Show simple item record

dc.contributor.authorBalıca, Metin
dc.contributor.authorÇetin, Halis
dc.date.accessioned2020-02-05T05:32:40Z
dc.date.available2020-02-05T05:32:40Z
dc.date.issued2014tr
dc.date.submitted2014-10-14
dc.identifier.othervii, 166
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12223
dc.description.abstractBALICA, Metin. Adalet ve Kalkınma Partisi Dönemi (2002-2013) İlköğretim Eğitim Politikaları ve Toplumsal Algı (Sivas İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2014. Bu çalışma Adalet ve Kalkınma Partisi’nin iktidara geldiği günden itibaren 2013 yılına kadar eğitimde ilköğretim alanında uyguladığı politikaların ne şeklide gerçekleştiğini ve bu eğitim politikalarının toplum tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktadır. Çalışma kapsamında eğitim, eğitim politikaları ve bununla topluma nasıl etki edilmeye çalışıldığı ele alınmaktadır. Eğitim, devletin ideolojik bir aygıtı olarak tanımlanmaktadır. Devleti yöneten iktidarlar eğitim alanları içerisinde yönettikleri toplumu da kontrol altına almakta mevcut otoritelerini muhafaza etmenin yanı sıra gelecek nesilleri de kendi istekleri doğrultusunda hazırlamanın aracı olarak eğitimi vazgeçilmez bir politika malzemesi hâline getirmektedirler. Her iktidarın kendisi açısından önemli olduğunu düşündüğü ideolojisinin ve politikasının, uygulamalarda en çok karşılaşıldığı alanlardan birisi kuşkusuz eğitim alanı olduğu görülmektedir. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurulduğu günden itibaren devlet idaresinde yapılan değişikliklerde eğitim alanında uygulanan politikalar bunun göstergesi sayılabilir. Adalet ve Kalkınma Partisi Döneminde’ de tüm politik alanların içinde eğitimin ayrı bir öneme sahip olduğu görülmektedir. Parti kurucularının sahip olduğu siyasal geçmiş ve ideolojik birikim bu dönemde yapılan eğitim uygulamalarını daha dikkat çekici kılmaktadır. Tek başına bu kadar uzun süre iktidarda kalabilen bir partinin uygulamaları, eğitimin oldukça geniş bir çerçevesi olması ve eğitim içinde uzun vadede dindar bir nesil yetiştirme iddialarının temelinin de incelenmesi bakımından araştırmada ilköğretim veya temel eğitim adı altında bir sınırlılık belirlemek gerekmiştir. Başlı başına bir politika alanı olan ilköğretim politikaları ana hatlarıyla ele alınmakla birlikte konu, 2002-2013 dönemi ilköğretim politikalarının toplum tarafından nasıl algılandığının Sivas İli ölçeğinde incelenmesi ile tamamlanmıştır.tr
dc.description.abstractBALICA, Metin. Elementary Education Policies and Social Perception of Elementary Education Policies of Justice and Development Party (between the years 2002-2013) in the sample of Sivas, Master Thesis, Sivas, 2014. This study indicates how the elemantary education policies of Justice and Development Party, beginning from the day it has come to power to the year 2013, are put in to practice and how the society perceives them. Within the study, it is examined what education, educational policies are and how the sucuety is tried to be impressed by these policies. Education is described as an ideologic tool of the state. The goverments which administer the state make education an indispensable tool for politcs both for proteching their present authorities to control society and for preparing next generations on the way the wont. For each goverment education is definitely one of the fields they mastly encounter while implementing their policies and ideologres which are significant for them. Just from the foundation of Republic of Turkey, different policies of changing governments can be mentioned in this sense. Thinking Justice and Development Party, it is clear that education is exclusively important amang it’s politics, political and ideological backgrounds of founders of the party make educational implementations of the party more remarkable. For this research, a necessity has occured to restrict the study into the name “elementary education” because of the foct that education has a wide scope, implementations of a party which is able to study in power for a log time and the basis of arguments on growing a religious generation within the long term education. This paper both studies elementary education. This paper both studies elementary education policies in general terms and examines the perception of elementary edication policies between 2002-2013 by society in the sample of Sivas.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectMuhafazakârlıktr
dc.subjectEğitimtr
dc.subjectPolitikatr
dc.subjectİlköğretimtr
dc.subjectToplumsal Algıtr
dc.titleAdalet Ve Kalkınma Partisi Dönemi (2002-2013) İlköğretim Eğitim Politikaları Ve Toplumsal Algı (Sivas İli Örneği)tr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record