Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Peker
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:22:14Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:22:14Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRBeU5EYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1567
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliğini kazanan öğrencilerin öğrenme stilleri ile matematik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun için Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği’ni kazanan 155 birinci sınıf öğrencisine öğrenme stili envanteri uygulanmıştır. Bununla birlikte bu öğrencilerin 2004-ÖSS’da yapmış oldukları matematik netleri dikkate alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda üçüncü tip öğrenenler ile dördüncü tip öğrenenlerin matematik başarıları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu farklılığın üçüncü tip öğrenenler lehine olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between learning styles and mathematics achievement of the students studying primary mathematics education. For this reason, the learning style inventory is applied to 155 students who have been enrolled in Primary Mathematics Teacher Education at the Faculty of Education in Cumhuriyet University. Furthermore, the mathematics scores of these students in 2004 University Exam (ÖSS) are taken into consideration. As a result of the analysis of the data, it has been found out that there is a significant difference between achievements of type three learners and type four learners. It has been determined that this difference is in favor of the type three learners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Matematik Öğretmenliğini Kazanan Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Learning Styles and Mathematics Achievement Students' Acquiring Primary Mathematics Teacher Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.identifier.startpage200en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record