Show simple item record

dc.contributor.advisorBahadır, Ziynet
dc.contributor.authorYıldırım, Muhammed
dc.date.accessioned2022-04-28T08:59:21Z
dc.date.available2022-04-28T08:59:21Z
dc.date.issued2017tr
dc.date.submitted2017-08-01
dc.identifier.otherxii, 173 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12516
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite gençliğinin demokratik değerlere karşı tutumlarını ortaya koymak ve buradan hareketle, toplumun demokratikleşme düzeyi hakkında fikir yürütebilmektir. Bu amaç doğrultusunda, alanyazında mevcut olan eserler incelenmiş, incelenen eserler ışığında teorik kısım şekillendirilmiştir. Uygulama kısmında ise anket tekniğine başvurulmuş ve elde edilen veriler, istatistiksel analizlerle yorumlanmıştır. Çalışma, Cumhuriyet Üniversitesi'ne bağlı fakültelerde öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Çalışmada yalnızca özgürlük, hoşgörü, adalet, eşitlik, çoğulculuk ve katılımcılık değerleri ele alınmıştır. Öğrencilerin yaş, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, yaşanılan coğrafi bölge, aile aylık geliri gibi sosyo-demografik özellikleri ile özgürlük, hoşgörü, adalet, eşitlik, çoğulculuk ve katılımcılık demokratik değerlerine karşı tutumları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışma, farklı fakültelerdeki öğrencilerin demokratik değerlere karşı tutumlarının farklı olacağı temel varsayımı üzerine kurulmuştur. Çalışmanın alt varsayımları ise öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile demokratik değerlere karşı tutumları ile ilişkilidir. Bunların dışında bir başka alt varsayım ise demokratik değerlerden birisine karşı olumlu bir tutum sergileyen öğrencilerin, diğer demokratik değerlere karşı da olumlu bir tutum sergileyeceği şeklindedir. Çalışma sonucunda farklı fakültelerdeki öğrencilerin demokratik değerlerinde anlamlı farklılıklar bulunmuş ve demokratik değerler arasındaki korelasyon olumlu olarak görülmüştür.tr
dc.description.abstractThe purpose ıf this study is asserting the attitudes of university students against to democratic values and from this point, expressing the opinion for democratization level of society. Literature is proformed according to this aim and it shpes theoretical part of this study. Questionnaire technique and statistical analyses are used in application study. Study is applied to Students of Cumhuriyet University. Only independence, toleration, justice, equality, multiplism and participation values are evaluated in study. The age, gender, parents education level, residen geographical region, monthly house of income and such sociodemographic of students is examined according to approaches independence, toleration, justice, equality, multiplism and participation. The study is based on the basic assumption that the attitudes of students in different faculties to democratic values will be different. The sub-assumptions of working are related to the socio-demographic characteristics of students and their attitudes towards democratic values. If attitudes towards a democratic value are positive, attitudes towards other democratic values are also positive is another sub-assumption. As a result of the study, there were significant diffirences in the democratic values of the students in diffirent faculties ant the correlation between the democratic values was determined positively.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectGençliktr
dc.subjectDemokrasitr
dc.subjectDeğertr
dc.subjectTutumtr
dc.titleÜniversite Gençliğinin Demokratik Değerlere Karşı Tutumlarıtr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record