Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.contributor.authorŞemsettin Dursun
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:29Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBM056VTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1725
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerindeki farklılık cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre araştırılmıştır. Bunun için Bindak (2005) tarafından geliştirilen bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Sivas il merkezindeki ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören ve random yöntemiyle seçilen 204 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizi, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı da tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, differences in mathematics anxiety levels based on primary school students’ gender and grade variables were investigated. For this purpose, a scale which was developed by Bindak (2005) was used. The scale was administered to 204 students who were selected by random method who were attending to sixth-graders, seventh-graders and eight-graders of primary schools in Sivas province in 2005-2006 academic year. The analysis of data showed that the students’ mathematics anxiety levels are at middle level. Furthermore, it was found that there was no significant relation between mathematics anxiety level and the students’ gender and grade level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Primary School Students' Mathematics Anxiety Levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record