Bir İletişim Aracı Olarak Çocuk Resimleri
Abstract
Bu makalede , çocuk resimlerindeki ifadenin: onu tanımak için, bir veri tabanı olması yanında , onun zeka, kişilik, yakın çevresi ve iç dünyasını tanımada bir anlatım aracı olduğunu, çocukların yaratıcılıkları için; özel bir uyarana gereksinim duymadan kendi iç dünyalarını yansıttıklarını, çocuk resminin, yetişkin sanatından farklı, bağımsız, estetik, yalın ve katıksız olarak değerlendirilmesi gerektiğini, onun çizgilerinin tüm yaşantısının göstergesi olup, iç dünyasını dışa vurduklarını, ayrıca çocuk resimleri onun düşünme dili olduğu, çocuk resimlerinin kendi başına içeriği, anlam bütünlüğü ve görsel değeri bulunduğu, dünyayı kendi algıladığı biçimde gördüğünü ve dışarıya da bu şekilde yansıttığı incelenmiştir. In this article it is noted that the expressions in children's drawings supply some kind of data to help to get ta know about them as well as they are the means to reflect their intelligence, creativeness, personality, their internal world and environment; that children reflect their internal world without stimulus; that it is necessary to evaluate their drawings as different from adults, drawings, independently, solely, and esthetically; that their drawings are the reflection of their inner world; that these drawings are their way of thinking; that the children 's drawings have visual values, content and a meaning by themselves; tlhat they understand the world and reflect it as they perceive.
Source
Çağdaş Eğitim DergisiVolume
28Issue
302URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNU9EZz0=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1415
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]