Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi

DSpace@Cumhuriyet, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.




 

Güncel Gönderiler

Öğe
Geology of the Central Sivas Basin (Turkey)
(2019)
This paper presents a revised geological map at the 1/50,000 scale of the Central Sivas Basin together with a synthetic stratigraphic chart and cross-sections. The map covers an area of approximately 9840 km² within the Eastern Anatolian orogen. The structure of the studied area is dominated by three major tectonic domains: (i) to the south, a north-verging thrust wedge involving Maastrichtian – Eocene sediments deposited onto an ophiolitic basement, (ii) in the center an Oligo-Miocene domain shaped by salt tectonics detached above the thrust wedge, along a late Eocene salt layer, and, (iii) to the north the Pliocene depocenter onlapping onto the Kırşehir basement. The central halokinetic domain exhibits two generations of minibasins (respectively, early Oligocene and late Oligocene to late Miocene), separated by an evaporite canopy. The map includes new stratigraphic correlations for the pre-salt stratigraphy and improve the comprehension of the southern fold-and-thrust-belt.
Öğe
Geochemical characteristics of ophiolitic rocks from the southern margin of the Sivas basin and their implications for the Inner Tauride Ocean, Central- Eastern Turkey
(2017)
Number of dismembered ophiolite bodies crop out between Sivas and Malatya on the top of the Eastern Tauride platform in the central-eastern Turkey. One of which at the southern margin of the Sivas basin in the Tecer Mountain area comprises melange and the lower part of an oceanic lithospheric section on top of the Tauride platform. The mantle tectonites are characterized by variably serpentinized harzburgites and dunites, and are intruded by numerous isolated dykes. The gabbroic cumulates consist of olivine gabbro, gabbro and gabbronorite. The major and trace element geochemistry of the mafic cumulate rocks suggests that the primary magma was compositionally similar to those observed in modern island-arc tholeiitic sequences. The isolated dykes are exclusively basaltic in composition and display geochemically two distinct subgroups: Group I is represented by high TiO 2 (.87–1.47 wt.%) and other incompatible elements, whereas Group II is characterized by low TiO 2 (.36–.66 wt.%) and other incompatible elements. The Group I isolated diabase dykes have flat to slightly LREE-depleted profiles (La/Yb N = .32–.79), whereas the Group II isolated diabase dykes are more depleted in general and have a LREE- depleted character (La/Yb N = .19–.49). This suggests that the isolated dykes were derived from an island arc tholeiitic magma (Nb/Y = .02–.05) with different degrees of partial melting (Group II > Group I) and relatively high oxygen fugacity in intra-oceanic subduction zone. The ophiolitic rocks in the study area may well be compared with the Divriği ophiolite to the southeast. All the evidence suggests that the isolated dykes in the Tecer Mountain area differ from the alkaline isolated dykes cutting the Divriği ophiolite. Since the late stage dykes (~76 Ma) in the Divriği area are alkaline, the tholeiitic isolated dykes in the present study should have been emplaced prior to the alkaline dykes during Late Cretaceous SSZ-spreading (~90 Ma) within the Inner Tauride Ocean.
Öğe
Genel Matematik
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 1999)
