Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Gülmez
dc.contributor.authorFigen Koçkaya Arslan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1013-1388
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RFMk16QXc=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1733
dc.description.abstractDoğrudan pazarlamanın son yıllardaki en popüler araçlarından biri de kiosklardır. Firmaların tüketicilerle, bulundukları yerden doğrudan ilişkiye geçmeleri kiosklar sayesinde daha rahat ve kolay olmaktadır. Kiosklar; tüketicilere, firmaların ürünleri ve kampanyaları ile ilgili doğru, açık ve net bilgi veren araçlardır. Bu çalışmanın amacı, kiosk kullanan tüketicilerin kullanım etkinliğini belirlemeye yöneliktir. Toplam 402 cevaplayıcı araştırma kapsamında olup, hazırlanan anketler yüz yüze görüşmeyoluyla cevaplandırılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, yüzde, ki kare analizi ve faktör analizi uygulanmıştır. 10 değişkeni azaltmak için yapılan faktör analizi sonucunda kiosk kullanımını etkileyen 3 temel faktör bulunmuştur. Bunlar sırasıyla insansız erişim, finansal işlem ve bilgilendirmedir. Ayrıca, bazı demografik özelliklerle kiosk kullanımı arasında ilişkiler test edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the recent years, one of the most popular tools of direct marketing is kiosks. For the firms and consumers, to be in direct connection is easier by the help of kiosks. Kiosks are the tools which gives correct, clear and easy infor¬mation to consumers about products and campaigns of firms. The aim of this survey is to determine usage effectiveness of consumers who use kiosks. A total of402 respondents were included in this research and face to faceinterviews were conducted to collect data. For the analysis of the data; frequencies, percentages, chi square analysis and factor analysis are used. At the end of the factor analyze which is done to decrease the 10 variables, 3 basic factor which affect the use of kiosks is found. These factors are no personnel communication, financial procedure, and giving knowledge. Besides, it is tested with chi- square some relations between the demographic characteristics and use of the kiosks.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleDoğrudan Pazarlama Aracı Olarak Kioskların Tüketiciler Tarafından Kullanım Etkinliği Üzerine Bir Pilot Çalışmaen_US
dc.title.alternativeKiosks as Tool of Direct Marketing and on a Pilot Application Usage of Effectiveness by Consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalVerimlilik Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.identifier.startpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record