dc.contributor.author | Özhan, Tuba | |
dc.contributor.author | Bulut, Mustafa Hilmi | |
dc.date.accessioned | 2020-02-27T06:22:38Z | |
dc.date.available | 2020-02-27T06:22:38Z | |
dc.date.issued | 2019 | tr |
dc.date.submitted | 2019-02-15 | |
dc.identifier.other | XIV, 115 sayfa | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/12263 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, çalgı virtüözlerinin bestelemiş oldukları sözlü eserler
ile çalgı virtüözü olmayan ve çoğunlukla sözlü eser besteleyen bestecilerin sözlü
eserlerinde kullandıkları makam geçkileri ve usûlleri birbirleriyle karşılaştırmak ve
virtüözlüğün bu eserlere farklı yansımalarının olup olmadığının ortaya
çıkartılmasıdır.
Araştırmanın örnekleminde Hacı Ârif BEY, Bimen ŞEN, Tanbûri Cemil BEY
ve Yorgo BACANOS’un kürdilihicazkâr makamındaki sözlü eserleri incelenmiş ve
ilgili eserlerde kullanılan usûl ve makam geçkileri birbirleriyle karşılaştırılmıştır.
Örnekleme alınan eserler kasıtlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir.
Araştırma, Türk Müziğinin sözlü eserlerinin bestelenmesinde makam
kullanımı, geçkiler ve usûllerin eserlerde uygulanmasına katkı sağlayacak olması
bakımından önemlidir.
Araştırma için gerekli olan veriler, kaynak taraması yolu ile elde edilmiştir.
Kaynak taramasında konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar ve tezler incelenmiş;
internetten de kaynak tarama kapsamında yararlanılmıştır. Nitel araştırma
tekniklerinin kullanıldığı bu araştırma sonucunda, dört bestecinin kullandıkları usûl
ve makam geçkilerinin birbiriyle benzeyen veya farklı olan yönleri ve virtüöz
bestecilerin müzik ve saz hâkimiyetlerinin eserlerde farklı yansımalarla belirleyici
bulundukları tespit edilmiştir. | tr |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compare the transitions from one maqam to
another and methods in the verbal works composed by the virtuosos and those
composed by who is not a virtuouso, but is is a composer of verbal works and to
discuss whether being a virtuoso has any impact on these works.
In the research sample, the verbal works of Hacı Ârif BEY, Bimen ŞEN,
Tanbûri Cemil BEY and Yorgo BACANOS composed in the maqam Kürdilihicazkâr
have been analyzed and the tunes and maqam transitions in the respective works
have been compared. The works have been selected by using puposive sampling
method.
The research has a significant contribution to the use of maqam, transitions
and methods in the composition of verbal works in Turkish Music.
The data required for the research has been obtained via literature review. The
related books, academic texts and dissertations have been studied and the Internet has
been used as a tool for the literature review. As a result of this qualitative study, it
has been ascertained that both similar and different points of methods and maqams
used by four composers and music and saz control of virtuosos are determinants in
the works. | tr |
dc.language.iso | tur | tr |
dc.publisher | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr |
dc.subject | Kürdilihicazkâr | tr |
dc.subject | Makam | tr |
dc.subject | Usul | tr |
dc.subject | Geçki | tr |
dc.subject | Besteci | tr |
dc.title | Hacı Ârif Bey, Bimen Şen, Tanbûri Cemil Bey Ve Yorgo Bacanos’un Kürdilihicazkâr Makamındaki Sözlü Eserlerinin Usûl Ve Geçki Bakımından Karşılaştırmalı Analizi | tr |
dc.type | masterThesis | tr |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr |
dc.relation.publicationcategory | Tez | tr |