Show simple item record

dc.contributor.authorErdal Toprakçı
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:28Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:28Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpZd05qWT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1715
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programı açısından aday ülkeler olarak Türkiye ve Litvanya ile üye ülke olarak İngiltere arasında karşılaştırmalı bir analiz yapmaktır. Çalışmada dokümanlara dayalı betimleyici yöntem kullanılmıştır. Önce ülkelere ilişkin veriler sunulmuş, sonra karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak, Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programı açısından İngiltere'nin Litvanya ve Türkiye'den ayrıca Litvanya'nın da Türkiye'den daha başarılı olduğu anlaşılmıştır. Avrupa Birliği'nin eğitim amaçlarına yakınlık açısından da aynı durum söz konusudur. Bu iki ülke (Türkiye ve Litvanya) Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programı'nın önemli bir parçası olan Socrates Programı'na daha fazla önem vermelidirler.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to make a comparative analysis between the United Kingdom as a member and Turkey and Lithuania as candidate countries for the European Union Action Programme in the Area of Education. In the study, a descriptive method has been used on the documents. Therefore, the data related to the countries is presented and a comparison has been made. The results indicate that the United Kingdom is more successful in practice than Turkey and Lithuania. Moreover, Lithuania is more successful in practice than Turkey. Moreover, Turkey has no projects regarding the European Union Action Programme in the Area of Education. It is suggested that, if the candidate countries -Turkey and Lithuania- want to accomplish the action programme to the same degree of success as the members -as the United Kingdom- they will firstly have to reorganise their educational goals. It is also argued that Turkey and Lithuania should give serious importance to the Socrates Programme as an integral part of "the European Union Action Programme in the Area of Education".en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe European Union Action Programme in the Area of Education: A Comparative Analysisen_US
dc.title.alternativeAvrupa Birliği'nin Eğitim Alanındaki Eylem Programı: Karşılaştırmalı Bir Analizen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue131en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record