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Meslek Yüksek Okullarında birkaç yıldan beri, daha önce de Mühendislik Fakültelerinde okuttuğum, Genel Matematik derslerinde öğrencilerimin dersi yazarken dinleyemediklerini, derste bütün çabalarını not tutmak için harcadıklarını ve hem dinleyip hem de yazdıklarında anlayamadıklarına dair şikayetlerini duydum. Oysa öğrencilerin matematik dersinin büyük bir kısmını derste anlamaları gerekir. Derste hocanın anlattığı bir konuyu anlayamayan bir öğrencinin daha sonra tek başına çalışarak anlaması oldukça zordur. Matematik dersiyle ilgili piyasada mevcut kitapların bir kısmı, teori ve matematiksel ispatları fazla olan bilhassa Matematik Bölümü öğrencilerine yönelik hazırlanmış, bir kısmı ise belli konulara ağırlık verilip bazı konulara hiç - değinilmeyen kitaplardır. Bu nedenlerle, öğrencilerimin ve bazı meslektaşlarımın da teşvikleriyle elimdeki ders notlarımı bir kitap haline getirmeye karar verdim. Böylece öğrenciler not tutmadan konuları kitaptan takip ederek dersi dinleme imkanına kavuşmuş olacaklardır.
Öğe
Tıp Fakülteleri İçin Davranış Bilimleri Ders Kitabı
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 1999)
Tıbbın ve hekimlerin amacı insan ve insanlara sağlık alanında yardım etmek ve sağlık düzeyini yükseltmek olduğundan tıp fakültelerinde Davranış Bilimleri dersi zorunlu tutulmuştur. Günümüzde bilimsel ve teknolojik gelişmeleri iletişimi etkilemiş, geliştirmiş ve önemini giderek artırmıştır. İletişimin önemi nedeniyle birçok iletişim aracı geliştirilmiş, çağımıza "bilgi çağı", "iletişim çağı" gibi isimler verilmiştir. Ancak iletişimde çeşitli aygıtların önem kazanması aynı zamanda iletişimi mekanikleştirmiş, insanları hem kendisine, hem de diğer insanlara yabancılaştırmış ve kişilerarası ilişkileri en alt düzeye indirmiştir. Oysa, amacı insanlara yardım etmek ve sağlık düzeylerini yükseltmek olan hekimlerin kişilerarası ilişkileri, davranışı, davranışların altında yatan etkenleri, kendilerini,' diğer insanları ve kültürlerini iyi tanımaları; mesleksel uygulamalarında bu temel bilgileri yetkin biçimde uygulanmaları gerekir. Ülkemizde tıp fakültelerinin Davranış Bilimleri dersinin standart bir programı yoktur. On yıldır bu dersi veren bir öğretim üyesi olarak deneyimlerine ve diğer tıp fakültelerinin programlarına göre konuları belirledim. Bu kitap bazı fakültelerde "Psikolojiye Giriş" ya da "Kişilerarası ilişkiler" adıyla verilen derslerin konularını da kapsamaktadır. Kitabın tıp fakültesi öğrencilerine, hekimlere ve bu alana ilgi duyanlara yararlı olmasını dilerim.
Öğe
Temel Fizik Deneyleri-2 ( Isı, Dalgalar, Elektrik ve Radyoaktiflik)
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 1991)
Bu kitaptaki deneylerin pek çoğu 1987-88 öğretim yılından bu yana Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü laboratuvarlarında yaptırılmaktadır. Buradaki deneyler ısı, dalgalar, elektrik ve radyoaktiflik konularını kapsamakta olup D. 16-34 arasında numaralandırılmışlardır. Temel Fizik Deneyleri-1 adı ile 1985 yılında yayınladığımız birinci ciltte ise kimi mekanik ve doğru akım deneyleri D.1-15 numarada yer almaktaydı. İki cilt birlikte bir bütünlük oluşturmaktadır. Böylelikle FIZ 151-152 Fizik Lab. I-11 derslerini okuyan fizik ve FIZ 153-154 Fizik Lab. I - il . derslerini, okuyan kimya öğrencileri yapacakları tüm deneyleri, hemen hemen tüm genel fizik konularını içeren bu iki ciltte bulabileceklerdir. Birincisinde olduğu gibi bu kitapta da deneyler olabildiğince konu sırasına göre dizilmiştir. Bir öğrenci bir yarıyılda 10 dolayında deney yapacaktır. Laboratuvarların araç-gereç olanakları da göz önünde tutularak farklı konulardan seçilen bu deneyler her yarıyılın başında belirlenmekte, öğrenciler deneysel çalışmalarını dairesel dolanım düzeninde sürdürmektedirler.