Hasta Hakları Bilinçliliği; Sivas İlinde Bir Özel Eğitim Kurumu Örneği
Abstract
Bu çalışmanın amacı; özel öğretim kurumlarındaki öğrencilerin hasta hakları
konusundaki bilinçlilik düzeyini tespit etmektir. Bu durumdan hareketle hasta
haklarını ne derecede bildiklerini ve sosyal yaşamlarında bu haklarının ne kadarını
kullandıklarını anlamaya çalışmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın örneklemi; Özel Atılım 2 İhtiyaç Akademi Kurs Merkezinde
öğrenim gören 17 yaş ve üzerindeki öğrencilerden oluşmaktadır.
Yapılan araştırmada; demografik bilgi formu ve hasta hakları bilinçliliği
ölçeği formundan yararlanılarak 490 öğrenciyle anket çalışması yapılmıştır.
Araştırmanın, lise, önlisans, lisans ve yüksek lisans mezunu olan öğrenciler
üzerinde uygulanması eğitimli kişilerin sosyal hayat içerisinde hasta hakları
mevzuatının ne kadarına vakıf olduklarını göstermektedir. Yapılan araştırma eğitimin
temel hak ve sorumluluklarımız üzerindeki etkisini görmemiz açısından önemli bir
yere sahiptir.
Sonuç olarak, alınan eğitimin hasta haklarının bilmesi konusunda önemli bir
yeri olmasının yanı sıra tek belirleyici etkenin bu olmadığı ortaya çıkmıştır. Sosyal
yaşam içerisinde karşılaşılan hasta-hastane-kurum ilişkilerindeki etkileşim bu
hakların bilinmesi açısından önemli bir yere sahiptir. The aim of this study is to determine the level of awareness of students’ rights
in private education institutions. Therefore, it aims to try to understand to what extent
patients’ rights are known and how much they use in their social lives.
The sample of the study consisted of students aged 17 and over studying at
Özel Atılım 2 İhtiyaç Academy Course Center.
In the research; demographic information form and patient rights awareness
scale form were used in survey by 490 students.
The application of the study on high school, associate, bachelor and master
graduates shows how much educated people are aware of the patient rights
legislation in social life. The research has an important place in order to see the effect
of education on our fundamental rights and responsibilities.
As a result, it is revealed that education is not only the main determinant
factor in addition to having an important place in the recognition of patient rights.
The interaction between patient –hospital-institution relations encountered in social
life has an important place in terms of knowing these rights.