Organik Ürünlerin Pazarlanmasında Markalaşmanın Rolü ve Katkısı: Organik Zeytinyağı Üreten Firmalar Üzerinde Bir Araştırma
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Markalar, önceki dönemlerde olduğu gibi söz konusu ürünün nerede, ne
zaman ve kim tarafından üretilmiş olduğunu göstermenin de ötesinde ürünün
kimliğini yansıtan önemli bir gösterge haline gelmiştir. Ayrıca marka, tüketici
zihninde ürünün yer edinmesini sağlayarak, tekrar satın alma davranışında da etkili
olmaktadır. Her üründe olduğu gibi organik ürünlerde de marka olgusu önemli bir
unsurdur. Ülkemizde, tüketicilerin organik tarım ürün farkındalığı çok yakın bir
geçmişe sahiptir. Organik tarım ürünlerine olan talep, çeşitli hastalıkların ortaya
çıkmasına bağlı olarak günden güne artmaktadır. Tüketicilerin, sağlıklı yaşam
konusuna daha fazla önem vermeye başlaması, çevreye karşı olan sorumluluk
düşüncesinin gelişmesi gibi etkenler organik tarım ürünlerinin satın alınmasını teşvik
etmektedir.
Organik ürünlere marka penceresinden bakmayı amaçlayan bu çalışmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler İzmir ilinde organik zeytinyağı
üretimi yapan firma yöneticileri ile yüz yüze olarak gerçekleştirilmiştir. Firma
yöneticilerinden elde edilen verilere, nitel araştırma teknikleri olan betimsel analiz ve
içerik analizi uygulanmıştır. Veri analiz bulgularına göre; organik zeytinyağı üreten
firmaların marka ve markalaşma bilincine sahip oldukları tespit edilmiş, firmaların
organik ürünlerin pazarlanmasında markaya ve markayı sürdürülebilir kılmak adına
markalaşmaya önem verdikleri açığa çıkarılmıştır. Ayrıca organik zeytinyağını satın
alan müşteri kitlesinin yapısı belirlenmiştir. Organik zeytinyağının markalaşmasında
sosyal medyanın, reklamın ve ambalajın önemli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu
çalışmanın kısıtları; zaman, maliyet, firmaların görüşme talebini kabul
etmemeleridir. Dolayısıyla İzmir ilinde görüşmeyi kabul eden firma yöneticilerini
kapsayan bu çalışmanın, genellenebilirliğini artırmak amacıyla Türkiye‟de faaliyet
gösteren tüm organik zeytinyağı firma yöneticileriyle görüşmeler yapılabilir. Ayrıca
organik ürün yelpazesi geniş olduğu için farklı organik ürünler çerçevesinde de
marka ve markalaşma ile ilgili çalışmalar da yapılabilir. Çalışmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, sektörde faaliyet gösteren
veya göstermek arzusunda olan diğer girişimlere ve organik tarım sektörü ile ilgili
kuruluşlara önerilerde bulunulmuştur. As with the previous periods brands has shown beyond where and when the
mentioned product produced by whom that it has become an important indicator of
the identity of product. Besides, the brand is also effective on continuous purchase
behaviour by providing a place of product in the consumer‟s mind. As with any
product, brand case is also an important factor in organic products. In our country,
consumer awareness of organic agricultural products has very recently. The demand
for organic agricultural products is increasing day by day in parallel with emergence
of various diseases. Consumers have to started to give more importance to a healthy
life and factors such as the development of the idea of responsibility towards the
environment encourages the purchase of organic agricultural products.
In this study which aimed to look for organic products from brand window,
qualitative research methods were used. Meetings were conducted face to face with
company managers engaged in the production of organic olive oil in Ġzmir province.
Qualitative research methods which is descriptive analysis and content analysis
applied on the data obtained from company managers. According to the data analysis
findings, companies that produces organic olive oil have been determined to have the
brand awareness and branding, it was revealed that companies give importance to
branding in order to make a sustainable brand in the marketing of organic products.
Additionally, customer group structure who buys organic olive oil has been
determined. Branding of organic olive oil, it reached the conclusion of importance of
social media, advertising and packaging. The limitations of this study are; time, cost,
companies which refuse request for a meeting. Therefore, in this study which
includes the company executives who agreed to interview in the Ġzmir province, in
order to improve its overall feasibility interviews can be done with all organic olive
oil company executives which operating in Turkey. Besides, due to the wide range of
organic products, there also can be studies on brands and branding in the context of
different organic products. At the end of study, with the obtained results it has aimed to set an example
for enterprises which already operating in industry or other entrepreneurs who
desired to operate in the industry.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Suğla Gölü güneyinde (Konya) Karbonifer ve Permiyen yaşlı birimlerin organik jeokimyasal özellikleri
Mehmet Altunsoy (2000)Bu çalışma, Suğla Gölü (Konya) güneyinde yüzeyleyen Karbonifer yaşlı Çelmeliler formasyonu ile Permiyen yaşlı Karadağ kireçtaşının organik jeokimyasal özelliklerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bölge, Toros kuşağının ... -
Tersiyer yaşlı Artova Zile kömürlerinin (Tokat) organik jeokimyasal özellikleri ve hidrokarbon türetim potansiyelleri
Nazan Yalçın Erik; Faruk Ay (2010)Bu çalışma kapsamında, Tokat ilinin batısındaki Zile ve güneybatısındaki Artova ilçeleri sınırlarında belirlenen limnotelmatik depolanma ortamında gelişmiş kömürlerin organik petrografik, organik jeokimyasal özellikleri ... -
Biyogaz Üretimi İçin Ankara’nın Başlıca Organik Atık Kaynakları
Halil Şenol; Emre Aşkın Elibol; Ünsal Açıkel; Merve Şenol (2017)Biyogaz üretimi enerji kazanımı ve organik atıkları bertaraf edilmesi açısından önemlidir. Bitkisel ve hayvansal organik atık maddeler, biyogaz üretimi açısından oldukça önemli bir yere sahiptir. Dünya genelinde biyogaz ...