Show simple item record

dc.contributor.authorAhmet Hakan Hançer
dc.contributor.authorNecati Yalçın
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:36Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:36Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RVek5EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1780
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrencilerin bilgisayara yönelik tutum düzeylerinin artırılmasında, öğretimin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenme yöntemine göre ya da geleneksel yöntemlere göre yapılmasının anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. Bu nedenle, araştırmada, araştırmacı tarafından, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenme yöntemi tanımlanmış ve araştırma kapsamında deneysel olarak uygulanmıştır. Çalışma, 2004–2005 öğretim yılı I. Yarıyılında Ankara Yasemin Karakaya İlköğretim Okulu yedinci sınıfında okuyan 29’u deney, 29’u kontrol grubundan olmak üzere toplam 58 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Elde edilen verilerin t-testi ile analiz edilmesi sonucunda, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether it creates a meaningful difference to use traditional teaching methods or Computer Based Learning upon Constructivist Approach to increase attitudes toward computers of the students. Therefore, in this study Computer Based Learning upon Constructivist Approach has been defined by the researcher and it has been carried out experimentally in the scope of the research. This study was carried out on total 58 students of Ankara Yasemin Karakaya İlköğretim Okulu seventh grade students during the first semester of 2004- 2005 education year and 29 of these students were in control group and 29 of them were in sample group. A pre-test post-test control group design method was used in this experimental study. As a result of the analysis of the gained data by t-test, a meaningful difference in sample group’s favor was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Bilgisayara Yönelik Tutuma Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of 'Computer Based Learning Based Upon Constructivist Approach in Science Education' on Attitudes Toward Computersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage560en_US
dc.identifier.startpage549en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record