Başlangıç Flüt Eğitiminde Caz Standartı Eserlerinin Kullanımı Geleneksel Etüt Ve Eserlerle Öğretim Yeterliliğinin Karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırma; Yükseköğretim Kurumlarının Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında
verilen flüt eğitimi sürecinde uygulanmakta olan geleneksel repertuara ek olarak, caz
müzikte kullanılan; dizi, mod, eser ve etütlerinin, flüt eğitiminde kullanılabilirliğini
sorgulamaktadır.
Araştırmada; temel caz altyapısını içeren dizi, mod, etüt ve eserler, flüt eğitimi
veren akademisyen, müzik öğretmeni ve çeşitli alanlarda görev alan flütistlere
ulaşılarak, eğitimlerinde kullanıp kullanmadıkları yönündeki görüşleri alınmıştır. Bu
görüşler doğrultusunda elde edilen verilerin bir kısmı istatistiksel olarak, frekans (f) ve
yüzde (%) ile tablolaştırılıp sözel olarak açıklanmıştır. Bulgular doğrultusunda sonuçlar
açıklanarak, flüt eğitiminde caz müziği ve ögelerinin ne oranda kullanıldığı ifade
edilmiştir. This research; In addition to the traditional repertoire that was given in the Music
Education Departments in the Higher Education Institutions in addition to the traditional
repertoire practiced during the flute education process; examines the usability of series,
modes, works and etudes in flute education.
In the study; the main jazz infrastructure including series, modes, studies and
artifacts, flutist academics, music teachers and the flutists involved in various fields have
been reached and their opinions about whether they use their education. Some of the
data obtained in accordance with these opinions are tabulated by frequency (f) and
percentage (%) and explained verbally. According to the findings, the results were
explained and the extent to which jazz music and its elements were used in the flute
education were stated.