Üniversite Öğrencilerinde Yatırım Algısı: Cumhuriyet Üniversitesi Ve Erciyes Üniversitesi’nde Bir Uygulama
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
İnsanlar diğer tüm canlı varlıklardan farklı olarak kendine özgü yeteneklere
sahiptir. Bu yetenekler; düşünme, konuşma, karar verme ve uygulama, zihinsel ve
fiziksel gücünü kullanarak teknolojik, kültürel ve ekonomik değerler, üretme
şeklinde sıralanabilir. İnsanların yaşadıkları olayları yorumlamaları, çevrelerindeki
uyaranlar ile bu uyaranların iç dünyalarında oluşturduğu duyguların etkileşimi
sonucu gerçekleşir. Bireylerin herhangi bir konu hakkındaki davranışlarının
anlaşılabilmesi için duygularını ve bu duygularının beslediği tepkilerin bilinmesi
gerekmektedir. İnsanların karşılaştıkları durumlar karşısında farklı tutumlar
sergilemesi; kişilerin yaşı, cinsiyeti, eğitim durumu ve yetiştirilme şartları ile birlikte
birçok faktörle ile ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda geleceğin potansiyel yatırımcısı
olan üniversite öğrencilerinin yatırıma bakış açıları değerlendirilerek, yatırım
algılarının tespit edilmesi önem arz etmektedir. Bununla birlikte farklı bölümlerde ve
farklı üniversitelerdeki öğrencilerin yatırım ve kullanılan yatırım araçları hakkındaki
bilgilerinin tespit edilmesi konu hakkında daha objektif bilgiler sunmaktadır.
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yatırıma yönelik bakış açıları ve
algılarını belirleyerek değerlendirmelerde bulunmak amaçlanmıştır. Farklı
üniversitelerdeki ve bölümlerdeki öğrencilerin yatırıma bakışı ve ilgisi açısından
temel düzeyde ekonomi ve finans, bireysel bankacılık, emeklilik ve sigortacılık,
yatırım, vergi ve mevzuat, matematik ve faiz alanlarındaki bilgi düzeylerinde anlamlı
farklılıklar olup/ olmadığı ve finansal davranışlarının hangi doğrultuda olduğu tespit
edilmiştir. Üniversiteler ve bölümler açısından yatırım algısı konusunda benzer bakış
açıları ve bilgi düzeyine sahip olduğu görülmüş olup, finansal davranışlar konusunda
ise anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Unlike all living beings, people have their own unique abilities. These abilities
are; thinking, speaking, deciding and practicing, technological, cultural and economic
values using mental and physical power, producing. Interpretation of the events
people experience, the interaction of the stimuli in their surroundings and the
emotions they create in their inner world of these stimuli. In order for individuals to
understand their behavior on any subject, their feelings and reactions to these feelings
must be known. People display different attitudes towards situations they meet; age,
gender, educational status, and conditions of development of the person. In this
context, it is important to determine investment perceptions by evaluating the
investment perspectives of university students who are potential investors of the
future. However, the identification of information about investment and investment
instruments of students in different departments and in different universities offers
more objective information.
In this study, it is aimed to determine the viewpoints and perceptions of
university students views towards investing. It has been determined that there are
meaningful differences in the knowledge level of economics and finance, retail
banking, retirement and insurance, investment, tax and legislation, mathematics and
interest fields and the direction of financial behavior in terms of the investment view
and interest of the students in different universities and departments. In terms of
universities and departments, it has been seen that they have a similar perspective and
knowledge level about investment perception and there are significant differences in
financial behavior.