Show simple item record

dc.contributor.authorAhmet Çoban
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:21:32Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:21:32Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1305-5143
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZek1URT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1455
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının felsefi tercihlerini belirlemek ve değerlendirmektir. Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nde yapıldı. Bu çalışmada, 53 son sınıf öğrencisinin öğretime ilişkin kanıları ve felsefi tercihleri ile öğretim stratejilerine ilişkin anlayışları arasındaki ilişkiyi incelendi. Katılımcılar, temel felsefelerin ilkelerine ilişkin verdikleri yanıtların yer aldığı anketlere ve görüşmelere göre seçildi. Araştırma, aynı ulusal eğitim programından geçmelerine rağmen sınıf öğretmenlerinin gelecekte öğretimi gerçekleştirirken, farklı felsefi yaklaşımlar sergileyeceklerini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine and evaluate the philosophical preferences of the student-teachers of classroom. This research was carried out in the Faculty of Education, Cumhuriyet University. In this work, there were investigated that 53 final year students' teaching beliefs and connections between those philosophical preferences and their understanding of teaching strategies. Participants were selected on the basis of questionnaire and interview responses to the principals of basic essential philosophies. The research shows that in future classroom teachers will apply different philosophy in their teaching even though they have the same national curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleSınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının, Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Tercihlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation on Classroom Teachers Candidate's Philosophical Preferences in Educational Processen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage318en_US
dc.identifier.startpage311en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record