Show simple item record

dc.contributor.authorMehmet Kurudayıoğlu
dc.contributor.authorÖzay Karadağ
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:21:48Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:21:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBeE1EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1500
dc.description.abstractDers kitaplarının hazırlanmasında önemli hususlardan biri kelime hazinesidir. Türkçe ders kitapları, kelime hazinesi bakımından bazı kriterler gözetilerek hazırlanmalıdır. Türkçe ders kitapları toplam ve farklı kelime sayısı bakımından öğrencilerin seviyelerine uyumlu olmalıdır. Toplam ve farklı kelime sayısı uyumunun yanında, metinlerde kullanılan kelimeler de öğrenci seviyesine uygun olmalıdır. Eğitim sürecinde, öğrencilere kelime hazinesi kazandırmada ders kitapları birincil kaynaktır. Bu sebeple ders kitaplarının hazırlanması kelime hazinesi bakımından da bir planlamayı zorunlu kılmaktadır. İlköğretim sürecinde öğrencilere ortak kelime hazinesi kazandırılması da önemli bir husustur. Öğrencilerin ortak kelime hazinesine sahip olması, toplumsal uzlaşmaya ve insanlarımız arasındaki iletişim kalitesinin artmasına katkı sağlayacaktır. Bu sebeple farklı yayın evleri tarafından hazırlanan Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesi bakımından yüksek düzeyli bir ortak paydaya sahip olması gerekmektedir. Bu çalışmada iki farklı yayınevi tarafından hazırlanmış olan ilköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitabının kelime hazinesi bakımından niceliği ve ders kitaplarındaki ortak kelime hazinesinin, ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin kelime hazinesine uygunluğu değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractVocabulary is one of the essential characteristics in preparing textbooks. Turkish textbooks should be prepared by examining carefully according to some vocabulary criteria. Turkish textbooks should be in a harmony with the levels of students in respect for total and different word counts, words used in text should be appropriate for students’ levels too. During education, textbooks are primary sources in letting students acquire vocabulary. So, preparing textbooks require a planning in respect for vocabulary. During primary school education, giving students a common vocabulary is an ultimately important issue. Having students common vocabulary contributes to social compromise and increasing the quality of communication between people. Therefore, it is required that Turkish textbooks which were prepared by different publishing should have a high qualified common point. In this study, the quantity of 8th graders’ Turkish textbooks vocabulary from different publishing and the appropriateness of textbooks common vocabulary for second stage of primary School graders’ vocabulary have been evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtak Kelime Hazinesi Kazandırmada İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Durumuen_US
dc.title.alternativeThe Situation of Turkish Textbooks of Elementary School 8th Grades in Acquiring a Common Vocabularyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage343en_US
dc.identifier.startpage335en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record