Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.contributor.authorZiya Argün
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:28Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:28Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpnMk9URXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1706
dc.description.abstractMatematiksel kavramlar, birbirini takip eden bir sırada öğretilmektedir. Birinin anlaşılamaması veya tam öğrenilememesi, ileri matematiksel kavramların öğrenilmesinde zorluklara neden olmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, öğretmen adayı öğrencilerin bazı matematiksel kavramlara yönelik anlama düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2002-2003 öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının son sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma verileri, 15 adet açık uçlu sorudan oluşan bir test aracılığıyla toplanmıştır. Ön test ve son test olarak kullanılan bu testten alınan puanlar arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı da, bağımlı t-testi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, özellikle ön test sonuçlarına göre öğrencilerin matematiksel kavramları anlama düzeylerinin çok düşük olduğu ve kavramlar arasındaki ilişkileri göremedikleri belirlenmiştir. Son test sonuçlarına göre ise anlama düzeylerinin yükseldiği ve dolayısıyla ön test-son test puanları arasında, son test puanları lehine anlamlı bir farklılığın oluştuğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractMathematical concepts must be taught in a sequent order because mathematical concepts are related to each others. Unless students do not comprehend any one of these concepts or unless mastery learning occurs then some difficulties may arise in learning of higher-level mathematics concepts. In this study, it was tried to determine senior student teachers' understanding level of some mathematical concepts. The sample of the study was fourth grade students of Gazi University Education Faculty Elementary School Mathematics Department in 2002-2003 academic year. Data was gathered by means of a test consisting of fifteen open-ended questions. Paired samples t-test was used to determine whether there was a significant difference between the scores of the test which had been used pretest and posttest. As a result of the study, it has been found that students' understanding level is very low and that they could not see the differences between the concepts, particularly according to pretest results. However, the posttest results show that the level increases and therefore there has been found a significant difference between pretest and posttest scores in favor of posttest scores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlaren_US
dc.title.alternativeStarting Point of Mathematical Thinking: The Role of Mathematical Conceptsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.endpage355en_US
dc.identifier.startpage338en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record