Show simple item record

dc.contributor.advisorKısakürek, Muhammet Mustafa
dc.contributor.authorKaya, Hamdi
dc.date.accessioned2020-01-28T13:16:07Z
dc.date.available2020-01-28T13:16:07Z
dc.date.issued2019tr
dc.date.submitted2019-09-06
dc.identifier.otherxiii, 123 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12186
dc.description.abstractGünümüzde gelişen teknoloji, yüksek rekabet ortamı ve artan imkanlar finans alanında da diğer alanlarda olduğu gibi bilgi sahibi olmayı, bunu akıl süzgecinden geçirerek zamanla yarışırcasına hareket etmeyi zorunlu hale getirmektedir. Önce bilgisayarlar üzerinden sonrasında ise tablet ve telefonlar üzerinden finansal işlemlerin bireysel olarak yapılmasına imkân tanıyan gelişmelerin yaşanması, iyi bir finans bilgisine sahip olmayı zorunlu kılmaktadır. Gün geçtikçe artan finansal ürün ve araçlar, doğru karar almak isteyen bireylerin finansal bilgi açısından belirli bir yetkinliğe sahip olmasını doğal olarak gerektirmektedir. Finansal okuryazarlık seviyesini yükselten bireyler, fırsatlardan yararlanmayı, tehditlere karşı önlem almayı rahatlıkla gerçekleştirebilecektir. Finansal açıdan bilinç seviyesi yüksek olan bireyler, öncelikle kendi mali kararlarında, dolaylı olarak da içinde bulunduğu ekonomik yapıda riski azaltacaklardır. Bu tezde, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi‟nde öğrenim gören 4377 lisans öğrencisi anakütle olarak belirlenmiştir. Bu anakütleden basit rastgele örnekleme yoluyla alınan 720 örneklem üzerinden, başta fakültede verilen muhasebe-finansman dersleri olmak üzere; cinsiyet, sınıf, bölüm, genel not ortalaması ve fakültede verilen diğer derslerin finansal okuryazarlık üzerine etkileri araştırılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin kendilerini genel olarak orta düzeyde finansal okuryazar gördüğü, finansal okuryazarlık seviyesini belirleyecek sorular üzerinden yapılan değerlendirmede de genel olarak orta seviyenin biraz altında finansal okuryazar oldukları sonucu çıkmıştır. Erkek katılımcılar kadın katılımcılara göre daha yüksek seviyede finansal okuryazarlık ve bilgi seviyesine sahiptir. Öğrencilerin yaklaşık yarısı muhasebe-finansman ağırlıklı derslerin finansal okuryazarlıklarına etki ettiğini belirtmiştir. Çalışmada cinsiyetler, sınıflar ve bölümler arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.tr
dc.description.abstractNowadays, developing technology, high competitive environment and increasing opportunities make it necessary to have the knowledge about finance as in other fields and to act in a competitive manner by reasoning out. Developments that enable the financial transactions to be carried out individually, first via computers and then via tablets and phones, make it necessary to have good financial knowledge. Naturally, the increasing number of financial products and instruments also require to have a certain level of financial knowledge for those who want to make the right decisions. Individuals who raise the level of financial literacy will be able to take advantage of opportunities and take precautions against threats. Individuals with a high level of financial awareness will reduce the risk primarily in their own financial decisions and also indirectly in the economic structure in which they are involved. In the thesis, 4377 undergraduate students studying at Cumhuriyet University, Faculty of Economics and Administrative Sciences were identified as target population. In particular, accounting-finance courses given in the faculty; the effects of gender, grade, department, grade point average and other courses on financial literacy were examined on 720 samples taken from the target population by simple random sampling. As a result of the study, it was concluded that the students consider themselves as a medium level financial literate in general and in the assessment made on the questions that will determine the level of financial literacy, they are generally slightly below the medium level. Male participants have a higher level of financial literacy and knowledge than female participants. Approximately half of the students stated that the courses which mainly involves accounting-finance have an impact on financial literacy. In the study, it was found that there are significant differences between the sexes, classes and departments.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectFinansal Okuryazarlıktr
dc.subjectFinansal Bilgitr
dc.subjectFinansal Eğitimtr
dc.titleFinansal Okuryazarlık Ve İibf’de Verilen Muhasebe Finansman Derslerinin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkileri: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırmatr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record