Show simple item record

dc.contributor.authorÖzden Özbay
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:21:10Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:21:10Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1305-5143
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjM01EQT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1390
dc.description.abstractBu çalışma, Ankara'daki lise öğrencilerinin sapma davranışlarını (yaralama, okul ile ilgili sapma davranışları, kamuyu rahatsız edici davranışlar ve çeşitli ufak suçlar) farklı sosyo-ekonomik bağlamlar (değişik semtler) içinde Merton'ın gerilim teorisinin ne derece açıklayıcı olacağı sorusuna cevap aramaya çalışmaktadır. İki aşamalı tabakalı kümeli örneklem kullanarak, 1,710 öğrenciyi kapsayan bir örneklem lise öğrencileri evreninden elde edildi. Kendi kendine cevaplamaya dayalı soru kağıdı, 2001 yılında öğrencilerden bilgi edinmek için kullanıldı. Araştırma bulguları, Merton'ın gerilim teorisinin yaralama, okul ile ilgili sapma davranışları, kamuyu rahatsız edici davranışlar ve çeşitli küçük suçlar hiç veya az bir açıklayıcı güce sahip olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study tries to answer the question that to what extent Merton's strain theory accounts for the juvenile delinquent behaviors (e.g., assault, school delinquency, public disturbance, and miscellaneous minor offenses) of the high school students in various socio-economic contexts (e.g., various districts) in Ankara. By using two-stage stratified cluster sampling, a sample of 1,710 students was drawn from the population of the high school students. A self-administered questionnaire was used to retrieve information from students in 2001. The findings suggest that Merton's strain theory has no or little explanatory power on assault, school delinquency, public disturbance, and miscellaneous minor offenses.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleMerton's Starin Theory: Evidence from the High Schools in Ankaraen_US
dc.title.alternativeMerton'ın Gerilim Teorisi: Ankara'daki Liselerden Delilleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record