Fen Eğitiminde Yapilandirmaci Yaklaşima Dayali Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Kavram Yanilgilari Üzerine Etkisi
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin hareket ve kuvvet konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde Hançer (2005) tarafından geliştirilen, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenme yönteminin etkisi araştırıldı. Bunun için, 2004–2005 öğretim yılı güz döneminde Ankara il merkezindeki bir ilköğretim okulunun 7. sınıf öğrencilerinin bir şubesi deney grubu diğer şubesi kontrol grubu olarak seçildi. Başlangıçta, öğrencilerin hareket ve kuvvet konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları tespit edildi. Daha sonra, deney grubuna yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretim, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemlerine göre hazırlanmış aynı konular öğretildi. Çalışma sonunda, deney ve kontrol grubuna son test olarak“hareket ve kuvvet” kavram testi tekrar uygulandı. Sonuçta; öğrencilerin, hareket ve kuvvet konusu ile ilgili olarak sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretimin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu tespit edildi. In this study, the effectiveness of the computer supported learning method based on constructivist approach which was developed by Hancer (2005) has been investigated to remove “Motion and Force” units misconceptions of 7th grade students in primary school. For this reason, among 7th grade students one section has been selected as treatment and the other one as control group in a primary school where located in the city center of Ankara, during the fall period within 2004-2005. Beginning of the study has been determined students who existed misconceptions about “Motion and Force” units. Afterwards, same topics were teached with computer supported learning based on constructivist approach in treatment group and traditional teaching methods in control group. The result of the study, treatment and control groups has been applied again about “Motion and Force” units concept test as final test. In conclusion, computer supported learning based on constructivist approach more effective than traditional teaching methods has been determined to remove students existed misconceptions about “Motion and Force” units.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
31Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0Rrek16ZzQ=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1760
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]