Show simple item record

dc.contributor.advisorBaktır, Mehmet
dc.contributor.authorAtaman, Büket
dc.date.accessioned2022-04-28T09:16:10Z
dc.date.available2022-04-28T09:16:10Z
dc.date.issued2015tr
dc.date.submitted2015-11-23
dc.identifier.otherVII, 112 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12575
dc.description.abstractBüyük günah kavramı kelam ilminde önemli konular arasında yer almaktadır. Bu çalışmada Kur'an-ı Kerim'de günah anlamına gelen kavramlar Razî'nin Tefsîr-i Kebîr'ine göre değerlendirilmektedir. Bunun yanı sıra büyük günah ile küçük günah arasındaki ince fark açıklanmaktadır. Dini terminolojide büyük, ağır ve çirkin günahları ifade eden "kebire" kavramının taşıdığı manaların neler olduğu belirtilmektedir. Büyük günah işleyenlerin bazı kelami mezhepler açısından itikadi durumunun ne olacağı sorusuna yanıt aranmaktadır. Bununla beraber büyük günah işleyenlerin dünya ve ahiret hayatında ne gibi sonuçlarla karşılaşacağı hakkında değerlendirme yapılmaktadır. Ayet ve hadislerin ışığında değerlendirme yapmakla beraber tez konusu olan Razi'nin Tefsîr-i Kebîr'ine Göre Kurân'da günah manasına gelen kavramlar açıklanıp büyük günah işleyenlerin dünya ve ahiretteki durumlarına değinilmektedir. Allah Tealâ insanı iki yoldan birini (yani iyi ve kötü, hayır ve şerden) tercih etmekle sorumlu tutmuştur. İslami söylemde kötü ve şer olanın karşılığı suç niteliği taşıyan günah kavramında karşılık bulmuştur. İnsanoğlu hür iradesiyle seçmiş olduğu bu fiilin karşılığını görecektir. Kelamî açıdan, her bir ekol günah kavramına farklı bir açıdan ele almış ve bu da birçok tartışmaları da beraberinde getirmiştir. Bu mezheplerden bir kısmı büyük günah işleyenleri kâfir konumuna getirmiş, bir kısmı sonucu Allah'a havale etmiş; bazısı ise bu kişileri imanla küfür arasında bir mevkiye yerleştirmiştir. Ehl-i Sünnet'e göre büyük günah işleyenlerin mü'min oldukları kabul edilmiş, bu kişilerin kâfir değil, günahkâr mü'min oldukları kabul edilmiştir. Bunun yanında, günahkâr mü'minin tevbe ettiğinde, Allah'ın dilemesine bağlı olarak affedilmesi de, cezalandırılması da mümkündür. Ehl-i Sünnet çerçevesinde düşünen Razi'ye göre büyük günah işleyen kişi kâfir olmaz. Fakat bu kişiler günahkâr kullardır. Uhrevî konumları ise inkâra varmadığı sürece ebedî cehnnem değildir. Mü'min için ebedî cehennemde kalma durumu Allah'ın adaletine aykırıdır. Büyük günah işleyenlerin ebedi olarak cehennemde kalmayacağı görüşü ağırlık kazanmış ve Allahı'ın dilemesinin önemli olduğu vurgulanmıştır.tr
dc.description.abstractThe concept of sin is among the major important issues in theological knowledge. In this study, the Holy Koran, which means concepts are evaluated according to the sin-i Kebir Razî's exegesis. As well as the subtle difference between this great sin is described by small sin. Religious terminology in big, heavy and ugly sins express "the graves" it is stated that the concept of the significance it had happened. What will happen in terms of some theological sects itikadi case of major sins is to answer the question. However, the assessment is made about the great sin will face consequences such as what the world and the life hereafter. Verses and the hadiths of the thesis topic with which to make assessments in the light of the exegesis of fennel-i concept in the sense of sin by the Holy Kebir explained and discussed in the world and in the Hereafter is a great sin that situation. One of the two people on the road of Allah (ie good and evil, and the evil no) was held responsible choice. Islamic money which is bad and evil nature of the crime literature has found money in the concept of sin. This will see the actual money to be selected by mankind free will. Theological perspective, looked at from a different perspective to the concept of sin, and that each school has brought many discussions. Some of these sects has brought great location sins of unbelievers, he has referred to the results of a part of God; The curse has placed some faith to a position between these people. Ahlul accepted that believers who commit major sins according to the Sunnah, not unbelievers those people were considered to be sinful believers. In addition, when repent of sinful believers, also depending on Allah's forgiveness, punishment is also possible. Ahl al-Sunnah who frame the greatest sin is not functioning according to infidel Razia. These people are sinful servant. Cehnne about otherworldly locations are not eternal, as long as the denial arrive. Remain eternally in hell condition is contrary to God's justice for believers. Gained great sin in hell as eternal weight of opinion that it is not working and it was emphasized that it was important to the will of Allah.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectKur'antr
dc.subjectGünahtr
dc.subjectBüyük Günahtr
dc.subjectİmantr
dc.subjectDünyatr
dc.subjectAhirettr
dc.subjectRazitr
dc.titleRazi'nin "Tefsîr-İ Kebîr"İne Göre Büyük Günah İşleyenlerin Dünya ve Ahiretteki Durumlarıtr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record