dc.contributor.author | Ahmet Çoban | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:21:32Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:21:32Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.issn | 1305-5143 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZek1URT0= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/1455 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının felsefi tercihlerini belirlemek ve değerlendirmektir. Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nde yapıldı. Bu çalışmada, 53 son sınıf öğrencisinin öğretime ilişkin kanıları ve felsefi tercihleri ile öğretim stratejilerine ilişkin anlayışları arasındaki ilişkiyi incelendi. Katılımcılar, temel felsefelerin ilkelerine ilişkin verdikleri yanıtların yer aldığı anketlere ve görüşmelere göre seçildi. Araştırma, aynı ulusal eğitim programından geçmelerine rağmen sınıf öğretmenlerinin gelecekte öğretimi gerçekleştirirken, farklı felsefi yaklaşımlar sergileyeceklerini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine and evaluate the philosophical preferences of the student-teachers of classroom. This research was carried out in the Faculty of Education, Cumhuriyet University. In this work, there were investigated that 53 final year students' teaching beliefs and connections between those philosophical preferences and their understanding of teaching strategies. Participants were selected on the basis of questionnaire and interview responses to the principals of basic essential philosophies. The research shows that in future classroom teachers will apply different philosophy in their teaching even though they have the same national curriculum. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının, Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Tercihlerinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation on Classroom Teachers Candidate's Philosophical Preferences in Educational Process | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.relation.journal | Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.endpage | 318 | en_US |
dc.identifier.startpage | 311 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US] |