Show simple item record

dc.contributor.advisorFilizöz, Berrin
dc.contributor.authorŞahin, Duygu
dc.date.accessioned2022-04-28T09:00:42Z
dc.date.available2022-04-28T09:00:42Z
dc.date.issued2015tr
dc.date.submitted2015-07-03
dc.identifier.otheriv, 163 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12522
dc.description.abstractSon yıllarda örgütlerde mobbing uygulamaları artmaktadır. Mobbing, işyerinde bir kişinin sürekli ve sistematik olarak bir ya da birden fazla çalışan tarafından saldırgan davranışlara hedef haline getirilmesiyle meydana gelmektedir. Uygulanmaya başlandığında anlaşılması zor olan, zamanla içinden çıkılmaz bir hal alan, iş yerinde gerçekleşen mobbing; örgütlerin verimliliğini azaltan, buna bağlı olarak iş gören devir hızının artmasına ve çalışanların performansının düşmesine neden olan, bireylerde, örgütlerde ve toplumda büyük bir maddi ve psikolojik zarara neden olan mobbingin tespit edilmesi, nedenlerinin belirlenmesi ve önlemlerin geliştirilmesi oldukça önemlidir. Bütün bu nedenlerle bu çalışma, kavramsal bir çerçevede bu konulara ışık tutmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın amacına uygun olarak, ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin mobbing davranışlarına maruz kalıp kalmadığını tespit etmek için anket yöntemine başvurulmuştur. Araştırma sonuçları SPSS 17 programı kullanılarak ve Mann-Whitney U, Kruskal Wallis analizleri kullanılmak suretiyle test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, bazı değişkenler arasında anlamlı bir fark bulunurken, bazılarında anlamlı bir fark bulunamamıştır.tr
dc.description.abstractMobbing in organizations has increased in recent years. Harassment of a person or as a continuous and systematic occur in the workplace by making it the target of aggressive behavior by multiple employees. When introduced that are difficult to understand, once it became inextricable, mobbing occurred in the workplace; It reduces the efficiency of the organization, consequently causing the fall of the employee to the increase in turnover and employee performance in the individual, determining the mobbing causing great physical and psychological harm to the organization and the community, determining the causes and development of measures are very important. For all these reasons this study, a conceptual framework aims to shed light on these issues. For the purposes of this study, the teachers working in primary and secondary schools were consulted in the survey method to tepit the kalmadı exposed to mobbing behavior. The survey results using SPSS 17 software and Mann-Whitney U test was used by Kruskal-Wallis analysis. According to the survey, which found a significant difference between some variables, there was no significant difference in others.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectMobbingtr
dc.subjectSonuçları ve Başa Çıkma Yöntemleritr
dc.subjectKurbantr
dc.titleÖrgütlerde Mobbing ve Bir Alan Araştırmasıtr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record