dc.contributor.author | Murat Peker | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:22:14Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:22:14Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1302-597X | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRBeU5EYzM= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/1567 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliğini kazanan öğrencilerin öğrenme stilleri ile matematik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun için Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği’ni kazanan 155 birinci sınıf öğrencisine öğrenme stili envanteri uygulanmıştır. Bununla birlikte bu öğrencilerin 2004-ÖSS’da yapmış oldukları matematik netleri dikkate alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda üçüncü tip öğrenenler ile dördüncü tip öğrenenlerin matematik başarıları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu farklılığın üçüncü tip öğrenenler lehine olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the relationship between learning styles and mathematics achievement of the students studying primary mathematics education. For this reason, the learning style inventory is applied to 155 students who have been enrolled in Primary Mathematics Teacher Education at the Faculty of Education in Cumhuriyet University. Furthermore, the mathematics scores of these students in 2004 University Exam (ÖSS) are taken into consideration. As a result of the analysis of the data, it has been found out that there is a significant difference between achievements of type three learners and type four learners. It has been determined that this difference is in favor of the type three learners. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim Matematik Öğretmenliğini Kazanan Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişki | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Learning Styles and Mathematics Achievement Students' Acquiring Primary Mathematics Teacher Education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eurasian Journal of Educational Research | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 21 | en_US |
dc.identifier.endpage | 210 | en_US |
dc.identifier.startpage | 200 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |