Sivas Numune Hastanesi’nde Çalışan Tıbbi Sekreterlerin Bireysel Özelliklerinin İş Doyumuna Etkisi
Abstract
Bu araştırma, Sivas Numune Hastanesi’nde çalışan tıbbi sekreterlerin bireysel
özelliklerinin iş doyumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Tanımlayıcı tipteki araştırmamızda; araştırmanın evrenini, Sivas Numune
Hastanesi’nde görev yapmakta olan tıbbi sekreterler oluşturmuş ve 141 sekreterden
98 tıbbi sekretere ulaşılmıştır. Örneklemin %42,9 (n=42) erkek, %57,1 (n=57) kadın
çalışanlar oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında; literatür doğrultusunda hazırlanan,
veri toplama formu ve JSS İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Çalışanların tamamıyla
yüz yüze görüşmelerle doldurulan anket formları yaklaşık 10 dk sürmüştür.
Araştırmaya katılmak isteyen, gönüllü ve yüz yüze iletişime geçilebilen sekreterler
araştırma örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22.0
kullanılıp, veriler aritmetik ortalama ± standart sapma, çalışan sayısı ve yüzdesi
şeklinde belirtilmiştir.
Toplam 41 maddeden oluşan iş doyum ölçeği, terfi ve ilerleme, ast-üst
ilişkisi, kişilik, statü, zeka ve yetenek, ödüller ve özendirme, kararlara katılma,
birlikte çalışan iş görenler, fiziksel koşullar ve iletişim olmak üzere 10 alt ölçekten
oluşmaktadır. Ölçek minimum 41 maksimum 205 puan olabilmektedir. Puan
yükseldikçe kişinin iş doyum düzeyinin de o oranda yükseldiği şeklinde
değerlendirilmiştir. Katılımcıların genel iş doyum puan ortalaması 117.3±15.3
bulunmuştur. Bu puanın minimum 41 maksimum 205 olduğu düşünüldüğünde genel
iş doyum seviyesinin ortalamanın biraz altında olduğu şeklinde değerlendirilmiştir.
Bunlar arasında sadece hizmet içi eğitim alma durumuna göre iş doyum
ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Değerlendirmede hizmet içi eğitim
alanların iş doyumu, almayanlardan daha yüksektir. Cinsiyet, medeni durum, eğitim
seviyesi, çocuk durumu, nöbet durumu, iş yerindeki konum, meslek tercihi, meslek
seçimi ve tatil durumu değişkenlerinin iş doyumu üzerinde anlamlı derecede etkili
olmadığı görülmüştür. This study was conducted to determine the effect of individual characteristics
of medical secretaries working in Sivas Numune hospital on job satisfaction.
In our study, which has descriptive type of survey content, 98 medical
secretaries have established the universe of the research and 98 medical secretaries
have been found in Sivas Numune Hospital. The sample constituted 42.9% (n=42)
male, 57.1% (n= 56) female workers. In the data collection, data collection form
prepared in accordance with the literature and JSS job satisfaction scale were used.
The questionnaires filled with completely face-to-face interviews of the employees
lasted for about 10 minutes. Secretaries who wish to participate in the research
constitute the research sample. Statistical analysis statistical analysis was performed
using SPSS 22.0 and the data were expressed as arithmetic mean, ± standard
deviation, number of employees and percentage.
A Toplam of 41 items consisted of 10 subscales, including job satisfaction
scale, promotion and progress, subordinate relationship, personality, status,
intelligence and talent, awards and encouragement, participation in decisions,
employees working together, physical conditions and communication. The scale can
be a minimum of 41 points and a maximum of 205 points. The higher the score, the
higher the person's job satisfaction. The overall job satisfaction score of the
participants was found to be 117.3 ± 15.3. Considering that this score is a minimum
of 41 and a maximum of 205, the overall job satisfaction level is lower than the
average.
Among these, only the difference between job satisfaction averages were
found to be significant. When we look at the in-service training job satisfaction is
higher than those who do not. Gender, marital status, education level, child status,
seizure status, position at work, occupation preference, career choice and holiday
status variables were not found to have a significant effect on job satisfaction.