Search
Now showing items 1-6 of 6
İSTANBUL TASAVVUF KÜLTÜRÜNDE BEDEVİYYENİN YERİ VE ÜSKÜDAR BEDEVİYYE TEKKELERİ?
(2012)
Bedeviyye Tarîkatı on sekizinci yüzyıldan itibaren İstanbul’da teşkilatlanmasını sürdürmüş, özelde Üsküdar genelde ise İs- tanbul tasavvuf kültürüne önemli katkılarda bulunmuş bir tarîkattır. Kurulan tekkelerin işlevselliği, ...
Muhyiddin İbnü'l-Arabî'nin İbn Rüşd ile görüşmesi
(2009)
İbnü'l-Arabî'nin karşılaştığı Endülüslü filozoflar arasında en meşhuru İbn Rüşd'dür. İbnü'l-Arabî, 577/1182 senesinde, kendisinin ifadesine göre henüz yüzünde tüy bitmemiş bir çocukken, Kurtuba kadısı İbn Rüşd (ö.595/1198) ...
Şeyh Hâlid Efendi’nin Divan’ında İnsan-ı Kâmil Düşüncesi
(2016)
Mutasavvıf bir şair olarak Şeyh Hâlid'in muhatabı insandır. O insanın kemalini gaye edinmiş ve irfan mektebinde insanlık öğretisi ortaya koymuş bir sûfîdir. İnsanın sadece maddi yapısıyla ele alındığı asrımız öncesinde o, ...
ŞEMSEDDİN SİVÂSÎ’NİN TASAVVUFÎ TECRÜBESİNDE RIZÂ-YI BÂRÎ DÜŞÜNCESİ
(2015)
Öz: Halvetiyyenin dört ana kolundan biri olan Şemsiyyenin p?ri konumun- daki Şemseddin Siv?s?’nin eserlerinden hareketle hazırladığımız bu makale Şemseddin Siv?s?’nin s?f? tecrübesini okumaya dönük bir çalışmadır. Men- sur ...
Kadı Burhaneddin'in Düşünce Dünyasında Tasavvuf
(2016)
Fırtınalı bir yaşam sonucu elli dört yaşındayken 1358 yılında vefat eden Kadı Burhaneddin, savaştan savaşa koşmuş ve Anadolu beyleri arasında en faal isim olarak temayüz etmiştir. Bu özelliği nedeniyle kendisine "fetih ...
SÂMİHA AYVERDİ’DE GÖNÜL EĞİTİMİ
(2014)
İrfanî geleneğin mensupları kabuktan ziyade öze, bedenden öte kalbe, maddeden çok manaya önem verirler. Tasavvufî kültür atmosferinde yeti- şen Samiha Ayverdi sağlam iman ve samimi kulluğun kalb boyutunda ya- şanacağına ...