Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Ali Rıza
dc.contributor.authorMülayim, Nilgün
dc.date.accessioned2022-04-28T09:22:32Z
dc.date.available2022-04-28T09:22:32Z
dc.date.issued2018tr
dc.date.submitted2018-01-11
dc.identifier.otherVII, 66 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12590
dc.description.abstractMisyon, bir firmanın hayattaki rolüdür. Vizyon ise mevcut gerçekler ve hayallerin bir araya gelmesiyle gelecekte ulaşmak istediği yerin zihindeki görüntüsüdür. Girişimci, çevresine bakan ve ihtiyaçları öngören, yapacağı iş için gerekli olan kaynakları bir araya getirebilen, yeniliklere açık olan, yenilikçi düşünen ve risk alabilen kişidir. Bu çalışmada misyon ve vizyon ifadelerinde rekabetçilik, başarı, araştırma ve geliştirme, proaktiflik, güçlülük, yaratıcılık, yenilikçilik, liderlik ve risk alma kavramları ele alınmıştır. Çalışmanın amacı Türkiye'deki ilk 1000 büyük firmanın misyon ve vizyon ifadelerinin veri madenciliği ile birliktelik analizinin incelenmesidir. Türkiye‟nin ilk 1000 büyük firmanın verileri ile Apriori algoritması, FP-Growth algoritması ve Tertius algoritmalarıyla birliktelik analizi yapılmıştır. Apriori algoritması, FP-Growth algoritması ve Tertius algoritmalarıyla 100 kural üretilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır.tr
dc.description.abstractMission is the role of a company in life. Vision, on the other hand, is the image of the place where the present truths and dreams come together to meet the future. The advisor is the person who looks at the environment and anticipate the needs, is able to bring together the required source for the work to be done, is open to innovations, thinks innovative and takes risks. In this study, the concepts of competitiveness, success, research and development, proactiveness, strength, creativity, innovation, leadership and risk taking are taken up in the expressions of mission and vision. The aim of the study is to examine the analysis of the cooperations with the data mining of the statements of the mission and vision of the first 1000 large firms in Turkey. The data of the first 1000 large firms of Turkey with Apriori algorithm, FP-Growth algorithm and Tertius algorithms were analyzed. The Apriori algorithm, FP-Growth algorithm and Tertius algorithms were used to generate 100 rules and the results were interpreted.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectVizyon ve Misyontr
dc.subjectGirişimcilik Özellikleritr
dc.subjectVeri Madenciliğitr
dc.subjectBirliktelik Analizitr
dc.titleISO 1000 Firmalarının Vizyon ve Misyon İfadelerinin Veri Madenciliği İle İncelenmesitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record