Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Gündüz
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:22:13Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:22:13Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRBeU16YzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1566
dc.description.abstractToplumsal yapının en genel görünümlerinden biri meslek, diğeri ise ahlâktır. Meslek olarak öğretmenliğin bir ahlâkı olabilir mi? Bu makalede, bu soruya yanıt aranmaktadır. Çalışmamızda birer toplumsal olgu olarak bilinen meslek ve ahlâk ile öğretmenliğin ilişkileri irdelenmektedir. Böylelikle, öğretmenliğin meslek ahlâkı olanağı tartışmaya açılmaktadır.en_US
dc.description.abstractEthics and the profession are the two general aspects of social structure. The question “can teaching as a profession have ethics?” is mainly dealt with in this paper. Relations between teaching and the social facts, ethics and profession, are examined in our study. Doing this, the possibility of teaching’s Professional ethics will be opened to further questioning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMeslek ve Ahlak: Öğretmenlik Mesleğinin Ahlakı Olabilir mi?en_US
dc.title.alternativeProfession and Ethics: Can Teaching as a Profession Have Ethics?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.identifier.startpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record