Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Mahmut
dc.contributor.authorSaygın, Eylem
dc.date.accessioned2020-02-27T09:14:40Z
dc.date.available2020-02-27T09:14:40Z
dc.date.issued2018tr
dc.date.submitted2018-10-04
dc.identifier.otherxiii, 115
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12324
dc.description.abstractBu çalışmada, çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemlerinde biri olan temel bileşenler analizinin sağlık hizmetlerine bir uygulaması yapılmıştır. Uygulama örneğinde Mersin’deki bir Devlet Hastanesinde hastaların sağlık hizmetlerinden duydukları memnuniyet belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla bir anket hazırlanmış ve bu anket sonucu elde edilen veriler IBM SPSS Statiscits 23 paket programında analiz edilmiştir. Temel Bileşenler Analizi yöntemi ile faktör grupları oluşturulmuş değişken sayısı azaltılmıştır. Anket soruları ayakta hasta ve yatan hastalar için ayrı ayrı düzenlenmiştir. Çalışmanın sonucunda ayakta hastalar için orijinal verileri üzerinden yapılan analizde 5 adet bileşen, standartlaştırılmış değişkenler üzerinden yapılan analizde 5 adet bileşen ve kovaryans metodu kullanılarak yapılan analizde 4 adet bileşen elde edilmiştir. Yatan hastalar için orijinal verileri üzerinden yapılan analizde 3 adet bileşen, standartlaştırılmış değişkenler üzerinden yapılan analizde 3 adet bileşen ve kovaryans metodu kullanılarak yapılan analizde 3 adet bileşen elde edilmiştir.tr
dc.description.abstractOn this study, principal component analysis, one of thefundamenta ltechniques of multivariate statistical analysis applied on health care services. On this application example, in this application example, it has been tried to determined the level of satisfaction the patients of a public hospital feel to their health care services. In this goal, a survey was prepared and with thein formation accuired with the result of the surveye valuated by getting analized in the 23 package program of IBM SPSS Statistics. With the basic component analysis method, variable numbers reduced by creating factor groups. Survey results, arranged differently for inpatients and outpatients. With the result of the survey, analysis made on original data for outpatients yields five components, the analysis made on standardized variables five components and with the analysis made with covariance method fourcomponent sobtained. For the survey mad efor inpatients, the analysis made on original data three components, the analysis made on standardized variables three components and with the analysis made with covarians method three components obtained.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectSağlık Hizmetleritr
dc.subjectÇok Değişkenli İstatistiksel Analiztr
dc.subjectTemel Bileşenler Analizitr
dc.titleSağlık Hizmetlerinden Memnuniyeti Etkileyen Faktörlerin Temel Bileşenler Analizi İle Belirlenmesitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record