Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Fatih
dc.contributor.authorZiyanoğlu, Özlem
dc.date.accessioned2020-01-16T05:36:33Z
dc.date.available2020-01-16T05:36:33Z
dc.date.issued2019tr
dc.date.submitted2019-04-30
dc.identifier.otherXI, 195 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12116
dc.description.abstractBu çalışma Pierre Bourdieu’nün 1979 yılında yayımladığı “sınıfsal perspektif ile kültürel analizi” bir araya getirdiği saha araştırmasından ilham alınarak tasarlanmıştır. İlk olarak orta sınıf(lar)ın Avrupa ve bilhassa Türkiye’deki kuramsal tartışmaları tarihsel olarak ele alınmıştır. Bu minvalde, orta sınıf fraksiyonlarının Neoliberal değişim dinamiklerinden nasıl etkilendiği tartışılmış ve sınıf fraksiyonlarının hem toplumsal uzamda hem de kendi içlerinde ayrışan yönleri belirtilmiştir. Bourdieu (1971)’ye göre orta sınıf mensupları kendi özlemlerini, kültürel sermaye ve habitus yoluyla çocuklarına aktarma eğilimindedirler. Çalışmanın omurgasını oluşturan bu tez doğrultusunda, belirlenen örneklem özeline yönelik bir saha araştırması geliştirilmiştir. Orta sınıf(lar)ın müzik beğenileri, giyim tercihleri ve sanatsal tüketim tercihlerinden oluşan kültürel beğenilerinden; çocuklarının eğitimine sundukları yatırımlara ilişkin tercihleri değerlendirilmiş ve bu tercihlerin halk sınıfları ile üst sınıf fraksiyonlarından ayrışan yönleri ortaya konulmuştur. Araştırma yöntemi olarak seçilen anket çalışması, Bourdieucü perspektifle değerlendirilmiş ve beğeni yargısının orta sınıf(lar) üzerindeki tezahürleri ortaya konulmuştur.tr
dc.description.abstractThis study designed with inspired by Pierre Bourdieu’s field research, which is he published in 1979 combining class perspective and cultural analysis. At first, the theorical debates of middle class(es) in Europe and especially in Turkey were handled as historical. İn this way, it is debated, how is the middle class fractions are affected by Neoliberal drivers of change and the differentiating aspects of class fractions both in social space and itself. According to Bourdieu (1971), members of middle class tend to transmit their aspirations to their children, through cultural capital and habitus. In this way with this thesis, which is constitutes the backbone of the study, a survey study was developed towards determinated sample. The middle class(es)’s cultural tastes, which is include musical tastes, clothing preferences, artistic cultural preferences and their preferences about investments, which are they offers to education of the children were evaluated and it is indicated aspects of seperated from public class and upper class fractions. The survey study, that is choosen method of research was evaluated with the Bourdieusian perspective and it is revealed appearances of taste judgment on middle class(es).tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectKültürel Sermayetr
dc.subjectHabitustr
dc.subjectOrta Sınıftr
dc.subjectBourdieutr
dc.titleOrta Sınıf Ailelerin Kültürel Sermaye Aktarımlarının Sosyolojik İncelemesitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record