dc.contributor.author | Yüksel Dede | |
dc.contributor.author | Ziya Argün | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:26:28Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:26:28Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.issn | 1300-4832 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpnMk9URXg= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/1706 | |
dc.description.abstract | Matematiksel kavramlar, birbirini takip eden bir sırada öğretilmektedir. Birinin anlaşılamaması veya tam öğrenilememesi, ileri matematiksel kavramların öğrenilmesinde zorluklara neden olmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, öğretmen adayı öğrencilerin bazı matematiksel kavramlara yönelik anlama düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2002-2003 öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının son sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma verileri, 15 adet açık uçlu sorudan oluşan bir test aracılığıyla toplanmıştır. Ön test ve son test olarak kullanılan bu testten alınan puanlar arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı da, bağımlı t-testi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, özellikle ön test sonuçlarına göre öğrencilerin matematiksel kavramları anlama düzeylerinin çok düşük olduğu ve kavramlar arasındaki ilişkileri göremedikleri belirlenmiştir. Son test sonuçlarına göre ise anlama düzeylerinin yükseldiği ve dolayısıyla ön test-son test puanları arasında, son test puanları lehine anlamlı bir farklılığın oluştuğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Mathematical concepts must be taught in a sequent order because mathematical concepts are related to each others. Unless students do not comprehend any one of these concepts or unless mastery learning occurs then some difficulties may arise in learning of higher-level mathematics concepts. In this study, it was tried to determine senior student teachers' understanding level of some mathematical concepts. The sample of the study was fourth grade students of Gazi University Education Faculty Elementary School Mathematics Department in 2002-2003 academic year. Data was gathered by means of a test consisting of fifteen open-ended questions. Paired samples t-test was used to determine whether there was a significant difference between the scores of the test which had been used pretest and posttest. As a result of the study, it has been found that students' understanding level is very low and that they could not see the differences between the concepts, particularly according to pretest results. However, the posttest results show that the level increases and therefore there has been found a significant difference between pretest and posttest scores in favor of posttest scores. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar | en_US |
dc.title.alternative | Starting Point of Mathematical Thinking: The Role of Mathematical Concepts | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 39 | en_US |
dc.identifier.endpage | 355 | en_US |
dc.identifier.startpage | 338 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |