Zara Ahmet Çuhadaroğlu Meslek Yüksekokulu Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    TÜRKİYE’DE AKARYAKIT FİYATLARI İLE DÖVİZ KURU İLİŞKİSİ ÜZERİNE AMPİRİK BİR İNCELEME
    (STUDİES ON SOCİAL SCİENCE İNSİGHT, 2022) Ekşioğlu, Erdoğan
    akaryakıt fiyatları dolar ilişkisi
  • Öğe
    Yerel Yönetimler, Markalaşma ve Pazarlama
    (Orion Kitabevi, 2022) Özkaynar, Kürşad; Yolcu, Tarık
    Bir devletin güçlü olunması isteniyor ise tatlı-sert ve seyrek bir merkeziyetçiliğin, bunun karşıtında ise acı-yumuşak yoğun bir yerelliğin uygulanması gerekmektedir. Devlet yönetiminde merkeziyetçilik düşü her sorunu çözemeyeceği gibi, yerellik isteği de merkezin yokluğunu hayal ederek başarıya ulaşamaz… Merkez ile yerelin ortak çalışması, ancak terazinin dengesinin yerele doğru eğim göstermesi genelden özele giderken, özelin kurgusunu güçlendirecek ve bu sonuç da güçlü bir merkez yaratacaktır. Merkezin gücünün kaynağının yerel olduğunun anlaşıldığı noktada tek bir çatı altında birden fazla odanın varlığı ne ev sahibini ne de misafirleri rahatsız edecektir.
  • Öğe
    Metaverse Alanlarda Tüketim, Pazarlama Anlayışı, Markalaşma, Reklamcılık ve Yeni Fırsatlar
    (Nobel Yayınları, 2022) Özkaynar, Kürşad
    Son elli yılda geliştirilen teknolojilerin neredeyse tamamının toplumlara hem faydası hem de zararı dokunmuştur. Zaman zaman bu zarar, atom bombası örneğinde olduğu gibi güç savaşı veren kişilerin yönetiminde etik açıdan sorunlu ve devasa boyutlara ulaşmıştır. Dolayısıyla, bir teknolojiden veya birden çok teknolojinin bileşkesi olarak ortaya çıkabilecek yeniliklerden bahsederken konuyu hem teknik hem de sosyal ve beşerî açıdan ele almak, bunu yaparken endüstriyi, iş gücünü, rekabeti ve belli başlı sektörleri nasıl dönüştürebileceğini de sunmak gerekmektedir. Her biri kendi alanında uzman 32 yazarımız ile konuyu çok disiplinli şekilde ele aldığımız bu kitapta Metaverse ile ilgili sorularınızın tamamına cevap bulacaksınız. Çoğu kişi tarafından yalnızca bir sanal gerçeklik gözlüğünden ve sanal bir ortamdan ibaret sanılan Metaverse'ün aslında ne kadar kapsamlı, dönüştürücü ve belki de yıkıcı olabileceğini görecek, önümüzdeki 10-20 yıllık süre zarfında gerçekleşmesi muhtemel durumlar hakkında bir öngörü sahibi olacaksınız.
  • Öğe
    MARKETING STRATEGIES OF BANKS IN THE PERIOD OF METAVERSE, BLOCKCHAIN, AND CRYPTOCURRENCY IN THE CONTEXT OF CONSUMER BEHAVIOR THEORIES
    (International Journal of Insurance and Finance, 2022) Özkaynar, Kürşad
    The banking sector is one of the sectors that follows and adapts to technology the most, using it to develop solutions for problems. With the development of information and communication technologies, telephone banking, internet banking, EFT, Call Centers, and ATMs can be given as examples of banks’ technologies. With the introduction of Web 2.0 into our lives, the banks’ advertisements, which have increased their service quality by using cloud solutions and mobile applications, are generally based on the theme of “the bank that solves the problems of consumers quickly and reliably with the help of technology”. Banks that work with data warehouses, in the background, use artificial intelligence-supported applications to be active 24/7 in call centers and offer voice assistant services which now have Web 3.0 technologies at their disposal. It is thought that with the development of new concepts and related technologies such as Metaverse, Blockchain, and Crypto money, which are mentioned together with the Web 3.0 infrastructure, the banking sector will make innovations both in its services and in the marketing of these services. This study aims to reveal new marketing activities and strategies waiting for the banking sector to focus on technologies such as Metaverse, Blockchain, and Cryptocurrency. In addition, in the light of consumer behavior models, predictions will be made about how consumers and banks will meet in the metaverse world and what awaits the parties. The study is unique both in terms of the relationship between the concepts it contains and the research question. It is thought that this situation will contribute to the literature and help possible future studies. In addition, in the conclusion part, a new concept is defined under the name of Metaverse Marketing.