Türkçe Reklam Bildirilerinde Kullanılan Yabancı Sözcükler
Abstract
Bu çalışmada Türkçe reklam bildirilerindeki yabancı sözcükleri ele alındı. Dilde yabancı sözcük kullanımı bazen o dilde yapılan iletişimi için tehlikeli olabilir. Zira alıcılar bu yöntemle yabancı sözcükler öğrenecekler ama bunların karşılıklarına dikkat etmeyecekler. Alıcıların zihinsel gelişimi ve eğitimleri için kendi ana dillerini yabancı etkilerden uzak bir şekilde öğrenmeleri çok önemlidir. Örnek tümcelerle sorun ortaya konuldu ve bazı çözümler önerildi. In this study, the foreign words in Turkish advertisements have been examined. The use of foreign words in one's own language can be dangerous for sound communication. By this way receivers will learn foreign words but won't care about their meanings. It is very important that mental development and education of young receivers be in their mother tongue without the effects of foreign languages. With sample sentences, the problem has been illustrated and some solutions have been presented.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
26Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZeE9Uaz0=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1477
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]