Turizm İşletmeciliği Bölümü Kitap Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Öğe
    ITEC’24 International Congress Tourism, Economy and Culture
    (SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, 2024) Koç, Hakan; Suleymani, Liza Alili
    In the last 20 years, tourism has become one of the sectors that many countries prioritize and develop policies around. This growing sector has a significant impact on the economy and culture. A review of the literature reveals that scientific events (conferences, panels, symposiums, etc.) investigating this impact are quite limited. To examine this effect, the "Tourism, Economy, and Culture Congress" was organized in collaboration with Sivas Cumhuriyet University and International Balkan University, hosted by International Balkan University from May 8-10, 2024. Through this congress, it was aimed to conduct studies on the relationship between tourism, which holds an important place for the economies of countries, and economy and culture, thereby producing ideas that will lead to development in this field. During the congress, it is planned to create a platform to bring together academics and researchers from the fields of tourism, economy, and culture. This congress is abbreviated as ITEC 2024, meaning the International Tourism Economy Congress. It is planned to continue in the following years as ITEC 2025 and 2026. In its first year, the congress attracted great interest with 189 papers and 301 participants from 23 countries. Scientists have made academic contributions to the literature with their specific and in-depth studies on the effects of tourism on the economy and culture. These studies have provided a portfolio from the field to entrepreneurial business people and politicians. We extend our gratitude to the institutions supporting the congress financially and morally (TİKA, Sivas Cumhuriyet University, International Balkan University, Kilis 7 Aralık University) and the scientists. We look forward to seeing you again at ITEC 2025 and greet you all with respect.
  • Öğe
    Pazarlama
    (Detay Yayıncılık, 2023) Karaca, Şükran
    Günümüzde pazarlama, hayatın her aşamasında karşımıza çıkan bir kavramdır. Her ne kadar pazarlamaya ilişkin çok sayıda eleştiri olsa da pazarlama modern yaşamın şekillenmesinde rol oynamaktadır. Mal ve hizmetlerin tüketici istek ve arzularına uygun şartlarda tasarlanması, pazarlara sunulması ve tüketim sonrasında da müşterilerden gelen tepkilere cevap vermede pazarlamaya önemli görevler düşmektedir. Pazarlama sadece tüketiciler için değil işletmeler için de vazgeçilmez bir işletme fonksiyonudur. İşletmeler üretmiş oldukları ürünleri satabildikleri sürece başarılı olacaklar ve amaçlarına ulaşacaklardır. Bu ise işletmeler açısından hedef pazar olan tüketicilerin yakından tanınması ve tüketicilerin çeşitli pazarlama faaliyetlerine verecekleri tepkilerin önceden doğru tahmin edilmesine bağlıdır. Bu açıdan bakıldığında bir işletmede pazarlama bölümü işletme ile hedef pazar (tüketiciler) arasında köprü görevi görmektedir. Hatta bazıları pazarlamanın sadece pazarlama bölümüne bırakılamayacak kadar önemli bir işletme fonksiyonu olduğunu ifade etmektedirler.
  • Öğe
    Genel İşletme
    (2023) Karaca, Şükran; Özbakır Umut, Meftune
    Paydaş anlayışı kapsamında işletmeler hem ekonomik yapının hem de toplumu oluşturan pek çok unsurun en önemli aktörlerindendir. Bu kapsamda toplumdan, ülkelerden ve devletlerden işletmeyi ayrı düşünmek ve onu kendi içinde değerlendirmek doğru değildir. Toplumun başına gelen olumsuz durumlar veya felaketler ile bu durum daha iyi anlaşılmaktadır. Özetle toplumun “iyi hali” ile ancak işletmenin “iyi halinden” bahsetmek mümkün olacaktır. Bunu yaşayarak öğrendiğimiz en çarpıcı iki örnek dünya genelinde 2020 yılında ilan edilen COVID-19 pandemisi ile ülkemizde yaşanan Şubat 2023 deprem felaketleri olmuştur. Bu iki felakette de işletmelerin hem tüm olumsuzluklarından etkilendiğini hem de toplumun yaşadığı olumsuz durumları engellemeye yönelik çaba sarf ettiğini söyleyebiliriz. Bu kapsamda işletmelerin toplumun istek ve ihtiyacını karşılamanın ötesinde hem ekonomik kalkınma hem de toplumsal iyi halin sağlanmasında yönünde pek çok amacının olduğunu söylemek mümkündür. Özellikle Sanayi Devrimi ile birlikte işletmecilikte pek çok gelişim yaşanmış ve işletmenin bir bilim olarak ele alınması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda gelişen işletmecilik eğitimi ile ön lisans, lisans ya da lisansüstü düzeyde işletme eğitimi almak, bireylerin profesyonel hayatta rekabet avantajı elde etmelerini sağlamalarına yardımcı olmaktadır. Çeşitli düzeylerde genel işletme dersi veren akademisyenlerin bir araya gelerek, ilgili konularda önemli olduğu düşünülen noktaların net bir şekilde ifade edilmesi amacıyla ilk baskısı Haziran 2017’de, ikinci baskısını Eylül 2019’da yapılan Genel İşletme kitabının üçüncü baskısını yapmaktan mutluluk duymaktayız. Kitabın yazımında emeği geçen tüm yazarlara ve Detay Yayıncılık yönetici ve çalışanlarına teşekkür ediyoruz.
  • Öğe
    Robotization and Smart Technologies in the Hospitality Industry
    (IGI Global, 2023) Karaca, Şükran
    New-gen technologies have profoundly impacted all aspects of life and various economic sectors. The tourism industry, known for its inclination towards innovation, has been quick to embrace technological advancements. In response to the global pandemic, tourism businesses such as hotels, food services, and transportation have increasingly utilized robotic systems to ensure social distancing, hygiene, and sanita tion measures. However, digitization presents significant challenges for the tourism industry, requiring companies to adapt their operations to stay competitive. Automation has emerged as a highly beneficial trend, simplifying tasks and introducing innovative processes to tourism business models. This enables companies to provide personalized services tailored to the preferences of “digital tourists.” Overall, new-gen technologies are reshaping the tourism industry and driving it toward enhanced efficiency and customer satisfaction.
  • Öğe
    Next-Generation Technologies in Health Tourism
    (IGI Global, 2023) Karaca, Şükran
    Essential developments in health tourism indicate that technology is critical to the current health system. The digital age makes life easier by providing fast accessibility, easy usability, and integrating new technological equipment into routine life. Developments in the field of digitalization in health tourism initially focused on e-Health technologies, which use information and communication technologies to improve existing communication processes, such as electronic health records. Managers and employees need to be prepared for the profound transformation brought about by technology. While it is essential for companies to evaluate investments in technologies through cost-benefit analysis, employees need to understand that they should focus on developing their own skills (corporate training, online courses, completing university degrees, etc.) rather than complaining about robots being replaced. For this reason, the study’s primary purpose is to reveal the reflections on using new generation technologies in health tourism.
  • Öğe
    Uygulamalı Sivas Mutfağı
    (SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, 2022) Koç, Hakan; Şeker, İbrahim Tuğkan; Hastaoğlu, Emre; Özkan Önem, Esra; Yıldız, Muhammed; Altıntaş, Bayram; Yıldız, Alim
    Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 1974 yılından beri eğitim, öğretim, araştırma ve toplumsal fayda sağlamak amaçlarıyla ortaya koyduğu tüm faaliyetlerde ''Gelenekten Geleceğe'' iz bırakmayı hedeflemektedir. Geleneklerimizi yaşamak ve yaşatmak, toplumsal ve kurumsal sorumluğumuz olduğu gibi, teknolojiyi kullanarak, bu değerleri geleceğe de taşımamız gerekmektedir. Atalarımızın nasihatlerinde de yerini almış olan ''geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez '' sözünü esas alarak Ülkemizin ve Şehrimizin geleceği için çalışmayı ve üretmeyi sürdürüyoruz.