ve işten yarılma niyeti ölçeği puan ortalaması 2,60±1,25 olarak bulunmuştur. Ayrıca Covid-19 korkusu ile aşırı iş yükü arasında pozitif yönlü, anlamlı ve orta düzeyde (p= 0,371) ilişki saptanmıştır. Covid-19 korkusu ile işten ayrılma niyeti arasında ise pozitif yönlü, anlamlı ancak zayıf (r= 0,271) ilişki olduğu belirlenmiştir. Aşırı iş yükü ile işten ayrılma niyeti arasında ise pozitif yönlü, anlamlı ve orta düzeyde (r= 0,622) ilişki olduğu bulunmuştur. Bu çalışmada sağlık çalışanlarının işten ayrılma niyeti ve Covid-19 korkusunun orta düzeyde, aşırı iş yükü algısının ise ortanın üstünde olduğu saptanmıştır. Sağlık çalışanlarının iş yükü arttıkça Covid-19 korku düzeyleri artmaktadır. Bununla birlikte Covid-19 korkusunun artması sağlık çalışanlarının işten ayrılma niyetinin de artmasına sebep olmaktadır.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim