Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbudak, Ercan
dc.contributor.authorAkıl, Özden
dc.date.accessioned2022-04-28T09:19:59Z
dc.date.available2022-04-28T09:19:59Z
dc.date.issued2018tr
dc.date.submitted2018-04-20
dc.identifier.otherXVIII, 323 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12579
dc.description.abstractEğitim amacıyla yapılan yer değişimleri her daim ve her yerde karşımıza çıkan bir olaydır. Eğitim, oldukça küçük yaştaki bireylerin bile her gün zorluklarla mücadele etmelerine sebep olan bir kurumdur ve dolayısıyla önemi çok büyüktür. Buradaki zor mücadelelerin başlıca unsurlarından biri de uzun mesafelerdir. Bu uzun mesafelerden akla ilk olarak kırsal kesimlerden kasabalara gerçekleştirilen günlük taşımalı eğitimler gelmektedir. Bu tür koşullarla eğitimlerini tamamlamaya çalışan çocukları günümüzde bile hala görmek mümkündür. Özellikle kış aylarında yürütmesi oldukça zor olan bu koşullara çare olarak ebeveynler kasabalara veya şehirlere göç etmeyi bulmaktadırlar. Başvurulan bu yol, kırdan kente göçün de en önemli sebepleri arasında yer almaktadır. Eğitimin erken dönemlerinde dahi en iyi koşullarda gerçekleştirilme arayışı, ilerleyen dönemlerde hedefini daha da artırarak devam etmektedir. Özellikle öğrenciler yüksek eğitimlerinde kendilerine en çok fayda sağlayacak okul ve bölüm arayışında olurlar. Bu dönemde her öğrencinin akıllarından geçirdikleri büyük hedeflerinin başında yurtdışında eğitim almak gelmektedir. Türkiye’deki gençlerin bu konudaki hedeflerinin yeri, büyük çoğunlukla Amerika ve Avrupa olmaktadır. Özellikle Amerika eğitim alanındaki başarılarıyla ve sunduğu imkanlarla dünyanın her yerinden birçok yabancı uyruklu öğrenci çekmektedir. Bu çekimle birlikte Amerika, bu alanı bir sektör haline getirmiş ve kendi ekonomisine oldukça büyük bir katkı sağlamıştır. Türkiye de çoğu Orta Asya ve Orta Doğudan gelen yabancı uyruklu öğrencilerine sağladığı birçok imkanla (burs, kalacak yer, bazı özel durumdaki öğrencilere sınavsız kontenjan vb.) eğitimlerine katkı sağlamaktadır. Bu alan, iyi bir şekilde değerlendirilir, gelen öğrenci sayısı ve kalitesi artırılmaya yönelik çalışmalar yapılırsa ülkelerin gelişmelerine önemli etkileri olabilecek bir alandır. Bu araştırmada da bu konunun önemine değinilmek istenmiş, yabancı uyruklu öğrencilerin demografik özellikleri, yaşadıkları sorunları, bazı konulardaki duygu ve düşünceleri araştırılmıştır. Ayrıca Türkiye, Sivas ve Cumhuriyet Üniversitesi hakkındaki düşünceleri, beklentileri ve izlenimleri öğrenilmiştir. Bu şekilde dışardan bir göz tarafından ülkemizin, ilimizin ve üniversitemizin de nasıl değerlendirildiği gözlemlenmiştir.tr
dc.description.abstractTranslocation for the sake of education is a widespread phenomenon that one may easily observe at any time and place. Education is an institution which is the cause of struggle against major difficulties even for minor aged members of the society. Consequence of that fact is the inevitable importance of this institution. One of the primary aspects of the difficulties is the long distant problem. Of long distance, comes to mind (the daily portable education) from country sides to centers. It is still possible to witness such issue even todays world. The solution for the above mentioned problem which gets worse in the winter conditions is immigration from rural areas to the populated city centers or towns. This solution is also the major cause of the migration to cities phenomenon. Even at the beginning of the education process, the search for better conditions augments through time. Students at the level of higher education would find themselves in a constant search for better schools and faculties. At this period, the option of studying abroad is the primary goal for a student. Turkish youth in particular looks for United States and Europe when it comes to search for a higher quality in terms of education. Unites States is exceptional in a sense being the center of attraction for students worldwide. With that in mind, U.S.A is also successful in converting this situation in to a market and now it is one of the main source of income for the economy of the country. Turkey is also a country which supports students mainly from Middle East and Central Asia by providing them scholarships, dormitories, access to universities without exams for students in special conditions etc. This is a field which may have positive effects to the development of countries if it would be managed to raise the quantity and the quality of the applicants. In this research, the aim is to express the importance of the subject by researching the demographic profile of the foreign students, the problems they face, their ideas and feelings of some particular subjects. Also their ideas, expectations and impressions of Turkey, Sivas and University of Cumhuriyet (Republic) had been shown. Bu doing this, it has been observed how our country, our city and university had been seen from an outside point of view.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectEğitimtr
dc.subjectYüksek Eğitimtr
dc.subjectYabancı Uyruklu Öğrencilertr
dc.subjectSivastr
dc.titleCumhuriyet Üniversitesinde Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerine Sosyolojik Bir Çalışmatr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record