Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Yüksel
dc.contributor.authorÇimen, Tolga
dc.date.accessioned2020-01-28T13:05:08Z
dc.date.available2020-01-28T13:05:08Z
dc.date.issued2018tr
dc.date.submitted2018-06-23
dc.identifier.otherx,80 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12177
dc.description.abstractFutbol çağımızda en çok sevilen spor dalı olarak bilinmektedir. Futbolun geniş coğrafyalara hitap eder hale gelmesi futbol ekonomisinin gelişimini tetiklemiştir. Futbol ekonomisinin saha içini ilgilendiren boyutuna bakıldığında futbolculara ödenen bonservis bedelleri, futbolcu maaşları, altyapı yatırımları, tesisleşmeye yönelik harcamalar, teknik adamlara ödenen ücretler gibi kalemlerden söz edilebilir. Futbol ekonomisinin saha dışı boyutunda ise yüksek fiyatlarla yapılan yayın ihaleleri, sponsorluk anlaşmaları, sermaye sahiplerinin kulüp satın alma yoluyla yapmış oldukları yatırımlar, stadyumlardan elde edilen maç günü gelirleri gibi kalemler söz konusu olmaktadır. Futbol ekonomisinin saha dışı boyutunda meydana gelen büyüme saha içini doğrudan etkilemektedir ve endüstriyel futbolun oluşumuna doğrudan hizmet etmektedir. Futbolun saha dışı boyutunun saha içini bu kadar etkilediği düşünüldüğünde bu araştırmada saha içinde alınan skorların saha dışına etkinliği incelenmiştir. Araştırmada, BIST’te yer alan Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor kulüplerinin maç sonuçlarının hisse senedi fiyatlarına etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Futbol maçları sadece Süper Lig olarak ele alınmıştır. 2008-2009 sezonuyla 2016-2017 sezonu arasındaki futbol maçlarından önceki hisse senedi fiyatları ve futbol maçlarından sonraki hisse senedi fiyatları dikkate alınarak bir çalışma yapılmıştır. Bu fiyatların beraberlik, mağlubiyet ve galibiyet değişkenleri açısından değişiklik gösterip göstermediği analiz edilmiştir. Uygulanan Anova Testi sonucuna göre Trabzonspor kulübünün galibiyet sonrası ve mağlubiyet sonrası hisse senedi fiyatlarının farklı olduğu, mağlubiyet sonrası hisse senedi fiyatlarının, galibiyet sonrası hisse senedi fiyatlarından daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte Anova Testi’nde Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray futbol kulüplerinin maç öncesi ve maç sonrası hisse senedi fiyatlarının galibiyet, mağlubiyet ve beraberlik bağlı olarak bir farklılık olmadığı görülmüştür. Uygulanan t Testi’ne bağlı olarak Fenerbahçe kulübünün hisse fiyatlarının maç öncesi ve maç sonrası değerlerinin farklı olduğu maç sonrası değerlerinin maç öncesi değerlerinden daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada kullanılan t Testi sonuçlarına göre Beşiktaş, Galatasaray ve Trabzonspor’un maç öncesi hisse senedi fiyatları ile maç sonrası hisse senedi fiyatları arasında bir farklılık olmadığı görülmüştür.tr
dc.description.abstractis known to be the most popular sports branch in our age. Its ability to appeal to a wide geographical range has triggered the development of the football economy. Considering the size of the football economy related to the field, some components might be addressed such as the cost of testimonial fees paid to the players, footballers' salaries, infrastructural investments, expenditures for facilities, fees paid to managers and trainers. When it comes to outer field dimension of the football economy, some other components might be addressed such as high-priced publications deals, sponsorship agreements, investments made by club owners through club purchases, match day revenues from stadiums. The expansion in the outer dimension of football has an impact on the on-site dimensions and directly serves to the formation of industrial football. Considering the vast influence the off-field dimension of football on its other dimensions in the field, this study has examined to what extend the scores taken on-field have an influence on the outside dimensions of the field. The study examined whether the match results of BeĢiktaĢ, Fenerbahçe, Galatasaray and Trabzonspor clubs in BIST affected the stock prices. Football matches are only considered as Super League. A study was carried out considering the stock price before the football matches between 2008-2009 season and 2016-2017 season and the stock prices after the football matches. It has been analyzed whether these prices have changed in terms of variables such as draw, loss and win. According to the results of the applied Anova Test, Trabzonspor Club's post-win and post-win stock prices are different and post-loss stock prices are lower than post-win stock prices. However, in the Anova Test, the pre-match and post-match stock prices of BeĢiktaĢ, Fenerbahçe and Galatasaray football clubs did not differ according to the wins, defeats and draws. Depending on the applied t Test, the result that the pre-match and post-match values of Fenerbahçe club's share prices are lower than their pre-match values. According to the t test results used in the research, it is seen that there is no difference between Besiktas, Galatasaray and Trabzonspor pre-match stock prices and post-match stock prices.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectFutboltr
dc.subjectEkonomitr
dc.subjectFinanstr
dc.subjectŞirketleşmetr
dc.titleFutbol Kulüplerinin Mali İşlemleri Ve Bist’te Yer Alan Futbol Kulüplerinin Maç Sonuçlarının Hisse Senedi Fiyatlarına Etkisi Üzerine Bir Uygulamatr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record