Güzel Sanatlar Lisesi Ve Diğer Liselerde Müzik Eğitimi Almış Öğrencilerin Sosyal Ve Duygusal Gelişmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi
Özet
Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Güzel Sanatlar Lisesi ve
Diğer Liselerde Müzik Eğitimi Almış Öğrencilerin Sosyal ve Duygusal Yalnızlık
Düzeylerini Belirlemeyi amaçlamaktadır.
Bu çalışmada genelden özele doğru bir yöntem izlenerek öncelikle konu
hakkında teorik temellere dayanan bilgiler verilmiştir. Giriş bölümünde konuya
kısa bir değinilme yapılmış ve çalışmanın önemi ve amacı vurgulanmıştır.
Çalışmanın ikinci bölümünde yönteme dair bilgiler, araştırmanın modeli, evreni,
örneklemi, veri toplama araçları, verilerin analizi gibi bilgilere yer verilmiştir.
Üçüncü bölümünde, kavramsal çerçeve başlığı altında, müzik, müzik eğitimi,
insan yaşamında müziğin önemi, öznel iyi oluşluk ve kuramları, ergenlik gibi
başlıklar altında ayrıntılı olarak bilgilere yer verilmiştir.
Uygulanan anketlerin değerlendirildiği bölüm olan dördüncü bölümde,
SPSS paket programıyla değerlendirilen anketlerin ayrı ayrı tabloları
incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda elde edilen verilerle bağlantılı olarak çıkan
sonuçlar ve öneriler kısmı ise çalışmanın bir sonraki bölümü olan sonuç ve
öneriler kısmında verilmiştir. Kullanılan kaynakların gösterimiyle çalışmaya son
verilmiştir. This study aims to determine the levels of Social and Emotional
Loneliness of Students who have studied Music in Fine Arts High School and
Other High Schools in the 2017-2018 academic year.
In this study, a general method from the general to the specific is given
firstly the theoretical information about the subject is given. In the introduction, a
short discussion was made and the importance and aim of the study were
emphasized. In the second part of the study, information about the method, model
of research, universe sample, data collection tools, data analysis are given. In the
third chapter, under the title of conceptual framework, the details of music, music
education, the importance of music in human life, subjective well-being and
theories, adolescence have been explained in detail.
In the fourth section, which is the section where the questionnaires are
evaluated, separate tables of the questionnaires evaluated with SPSS package
program were examined. The results and recommendations in connection with the
data obtained as a result of this review are given in the results and
recommendations section which is the next part of the study. Working with the
demonstration of the resources used was terminated.